sähkötykset!
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
sähkötykset!
ford taunus 1,6 GX
tanessani on ongelma että kun painaa jarrupoljinta laturin valo syttyy palamaan kun helppaan niin valo sammuu.... pitkät valot ja peruutus valo ei toimi eikä kummallekkaan tule virtaa.... autosta on laturi uusittu ja valonvaihtajan/vilkkujen viikis uusittu.... virtalukossa oli vähän vikaa joten nyt starttina toimii startnappula..... mutta miten vaikeata on pistää valojen sähkötykset uudelleen.... kuinka hankala johdotukset on? olisko kellään sähkökaaviota että näkis vähän ennemmä
ohjekirjan muka ajovalojen rele pitäisi sijaita pissapojan nestesäiliön takana mutten löytänyt relettä vaan ihme liitoksia sulake rasia missä oli yksi sulake joten relettä ei ilmeisesti edes ole autossa....!?!?
tanessani on ongelma että kun painaa jarrupoljinta laturin valo syttyy palamaan kun helppaan niin valo sammuu.... pitkät valot ja peruutus valo ei toimi eikä kummallekkaan tule virtaa.... autosta on laturi uusittu ja valonvaihtajan/vilkkujen viikis uusittu.... virtalukossa oli vähän vikaa joten nyt starttina toimii startnappula..... mutta miten vaikeata on pistää valojen sähkötykset uudelleen.... kuinka hankala johdotukset on? olisko kellään sähkökaaviota että näkis vähän ennemmä
ohjekirjan muka ajovalojen rele pitäisi sijaita pissapojan nestesäiliön takana mutten löytänyt relettä vaan ihme liitoksia sulake rasia missä oli yksi sulake joten relettä ei ilmeisesti edes ole autossa....!?!?
viewtopic.php?t=627
tuolla oli jotain kaavioita..voi olla maadotusvika..yleensä takavalojen luota löytää,voi olla tietysti muuallakin..
tuolla oli jotain kaavioita..voi olla maadotusvika..yleensä takavalojen luota löytää,voi olla tietysti muuallakin..
Taunus Maximus =)
- TaunusTomi
- Viestit: 953
- Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
- Paikkakunta: Noormarkku
joo ei tuossa viimesessä mallissa ole tuota ajovalorelettä vaan se viiksi hoitaa sen tehtävän.. oletko kokeillut että tuleeko sulakkeelle asti virtaa kun mulla onainakin parissa sulakerasiassa ollut pitkien sulakkeen "kynsien" sielä niitissä jotain mählää kun ei kulkenut virta kunnolla läpi, välillä toimi välillä ei.. ihme paikka en aluksi edes hoksannut tuollaista... laitoin juotos tinaa sitten siihen kulmaan ja on nyt toiminnut...
tässä yksi ehdotus...
tässä yksi ehdotus...
eli kun vedän viiksestä niin mittaristoon sytty pitkien valo mitään muuta ei tapahdu.. kun helppaan viiksestä niin mittariston pitkein valo sammuu... eilen illalla avoin oikean ajovalon liitoksista ja tarkistin tuliko virta kun pistin liitoksen takaisin polttimoon kiinni niin lyhyet lakkasivat toimimasta mittaristoon syttyi valo ja parkit kun heiluttekin polttomon liitosta niin lyhyet syttyivät palamaan..... viikonloppuna ei jarruvalot toiminut purkasin vetokoukun sähkötykset kiakki niin rupesi jarruvalot toimimaan... missä paikoissa on ajovalojen madoitukset?
Eilen kanssa ihmettelin kun ei toiminu kun parkit (I-korisessa). Vähän aikaa ihmettelin ja löysin sen vaihtoreleen vasemman lokarin luota. Siinä sitten kopistelin ja naksuttelin viiksiä ja kuuntelin releen naksuntaa, mutta valot ei välähtäny. Sitten tuli valoa mutta vain silloin tällöin... Noh, sitten menin heiluttamaan releen johtoja ja liittimiä niin yhtäkkiä alkoi savua nousemaan liitin suojan alta. Tuli kiire irroittamaan akkun piuhaa... Purin releen joka on ainakin tässä mallissa semmoinen peltirasia jossa on kaksi relettä sisällä ja neljä sulaketta. Löytyi sieltä muutakin kuin sulakkeita, paljon ruostetta ja hapettumaa.
Tänään tein vaihtorele paketin uusiksi ja hyvin toimii!
Tänään tein vaihtorele paketin uusiksi ja hyvin toimii!
-75 Taunus 2D 2.0iS
Tässäpä oli paljon tuttua
Mulla oli joskus vilkkuviiksi joka jäi naputtaan vilkkurelettä itsekseen. Joskus sieltä nousi savu, tällöin tuli aina hätä heilutella se sellaiseen asentoon ettei savua enää tullut
Tuon valoreleen kanssa oon kans tapellut, varsinkin jos auto on seissyt pidempään. Yleensä on auttanu kun on ruiskutellut Rost-Offia ja heilutellut johtoja aikansa.
Laturin merkkivalo "sykkii" himmeänä ja kun painaa jarrupoljinta niin syttyy palamaan, enemmän tai vähemmän voimakkaasti. Tähän en oo vielä kerenny perehtyä, vika ei kuitenkaan ole laturissa. Huono liitos laturin virtajohdossa? Maadoitus jossain päin autoa?
Joskus oli huono maadoitus akulta runkoon, silloin ei ole mikään mahdotonta
Niin ja nää oli siis I-koppasen oikkuja...
Mulla oli joskus vilkkuviiksi joka jäi naputtaan vilkkurelettä itsekseen. Joskus sieltä nousi savu, tällöin tuli aina hätä heilutella se sellaiseen asentoon ettei savua enää tullut
Tuon valoreleen kanssa oon kans tapellut, varsinkin jos auto on seissyt pidempään. Yleensä on auttanu kun on ruiskutellut Rost-Offia ja heilutellut johtoja aikansa.
Laturin merkkivalo "sykkii" himmeänä ja kun painaa jarrupoljinta niin syttyy palamaan, enemmän tai vähemmän voimakkaasti. Tähän en oo vielä kerenny perehtyä, vika ei kuitenkaan ole laturissa. Huono liitos laturin virtajohdossa? Maadoitus jossain päin autoa?
Joskus oli huono maadoitus akulta runkoon, silloin ei ole mikään mahdotonta
Niin ja nää oli siis I-koppasen oikkuja...
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
kolmoskoppasessa oli pitkät kadoksissa joskus, kun sulakerasian sulakkeenpidikkeiden niittaukset oli löystyneet ja hapettuneet niin, ettei virta mennyt valoille asti.
Useamman valokatkaisijan ja viiksen tapoin myös, kun minkaanlaisia releitä ei ollut.
Coupessa mulla on pitkät vetoreleellä, eli kerran kiskasee taakse, niin menee pitkät päälle, toisen kerran, niin vaihtuu lyhkäset. Eteenpäin ei ole mitään vaikutusta.
Yksi asia, mitä toivoisi, olisi sisävalon ovitunnistus. Miksi ihmeessä -75 XL Coupessa moista ei ole, vaikka -76 L karvalakissa moinen on?
Lieneekö edes kytkimille johtoja valmiina, vai pitääkö kaikki vetää itse?
No, porata vaan kytkimet oviin ja virittää molemmille puolille johdot sisävalon maadoituksesta. Samalla jos virittäs vaikka jonkun pienen konkan väliin, niin saisi sisävaloviiveen ja feidauksen. samalla voisi virittää paljon muuta pientä kivaa...
Josta tulikin mieleen, jotta mitä mahtanee maksaa esim. GSi kadetin tai calibran elektroninen digimittaristo? nyt kun on tuo scorpparin laatikko, niin sekin menisi heittämällä paikalleen. Onhan tuo scorpionkin mittaristo hieno, mutta...
Useamman valokatkaisijan ja viiksen tapoin myös, kun minkaanlaisia releitä ei ollut.
Coupessa mulla on pitkät vetoreleellä, eli kerran kiskasee taakse, niin menee pitkät päälle, toisen kerran, niin vaihtuu lyhkäset. Eteenpäin ei ole mitään vaikutusta.
Yksi asia, mitä toivoisi, olisi sisävalon ovitunnistus. Miksi ihmeessä -75 XL Coupessa moista ei ole, vaikka -76 L karvalakissa moinen on?
Lieneekö edes kytkimille johtoja valmiina, vai pitääkö kaikki vetää itse?
No, porata vaan kytkimet oviin ja virittää molemmille puolille johdot sisävalon maadoituksesta. Samalla jos virittäs vaikka jonkun pienen konkan väliin, niin saisi sisävaloviiveen ja feidauksen. samalla voisi virittää paljon muuta pientä kivaa...
Josta tulikin mieleen, jotta mitä mahtanee maksaa esim. GSi kadetin tai calibran elektroninen digimittaristo? nyt kun on tuo scorpparin laatikko, niin sekin menisi heittämällä paikalleen. Onhan tuo scorpionkin mittaristo hieno, mutta...
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Toyota LandCruiser -81
Kyllä pitäisi olla, ainakin -73 L mallissa oli. Ovikytkimet erilaiset kuin uudemmissa. Johdot ainakin luulisi olevan? Sen sisävalon viivereleen voi ottaa viimeisistä GX:stä.Viipo kirjoitti: Yksi asia, mitä toivoisi, olisi sisävalon ovitunnistus. Miksi ihmeessä -75 XL Coupessa moista ei ole, vaikka -76 L karvalakissa moinen on?