äänieristyksestä...
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Kukin tyylillään.. Minä leikkasin lattiamaton muotoisen biitin 5mm matosta ja teippasin ovipahvien alle samanmalliset palaset jne. Ja takapenkin alle tungin hukkapalat. Ei ollut turhaa hommaa, verhoiluja purkaessa saa irti samalla vaivalla. Vielä kun takakonttiin jaksaisi rakennella verhoilua. Ensin tietysti pitäisi saada se pysymään jotenkin kuivana...
Syytäkin mulla kyllä oli metelin vähentämiselle, kun alusta on polyuretaania ja nailonia.
Syytäkin mulla kyllä oli metelin vähentämiselle, kun alusta on polyuretaania ja nailonia.
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
hessu hei,ihan oikeesti.... :?Hessu kirjoitti:Kannattaa aloittaa melunlähteiden minimoimisella ja sitten vasta alkaa vaimentamaan.
- Moottorin ja vaihteiston tukikumit kuntoon
- Ovien ja ikkunoiden tiivisteet kuntoon
- Kaikki pienetkin reiät tulipellissä umpeen
- Kunnollinen pakoputkisto
Taunuksessa varmaan vaikuttaisi aika paljon jos kattoverhoilun alle asentaisi jotain huokoista kuitulevyä. Se vinyylikerni jonka takana on suoraan pelti, kaikuu aika rankasti.
noh,perä on täysin äänetön ja alustaan on kaikki kuluva uutta,siis aivan kaikki kuten myös tiivisteet ym. oleelliset osat muutenki. niin että tän tapasia ohjeita mää en kyl tarvii...
mutta ku esim. alustaan tulee uretaanipuslat niin haluaisin senki takia vähä lisää äänieristää sitä...
mutta sensijaan toi kattohomma on kyl ihan hyvä idea!
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
joo kyllä sinne ne muovit tuleekin ja on ollukki. ja on noi varsinki 3-koppaset aika hiljasia muutenki en mä sitä tarkotakkaan,kuhan nyt vaan tekis mieli saada jo valmiiksi hiljasesta autosta vieläki hiljasempi. tällä ku ois tarkotus muutenki ajaa aika paljo sit valmistuttuaan...Janzamar kirjoitti:Joo ja se muovi joka on oviverhoilun alle liimattu uusissa auttaa
metelitasoon aika lailla,eli jos on revitty pois niin laita takaisin.
Taunus on uutena ja vanhempanakin ollu jo alunperin aika hiton hiljanen auto
verrattuna nykypeleihinkin.
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
No anteeksi kun en ole selvänäkijä että tietäisin automaattisesti mitä kukakin on laittanut mihinkin autoonTaunus-Sälli kirjoitti: hessu hei,ihan oikeesti.... :?
noh,perä on täysin äänetön ja alustaan on kaikki kuluva uutta,siis aivan kaikki kuten myös tiivisteet ym. oleelliset osat muutenki. niin että tän tapasia ohjeita mää en kyl tarvii...
Täytyy munkin kehua sitä harmaata solumuovia,oon parissa autossa käyttänyt
lattiamaton alla,ja ihan jostain raksalta ottanu ylijäämäpaloja.
Pedaalien alle en oo laittanut että mahtuu toimimaan mutta muuten
aika kauttaaltaan ja ihan liimaamatta kiinni.
Noisekilleriä vois varmaan ajatella johonkin tulipeltiin ja sellasiin paikkoihin johon vesi ei jaksa kondensoitua
tai valua sen enempiä,oviin kai jos jättäs jonkun 10-15 cm alareunaan tilaa muille tököteille eli
vaseliinille ja jäteöljylle jne mitä kuka tahtoo käyttää.
Kattoon vois ajatella jotain tosi ohutta vuorivillalevyä.
Tai jotenkin noin voisin itte tehdä hätäseltään mietittynä.
lattiamaton alla,ja ihan jostain raksalta ottanu ylijäämäpaloja.
Pedaalien alle en oo laittanut että mahtuu toimimaan mutta muuten
aika kauttaaltaan ja ihan liimaamatta kiinni.
Noisekilleriä vois varmaan ajatella johonkin tulipeltiin ja sellasiin paikkoihin johon vesi ei jaksa kondensoitua
tai valua sen enempiä,oviin kai jos jättäs jonkun 10-15 cm alareunaan tilaa muille tököteille eli
vaseliinille ja jäteöljylle jne mitä kuka tahtoo käyttää.
Kattoon vois ajatella jotain tosi ohutta vuorivillalevyä.
Tai jotenkin noin voisin itte tehdä hätäseltään mietittynä.
Taunus Maximus =)
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
ei tarvikkaa olla selvänäkijä mut jos joku kysyy äänieristyksestä ni ei se automaattisesti sitä tarkota että perä ja laatikko huutaa ku viimestä päivää ja on jotku sivuputket ilman äänenvaimentimia jos näin ois niin tyytysin ostaan peltorit.Hessu kirjoitti:No anteeksi kun en ole selvänäkijä että tietäisin automaattisesti mitä kukakin on laittanut mihinkin autoonTaunus-Sälli kirjoitti: hessu hei,ihan oikeesti.... :?
noh,perä on täysin äänetön ja alustaan on kaikki kuluva uutta,siis aivan kaikki kuten myös tiivisteet ym. oleelliset osat muutenki. niin että tän tapasia ohjeita mää en kyl tarvii...
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
tosta tulikin mieleen; kaverin dx:ssä perä huutaa niin pahastiTaunus-Sälli kirjoitti:ei tarvikkaa olla selvänäkijä mut jos joku kysyy äänieristyksestä ni ei se automaattisesti sitä tarkota että perä ja laatikko huutaa ku viimestä päivää ja on jotku sivuputket ilman äänenvaimentimia jos näin ois niin tyytysin ostaan peltorit.Hessu kirjoitti:No anteeksi kun en ole selvänäkijä että tietäisin automaattisesti mitä kukakin on laittanut mihinkin autoonTaunus-Sälli kirjoitti: hessu hei,ihan oikeesti.... :?
noh,perä on täysin äänetön ja alustaan on kaikki kuluva uutta,siis aivan kaikki kuten myös tiivisteet ym. oleelliset osat muutenki. niin että tän tapasia ohjeita mää en kyl tarvii...
että on ruvennu pitemmät siirtymät tekemään peltorit päässä..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
vielä tosta noise killeristä niin imeekö se oikeen vettä siis? jos ne takapyöränkotelot vetäs sillä vaikka.. hitto ku ei muista oliko se päällemaalattavaa tietääks kukaan? ja vaikka rintapellin kans sillä...
jos sinne lattiaan sit vaikka bitumia tai solumuovia alkuperästen eristeiden lisäks...
jos sinne lattiaan sit vaikka bitumia tai solumuovia alkuperästen eristeiden lisäks...
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
Caprin äänieristin huolella. Lattiaan vedin K-Raudasta ostamaani räystäskaistaa ja sen päälle liimasin niitä Motonetin äänieriste-elementtejä. Rintapeltiin liimasin niitä elementtejä molemmin puolin. Konehuoneen puolella tietysti käytin aluminipintaista. Eron kyllä huomasi, muuallakin kuin vaa'alla.
Rengasmeteliin auttaa kun saa kaaret jotenkin eristettyä. Jo pelkästään muoviset sisälokarit auttaa hivenen. Yksi viheliäisempiä ongelmia on vanhat lasien tiivisteet, lähinnä siis avattavien lasien tiivisteet, jotka kohisee kovissa nopeuksissa.
Joku joskus väitti että se konepellin sisäpuolelle tuleva eristenahkakin vaimentaa ääniä. Hyvin voisi uskoa väitteen.
Mustangissa en ole vielä kerennyt kajoamaan kuin takakonttiin...
Bitumimattoa http://s638.photobucket.com/albums/uu10 ... 050038.jpg
Äänieriste-elementtiä verhouksien sisäpinnassa http://i638.photobucket.com/albums/uu10 ... 100039.jpg
Pussitettua superlonia http://i638.photobucket.com/albums/uu10 ... 100038.jpg Tää kanssa vaimentaa hyvin, mutta saattaa aiheuttaa ongelmia jos matkaa esim. tullissa läpivalaisu-vehkeen läpi.
Rengasmeteliin auttaa kun saa kaaret jotenkin eristettyä. Jo pelkästään muoviset sisälokarit auttaa hivenen. Yksi viheliäisempiä ongelmia on vanhat lasien tiivisteet, lähinnä siis avattavien lasien tiivisteet, jotka kohisee kovissa nopeuksissa.
Joku joskus väitti että se konepellin sisäpuolelle tuleva eristenahkakin vaimentaa ääniä. Hyvin voisi uskoa väitteen.
Mustangissa en ole vielä kerennyt kajoamaan kuin takakonttiin...
Bitumimattoa http://s638.photobucket.com/albums/uu10 ... 050038.jpg
Äänieriste-elementtiä verhouksien sisäpinnassa http://i638.photobucket.com/albums/uu10 ... 100039.jpg
Pussitettua superlonia http://i638.photobucket.com/albums/uu10 ... 100038.jpg Tää kanssa vaimentaa hyvin, mutta saattaa aiheuttaa ongelmia jos matkaa esim. tullissa läpivalaisu-vehkeen läpi.
Näin on, eikä pelkästään vanhoissa autoissa. Kaveri osti joku vuosi sitten uuden Mondeon ja teki kovasti töitä sen äänieristyksen kanssa. Ovien ja ikkunoiden tiivistyksen kohdalla oli paljonkin parantamisen varaa esimerkiksi kohdissa joissa sivulasi menee oven sisään. Nurkkakohdissa ei ole oikeastaan mitään pitämässä suhinoita kurissa ja sisäpuolella on ohut ovipahvi vain välissä kuskin korvan juuressa.MouTine kirjoitti:Yksi viheliäisempiä ongelmia on vanhat lasien tiivisteet, lähinnä siis avattavien lasien tiivisteet, jotka kohisee kovissa nopeuksissa.
Onneksi tässä puheena olevassa Taunuksessa ko. kohdat ovat paremmat kuin uudessa ässämersussa joten niihin ei tarvitse sen kummemin paneutua
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
älä nyt viiti hessu,se mun pointtini oli kuitenki vaan se että jos joku kysyy ÄÄNIERISTYKSESTÄ niin se tuskin kaipaa mitään neuvoja TEKNIIKAN korjaamiseen sitäpaitsi mulla muuten nimenomaan ei oo tota sivuikkunoiden suhisemis ongelmaa koska siinä on ah,niin ihanat tuuliohjaimet sivulaseissa ja muuten pysyy kans siinä.. niinku takalasinritiläkin...Hessu kirjoitti:
Onneksi tässä puheena olevassa Taunuksessa ko. kohdat ovat paremmat kuin uudessa ässämersussa joten niihin ei tarvitse sen kummemin paneutua
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
jos esiintyy tarvetta ajaa pahvilaatikko päässä niin suosittelen ensisijaisesti joko lääkäriä tai auton vaihtoaHessu kirjoitti:Tarkoitin ikkunan alareunaa, joka on ovien sisässä. Kokeilepa joskus kun ajat maantiellä jotain satasen vauhtia, että laitat vaikka pahviarkin vasemman korvan ja oven väliin. Ei siis korvaan kiinni vaan siihen puoliväliin. Hiljeneekö? Niinpä
joo,ok mä remontoin perän,laatikon ja kardaanin ensin ja eristän ikkunat myös,katotaa sit jos ei riitä ni sitä lattian eristystä vielä lisäks
älä suutu
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw