mikä nakuttaa v6:ssa?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
mikä nakuttaa v6:ssa?
Vaikka venttiilien välykset on pariin otteeseen säädetty, kuulostaa silti ihan siltä kuin yksi niistä nakuttais. Nakutuksen voimakkuus vaihtelee ehkä pikkasen, riippuen koneen lämmöistä tms. Voiko ääni tulla keinuvivuista tai nostajista tai jostain muualta? Kansien ja venttiilikoneistojen kunnosta ei ole tietoa, alakerta on kunnolla rempattu.
-71 Coupe GT
Kyllä ne on oikeessa järjestyksessä säädetty, V6 sierran Haynes-oppaan mukaan. Jaa vai että koneen käydessä säädetään? Saa olla aikamoinen salamakäsi jos meinaa tunkea sinne kiintaria kun kone käy, vai mitä meinasit, miten se toimii?! Siinähän tulee lisäksi öljyvahinko jos rupee käyttämään konetta ilman venakoppia...Taco kirjoitti: Oottakos säätäny nuo venat "oikein", eli oikeassa järjestyksessä eli oikeassa asennossa? Hifistithän lisäks säätää ne koneen ollessa käynnissä.
-71 Coupe GT
Suattaahan se vähän roiskia, vaan näi se vanha kansa puhhuu. Ei kylläkään ole henkilökohtaista kokemusta, mutta näin ne sanovat... Kyllä se kuitenkin mahdollista on.
Nuo kaikki mainitsemasi voivat naputtaa. Jos vielä sattuu niin että nokka-akselin laakerit on väljät, niin ei pysy säädöissään, vaan tulee aina välystä vaikka kuinka säätäisit. Ja tietty keinut/akseli voi olla väljät myös.
Ota harjan varsi, aseta se korvaasi vasten ja kuuntele sillä joka sylinterin kohdalta missä naputtaa. Stetoskooppia voi käyttää myös Voishan sitä kokeilla ajaa jollain moottorinpesuaineella myös jos ois vaan paskanen?
Nuo kaikki mainitsemasi voivat naputtaa. Jos vielä sattuu niin että nokka-akselin laakerit on väljät, niin ei pysy säädöissään, vaan tulee aina välystä vaikka kuinka säätäisit. Ja tietty keinut/akseli voi olla väljät myös.
Ota harjan varsi, aseta se korvaasi vasten ja kuuntele sillä joka sylinterin kohdalta missä naputtaa. Stetoskooppia voi käyttää myös Voishan sitä kokeilla ajaa jollain moottorinpesuaineella myös jos ois vaan paskanen?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Kyllä se säätö koneen käydessäkin onnistuu. Joskus aika paljon nuorempana tuli tollastakin operaatiota seurattua ja oikein ford-merkkiliikkeessä (Tosin isäni sääti silloin omaa rakkinettaan, 17m.) Ei se keinu kovin suurta liikettä tee ja tyhjäkäynnillä vauhtikin oli siedettävä. Öljyn roiskumista on suurimmassa osassa V6:sia turha pelätä, sitä tulee todella vähän venttiilikoneistolle, varsinkin tyhjäkäynnillä.Jukkis kirjoitti:Kyllä ne on oikeessa järjestyksessä säädetty, V6 sierran Haynes-oppaan mukaan. Jaa vai että koneen käydessä säädetään? Saa olla aikamoinen salamakäsi jos meinaa tunkea sinne kiintaria kun kone käy, vai mitä meinasit, miten se toimii?! Siinähän tulee lisäksi öljyvahinko jos rupee käyttämään konetta ilman venakoppia...
Jaahas, jaahas, no mites sitten niiden välysten kanssa kun tiedossa on mitä niiden pitäisi olla kylmänä, mutta jos kone käy, niin se on tietenkin kuuma, eli hot! Tai siis, eipä niitä siinä kauheesti kerkii mittailemaan. Eli säädetään kunnes ei naputa? Mistä tunnistaa sen jos rupee venttiili kantamaan?
Nään sieluni silmin miten tää operaatio päättyy siihen että mulla on kiintari silmässä ja konehuoneessa tulipalo...
Nään sieluni silmin miten tää operaatio päättyy siihen että mulla on kiintari silmässä ja konehuoneessa tulipalo...
-71 Coupe GT
Ja ajossa sen humaa tehon puutteena. Jos pakoventtiili kantaa nii puristukset tippuu, ku se pääsee lykkäämään pakoputkeen ne kamat.. Jos taas imuventtiili kantaa ni sillonhan se lyö kaasarista liekkiä?
Taunus, Coupé GXL -74 (prokekti)
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
Joo, tehon puutetta nyt ei siinä säädön aikana tyhjäkäynnillä varmaankaan huomaa, mutta liekit kaasarista kyllä
Ehkä mä lähen metsästämään sitä nakutuksen syytä muualta, kyllä sen pitäisi riittää jos välykset on kylminä säädetty kohdilleen. Ei tuo malmikasa tuolla keulilla nyt niin avaruustekniikkaa ole että tarttis ruveta hifistelemään.
Ehkä mä lähen metsästämään sitä nakutuksen syytä muualta, kyllä sen pitäisi riittää jos välykset on kylminä säädetty kohdilleen. Ei tuo malmikasa tuolla keulilla nyt niin avaruustekniikkaa ole että tarttis ruveta hifistelemään.
-71 Coupe GT