1.6->2.3+

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

viime yönä menin testaan uutta puristuspaine mittaria ja laitoin vahingossa liian pienen sellasen sovitteen siihe tulpan paikalle niin perkele se tippu sinne männän päälle.sitte rupesin purkaan sitä konetta kun se kansi pitää joka tapauksessa irrottaa niin tarvis vielä jonku sellasen avaimen jolla avaa ne kannen pultit että mistähän sellasen saa?
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja vtormane »

taunusti kirjoitti:viime yönä menin testaan uutta puristuspaine mittaria ja laitoin vahingossa liian pienen sellasen sovitteen siihe tulpan paikalle niin perkele se tippu sinne männän päälle.sitte rupesin purkaan sitä konetta kun se kansi pitää joka tapauksessa irrottaa niin tarvis vielä jonku sellasen avaimen jolla avaa ne kannen pultit että mistähän sellasen saa?
Jos sulla on siellä torx-kantaiset pultit niin ne voi käyttää uudelleen. Jos tähtikantaiset niin periaatteessa ne pitäisi vaihtaa uusiin kun ovat venyvät. Torx: http://myword.info/images/t_drive_1b.jpg
Työkalut saa ihan työkaluliikkeistä tai vaikka rautakaupasta.

edit. torx-kantaiset on venyviä eli just toisin päin.
Capri -77 2.0
Firebird -69
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

Mois kirjoitti:
taunusti kirjoitti:oolrait eli pitää käydä hakeen sitte hanskat ja pullo viinaa.tai sitten ketjua
hae ne kaikki :D
joo,kyllä se ketju auttaa jos nostaa lihasvoimallakin...meinasin siihen puristupainemittarin-adapterin pois nostoon ehdottaa magneettia,mutta lienee messinkiä niin ei toimi...olipa tyhjänpäiväinen kommentti minulta...mutta rautaisen adapterin olis tosiaan voinut onkia sellaisen varren päässä olevan magneetin kanssa.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Siis nimenomaan TORX kantaset on venyviä ja ne pitää uusia, tiheempi "tähtikanta" on kova pultti jota ei tarvii uusia.
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja vtormane »

henu kirjoitti:Siis nimenomaan TORX kantaset on venyviä ja ne pitää uusia, tiheempi "tähtikanta" on kova pultti jota ei tarvii uusia.
Joo niinhän se olikin..muistin väärin.
Capri -77 2.0
Firebird -69
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

henu kirjoitti:Siis nimenomaan TORX kantaset on venyviä ja ne pitää uusia, tiheempi "tähtikanta" on kova pultti jota ei tarvii uusia.
onko tähtikanta tuollanen xzn?jos käyn torx ja xzn hylsy sarjat ostaan kun on kaks kantta ja kaks konetta ja ne vaihtaa kannet keskenään paikkaa?
Vastaa Viestiin