V6 kaasari vs ruisku
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
V6 kaasari vs ruisku
Mitä pitää vaihtaa kun kaasari kutosesta tekee ruisku version? Mitenkä hyvin noita ruisku vermeitä on myynnisssä ja missä hinnoissa ne on? Mikä isompi/parempi kaasari sopis alkuperäiseen imusarjaan?
imusarja, sähköinen bensapumppu, tankki (ei välttämättä)...++ pysy vaan kaaasarissa.
vajaita K-Jettejä jaa muutamalla kympillä ja hyviä muutamalla satasella.. harvinaisempaa 2.8:n EFIä saa muutamilla myös satasilla.
Mikäs kone sulla ?? vaikuttaa siihen kaasari valintaan olennaisesti.
vajaita K-Jettejä jaa muutamalla kympillä ja hyviä muutamalla satasella.. harvinaisempaa 2.8:n EFIä saa muutamilla myös satasilla.
Mikäs kone sulla ?? vaikuttaa siihen kaasari valintaan olennaisesti.
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Itellä just vastaava projekti...
Helpolla pääset kun pysyt kaasuttimessa. Jos tehoja haluat laita useempi, esim. 3 x tuplat. Mutta ite halusin nimenomaan K-Jetin, ensimmäisiä ruiskuja, ei elektroniikkaa ja ajatelkaas sitä 5.5bar painetta letkuissa Miehekästä! Virityskäyttöön K-Jetronic on myös suhteellisen hyvä, olikohan Esko Maunu:n Virittäjän käsikirjassa mainittu 150-200% tehonlisäyksistä tekemättä muutoksia ruiskulle eli polttoaineen syöttöön.
Käytännössä tarviit imusarjan, suuttimet, bensanjakajan, suurpainepumpun, paineentasaajan ja tietysti ruiskusuodattimen. Taunuksen vakio bensatankkiin on tehtävä muutoksia, tai välisäiliö bensalle. Tällöin tarvitset myös jonkinlaisen siirtopumpun joksi käy melkein mikä vain bensapumppu. Bensan paluulinja on myös lisättävä, jos tätä ei jo ole. Kärjetönsytytys on myös ehdoton. Päänvaivaa saattaa myös aiheuttaa turvakytkentä, jossa bensapumpun tulee lakata toimimasta mikäli kone pysähtyy mutta virrat jäävät päälle. Näin esim. kolari tilanteessa. Tämä on kuitenkin suhteellisen helppo ratkaista.
Sähköissä saattaa olla vähän miettimistä vaikka kuinka olisi valmis johtosarja Kaikki dokumentit kyllä löytyy kerhon "sivuilta" joilla itekin tuon on saanut toimimaan ->
http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ford/K-Jetronic/
Kotioloissa loppu säätäminen on myös hankalaa, koska bensanpaine ja -tuotto ovat olennaisia asioita.
Kuvia omasta projektista -
http://www.kapsi.fi/~taco/v6/index.html
Keskustelua aiheesta -
viewtopic.php?t=525
viewtopic.php?t=206
Helpolla pääset kun pysyt kaasuttimessa. Jos tehoja haluat laita useempi, esim. 3 x tuplat. Mutta ite halusin nimenomaan K-Jetin, ensimmäisiä ruiskuja, ei elektroniikkaa ja ajatelkaas sitä 5.5bar painetta letkuissa Miehekästä! Virityskäyttöön K-Jetronic on myös suhteellisen hyvä, olikohan Esko Maunu:n Virittäjän käsikirjassa mainittu 150-200% tehonlisäyksistä tekemättä muutoksia ruiskulle eli polttoaineen syöttöön.
Käytännössä tarviit imusarjan, suuttimet, bensanjakajan, suurpainepumpun, paineentasaajan ja tietysti ruiskusuodattimen. Taunuksen vakio bensatankkiin on tehtävä muutoksia, tai välisäiliö bensalle. Tällöin tarvitset myös jonkinlaisen siirtopumpun joksi käy melkein mikä vain bensapumppu. Bensan paluulinja on myös lisättävä, jos tätä ei jo ole. Kärjetönsytytys on myös ehdoton. Päänvaivaa saattaa myös aiheuttaa turvakytkentä, jossa bensapumpun tulee lakata toimimasta mikäli kone pysähtyy mutta virrat jäävät päälle. Näin esim. kolari tilanteessa. Tämä on kuitenkin suhteellisen helppo ratkaista.
Sähköissä saattaa olla vähän miettimistä vaikka kuinka olisi valmis johtosarja Kaikki dokumentit kyllä löytyy kerhon "sivuilta" joilla itekin tuon on saanut toimimaan ->
http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ford/K-Jetronic/
Kotioloissa loppu säätäminen on myös hankalaa, koska bensanpaine ja -tuotto ovat olennaisia asioita.
Kuvia omasta projektista -
http://www.kapsi.fi/~taco/v6/index.html
Keskustelua aiheesta -
viewtopic.php?t=525
viewtopic.php?t=206
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Poschessa se tais olla ensimmäisenä... -75? Sen jälkeen aika monessa autossa -80-luvun puoliväliin saakka. Sitten tais tulla D-Jetronic jossa on jo vähän elektroniikkaa ja itse asiassa yks tuttu teki tämmöisen just K-Jetronicin imusarjaan.
Niin ja tuo vakio imusarjahan on p*rseestä neljällä ilmakanavallaan! Eli sellasenko tekis isommilla kanavilla niin jopa +15hp lupaavat.
Ja jos rahasta ei ole kiinni niin esim. Autronic ois poikaa!
Niin ja tuo vakio imusarjahan on p*rseestä neljällä ilmakanavallaan! Eli sellasenko tekis isommilla kanavilla niin jopa +15hp lupaavat.
Ja jos rahasta ei ole kiinni niin esim. Autronic ois poikaa!
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Hieman linkkejä:
http://www.megasquirt.info/
http://www.partco.fi/msqrtv22.html
http://www.finsquirt.net/forum/
:idea:
http://www.megasquirt.info/
http://www.partco.fi/msqrtv22.html
http://www.finsquirt.net/forum/
:idea:
eikös mekaanisen bensapumpun jatkeena ole tappi
heiluttamassa pumppua..?
unohtu tarkistaa kun yritin purkufarmaria käyntiin,otin sähköpumpun coupeen..ja ei sen jälkeen olekkaan saanut bensaa.....
ja vaihdoin varoiksi uuden mekaanisen pumpun,mutta ei tuu bensaa,ja tankkiinkin hain vielä muutaman litran.
ja ajamalla vein tuohon missä on,en oo muuta tehny kun vaihtanu pumpun,ja kaasariin kaatamalla käy..letkusta ei tule vaan mitään,
eli tuli mieleen että ei varmaan pumppaa jos sieltä puuttuu se tappi,kun en huomannut tarkistaa samalla,äsken vasta tuli mieleen...
ja letkutkin on pumpussa oikein päin..
heiluttamassa pumppua..?
unohtu tarkistaa kun yritin purkufarmaria käyntiin,otin sähköpumpun coupeen..ja ei sen jälkeen olekkaan saanut bensaa.....
ja vaihdoin varoiksi uuden mekaanisen pumpun,mutta ei tuu bensaa,ja tankkiinkin hain vielä muutaman litran.
ja ajamalla vein tuohon missä on,en oo muuta tehny kun vaihtanu pumpun,ja kaasariin kaatamalla käy..letkusta ei tule vaan mitään,
eli tuli mieleen että ei varmaan pumppaa jos sieltä puuttuu se tappi,kun en huomannut tarkistaa samalla,äsken vasta tuli mieleen...
ja letkutkin on pumpussa oikein päin..
Taunus Maximus =)
Sitten niissä mekaanisissa on semmonen juttu että joissain versioissa kuuluu sen pumpun ja lohkon väliin sellanen ehkä 4mm paksu tiivistelaippa. Jos sen tiivisteen turhaan pistää sellaseen versioon missä sitä ei tarvita -> tappi ei ylety antamaan pumpulle voimaa. (itse tein tämän mokan aikoinani)janzamar kirjoitti:eikös mekaanisen bensapumpun jatkeena ole tappi
heiluttamassa pumppua..?
unohtu tarkistaa kun yritin purkufarmaria käyntiin,otin sähköpumpun coupeen..ja ei sen jälkeen olekkaan saanut bensaa.....
ja vaihdoin varoiksi uuden mekaanisen pumpun,mutta ei tuu bensaa,ja tankkiinkin hain vielä muutaman litran.
ja ajamalla vein tuohon missä on,en oo muuta tehny kun vaihtanu pumpun,ja kaasariin kaatamalla käy..letkusta ei tule vaan mitään,
eli tuli mieleen että ei varmaan pumppaa jos sieltä puuttuu se tappi,kun en huomannut tarkistaa samalla,äsken vasta tuli mieleen...
ja letkutkin on pumpussa oikein päin..
-71 Coupe GT