V6 nokkaköppi

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vieras

V6 nokkaköppi

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mistäköhän mahtaa saada 2.8 litrasen nokka-akseli sarjan, pienempi laakerisen? Motonetissä olis, mutta kun on tommonen isompi laakerinen versio. Mitä eroa on ruisku ja kaasari nokilla? Mitä viritys nokkaa tommoseen kannattais harkita?
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Onkohan Motonetissä virhe kun on sama nokka-sarja Granadan sekä Sierran 2.8 koneelle? Tuotenro. on sama ja laakerin koko on sama...? Eikös näissä Granadan koneissa pitäny olla nokka-laakereiden lisäksi pienempää myös silmälaakeri?

Ruiskun nokka on hiukan jyrkempi, eli kaasuttimelle siinä ois jo "lisä potkua". Noista nokista ja tuon koneen virityksestä on ollut täällä keskustelua paljonkin.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

asian vierestä vähän,mutta v6..
mitä eroa on taunuksen ja granadan..
on 2.3 granadan kutonen,miten siellä sisäpuolella eroja on?
eikö apulaitteet oo melko samat,tai käy keskenään..
oliko pakosarjoissa isoja eroja?kiinnityspisteet samat?
kytkimet ja startit bolt-on osia?
en oo ehtiny vertailemaan..
Taunus Maximus =)
jani
Viestit: 480
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 03:02
Paikkakunta: Kemiö

Viesti Kirjoittaja jani »

Eiks granadan kutosessa se pakosarja lähe vähän erilla tavalla, erilainen kulma siinä pakosarjan lopussa. Jos nyt yhtään oikeen muistelen...
Taunus, Coupé GXL -74 (prokekti)
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

jani kirjoitti:Eiks granadan kutosessa se pakosarja lähe vähän erilla tavalla, erilainen kulma siinä pakosarjan lopussa. Jos nyt yhtään oikeen muistelen...
Mulla oli omassa Tanessa -77 Granadan kone Granadan pakosarjoilla ja kyllä siihen ainakin kävi Tanen originaali putkisto suoraan! Muistaakseni pikkasen niissä sarjoissa oli jotain eroa mutta ei se haitannut!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

janzamar kirjoitti:asian vierestä vähän,mutta v6..
mitä eroa on taunuksen ja granadan..
on 2.3 granadan kutonen,miten siellä sisäpuolella eroja on?
eikö apulaitteet oo melko samat,tai käy keskenään..
oliko pakosarjoissa isoja eroja?kiinnityspisteet samat?
kytkimet ja startit bolt-on osia?
en oo ehtiny vertailemaan..
Kytkin ja startti käy ihan samat kuin Taunuksen koneissa ja kaikki muutkin osat käy=sama kone :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

..no mutta sehän on loistavaa..kiitän.
Taunus Maximus =)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kävin tänään koneistamolla kysymässä nokista, ja siellä sanottiin että ruiskun nokka ei toimi kunnolla kaasari versiossa. Pitäiskö tohon uskoa?
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

No ei. Kaverilla Sierran 2.8i kone 3:lla pysty Del-Lortolla :) Ja toimii kun on säädetty. Tiedä sitten niistä vakiokaasuttimista...
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
cologne
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne »

onhan noita ruiskunokkia käytetty V6 piristämiseen ennenkin !
Overlap muuttuu ruiskunokassa se saattaa aiheuttaa pieniä ongelmia, mutta luulisin että siitä aiheutuvat ongelmat saa korjattua sytkän säädöllä ja kaasuttimen säätämisellä.
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
jani
Viestit: 480
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 03:02
Paikkakunta: Kemiö

Viesti Kirjoittaja jani »

cologne kirjoitti:Overlap muuttuu ruiskunokassa se saattaa aiheuttaa pieniä ongelmia,
Mikäs toi overlap on?
Taunus, Coupé GXL -74 (prokekti)
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

venttiilien yhtäaikainen aukiolo, imuventtiilin aukeamisesta - pakoventtiilin sulkeutumiseen.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
jani
Viestit: 480
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 03:02
Paikkakunta: Kemiö

Viesti Kirjoittaja jani »

Jaa juu, niinpäs onkin, ei vaan muistunu mieleen...
Taunus, Coupé GXL -74 (prokekti)
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
Vastaa Viestiin