2.3 114hp venttiiliohjurikumieista

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

janipuum
Viestit: 169
Liittynyt: 22 Marras 2004, 16:35
Paikkakunta: Merikaarto

2.3 114hp venttiiliohjurikumieista

Viesti Kirjoittaja janipuum »

Moros. Kertokaa te viisaammat minulle, että mimmoset ne A9-kansien venttiiliohjurien kumit tulee olla?? Ostin tommosen täydellisen tiivistesarjan vm. 82 koneeseen ja siinä tuli semmoset kovat valkoiset muoviset heebelit sinne venttiilivarsiin heilumaan. En oikein jaksa uskoa että nuo pelkästään pitäisi öljyn oikealla puolella palotilaa. Semmoset sielä kansissa jo kyllä oli ennestäänkin ja muistaakseni (pätkii) vain toisissa, eli imu- tai pakoventtileissä, oli semmoset oikean ohjurikumin näköiset rippeet jäljellä jotka nyppäsin irti. Onko kellään antaa informaatiota tästä aiheesta?
Taunus 17m super 1.7 -67 2d (P5)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)
veeqs
Viestit: 440
Liittynyt: 09 Elo 2004, 22:24
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja veeqs »

Imuventtileihin tulee oikeat kumiset tiivisteet ja pakopuolelle voi laittaa
ne "sateenvarjot". Tai jos pakopuolen ohjureita on koneistettu yläpäästä voi niihinkin laittaa kumiset.
Tarvikeliikkeestä käy kysyyn irtomallin kumisia tiivisteitä.
Muistaakseni Escortin chv moottorissa olisi passelit.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on ;)
Avatar
Taneli
Viestit: 105
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 10:58
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Taneli »

Ittellä on vaa ne "sateenvarjot" ja muita en tuu ikinä laittaa vaikka on valmiudet niille.
V kutvosissa ei oo niin mahti öljynkierto yläkerrassa jotta tarttis kunnon kumeja.
Pieni voitelu varrelle on pelkästään hyväksi.
8) 8) 8)
#3
-73 GT Coupe V6
-72 Escort Estate
-03 V6 ST220 Mondeo
-05 V6 Mondeo Estate (wagon)
-12 Kawasaki ZZR1400 Green...
Miikka
Viestit: 284
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Miikka »

Juuri tänään avasin yläkerran 2.8:sta. Kumisista tiivisteistä useampi oli tuhonnut itsensä alle 10 000 km ajon jälkeen!!

Ainakin minä vannon noiden vanhojen kunnon sateenvarjojen nimiin. Niistä on aiemmilta ajoilta vain ja ainoastaan hyviä kokemuksia.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Nii, niitä sateenvarjojahan on sekä kumisia että muovisia...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
janipuum
Viestit: 169
Liittynyt: 22 Marras 2004, 16:35
Paikkakunta: Merikaarto

Viesti Kirjoittaja janipuum »

Nämä oli kyllä aivan kovaa muovia, mutta näytti siltä että siinä ihan venttiilin juuressa olisi ollut vähän paksummalti tai sitten pehmeämpää se muovi. Eli ne "sateenvarjot" voi siis laittaa pelkästään sinne venttiilien ympärille??
Taunus 17m super 1.7 -67 2d (P5)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

samoja sateenvarjoja ihmettelín just omansta -83 2.3 koneesta.. oli pari sateenvarjoa sulanu klimppiin (oli muuten kansikin ihan sinisenä...)
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

ite laitoin omaan kutoseen supermajorin "sateenvarjot" , jotka oli dismalleen samat, kun saabin V4 koneessa.
Samat kumit siis todettu toimiviksi jo vuosikymmeniä aikasemmin.
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

juu eikä noissa Kölnin kutosissa oo ongelmaa kumien kanssa vrt ohc :-)
Vastaa Viestiin