Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Tänään aloin irrottamaan tanarista kantta remonttia varten niin eiköhän ollu yhdestä kannenpultista menny kanta sileäks... Nyt onkin sitte onkelma että miten sen pultin saa pois.. Kokeilin jo lyödä siihen väkisin vähän isompaa torxia ja yritin myös hitsata siihen pulttia pystyyn mutta ei onnistunu... Nyt ois hyvät neuvot tarpeen!
Pultista kanta pois poraamalla tai vingulla. Jos se yksi pultti vaan ahistaa niin vois koittaa jos kantta sais käännettyä 'auki päin' lohkon päällä. Paljon sitä ei tarvi saada liikkumaan kun pahvi antaa periksi ja pultti on löysällä. Näinkin siitä on joskus selvitty.
oon kerran joutunu poraamaan kannenpultin irti ja onhan muuten kovaa ainetta. siinä muuten hiki tulee. mut sit kun sen kannan sai pois ni kansi lähti nostamalla ja pultin jämä käsin kiertämällä.
Ei voi vastustaa näin paljon... Kyllä niin tais käydä että kansi jäi paikalleen tanari saa levätä nurkalla niin kauan että joku sen vie... Loppu täysin mielenkiinto koko autoon...
Jyrsit sen pultinkannan jollain sieltä pois, vaikka hampailla. Sit se lähtee. Ei saa luovuttaa. Se Taunus vaa osoittaa kiintymystä suhun, haluu pitää sut vierellä.
Taunus, Coupé GXL -74 (prokekti)
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
jani kirjoitti:Jyrsit sen pultinkannan jollain sieltä pois, vaikka hampailla. Sit se lähtee. Ei saa luovuttaa. Se Taunus vaa osoittaa kiintymystä suhun, haluu pitää sut vierellä.
ai jaa... no nyt mä ymmärrän miksi tuo ranskatar (citroään) on aina
hajalla..
Mut tosiaan , se kannenpultti lähtee( / voi lähteä) kantta pyörittämällä jos kaikki muut ruuvit on irti ja jakopää..
osta v6... tosin kannentiivisteen kanssa siinäkin vähän joutuu..
mutta sitten kuullostaa kivalta..ja kulkeekin ihan..
no niinkun kutoset nyt kulkee..vakio.
Onneks en työntäny tanea vielä nurkalle Eilen illalla menin talliin tupakoimaan ja aattelin että jos sitä nyt vähän kokeilis vielä porata... Tunnin siinä sitte porailin ja kyllä se lähti! Tänään koulussa hioin venttiilit ja koneistin istukat ja huomenna vielä pitäis vähän kantta laskea. Paljonkohan muuten tohtis ottaa kannesta?? Kertokaa viisaammat...
montaks kertaa tarttes terottaa teriä. mulla meni enin aika teriä terottaessa ku oli jatkuvasti kulmat pois oli se niin kovaa tavaraa. mut hieno homma et lähti. kannatti hikoilla vai mitä?
Tänään sain Taunuksen taas liikenteeseen. Kyllä oli oikeen musiikkia korville kun löi käyntiin eikä naputtanu enää yhtään! Nyt on siis vaihdettu keinut ja 2 litrasen nokka, venttiilit hiottu ja istukat koneistettu sekä kannesta otin millin pois. Entisistä keinuista 2 kpl oli kulunu kuopalle ja toinen niin pahasti että ois varmaan katkennu kohta... "Hieman" tuli vääntöjä lisää...