Sivu 45/50

Lähetetty: 24 Maalis 2012, 13:44
Kirjoittaja FoorttiFani
ookkei, sitte pitäis kohta nykästä tuo jakaja irti ja rupee kattelee niitä rajoitin natsoja.

Lähetetty: 11 Tammi 2013, 18:37
Kirjoittaja A.P
Mitkä ois helpoimmat tavat virittää 2.3? Meinasin jos vauhtipyörää keventäs, isompi kaasari, tuplaputket peltisarjoilla ja ehkä kireämpi nokka. Kannattaako kansia madaltaa minkä verran. Paljoko vois nuilla saaha tuosta koneesta tehoa/vääntöä? Vai kannattasko hommata suosiolla suoraan isompi kone?

Lähetetty: 11 Tammi 2013, 19:31
Kirjoittaja Mois
A.P kirjoitti:Mitkä ois helpoimmat tavat virittää 2.3? Meinasin jos vauhtipyörää keventäs, isompi kaasari, tuplaputket peltisarjoilla ja ehkä kireämpi nokka. Kannattaako kansia madaltaa minkä verran. Paljoko vois nuilla saaha tuosta koneesta tehoa/vääntöä? Vai kannattasko hommata suosiolla suoraan isompi kone?
2.8 kone vaan suoraan. Ite meinaan kyl rakentaa 2.3 lohkosta vähä kireämmän koneen. 2.8 kampiakseli + "Kuplan" Mahle-männät ja kireempi nokka. Kannet uudemmasta 2.3 koneesta eli ns. A9 kannet, peltisarjat, Weber DGAS 38 jne.

Lähetetty: 11 Tammi 2013, 19:43
Kirjoittaja A.P
Meinaa vaan olla aika vaikee löytää täältäpäin nuita 2.8, ja tuo 2.3 ois tuossa oikeestaan ylimääräsenä, että jos siitä jotain sais irti,

Lähetetty: 11 Tammi 2013, 20:09
Kirjoittaja isoatlas
No siihen 2.3:een menee rahaa paljon enemmän kuin jos ostaisit 2.8:n...turha näihin enää on toivoa osia löytävänsä lähikunnista, jos jotakin tarvitsee niin se on haettava sieltä missä niitä on tarjolla...esim. mullakin tuossa kolme 2.8 konetta ja yksi on haettu Espoosta, yksi Seinäjoelta ja yksi melkein Lappeenrannasta...eivät ole kylläkään kaupan.

Toki virittää saa ei siinä mitään.

Lähetetty: 12 Tammi 2013, 17:54
Kirjoittaja FoorttiFani
lue tää koko topik läpi, tosi hyvii vastauksii tullu ku meikä kyselly tän 2.6 koneen rakentamisest. ja 153hp muistaakseni sielt penkis sain :) toi oli siis rajottimen kans 6300rpm. Ja huonoilla ennakoilla, paremmal virranjakal pääsis varmaa yli 160

Lähetetty: 12 Tammi 2013, 17:58
Kirjoittaja Mois
FoorttiFani kirjoitti:lue tää koko topik läpi, tosi hyvii vastauksii tullu ku meikä kyselly tän 2.6 koneen rakentamisest. ja 153hp muistaakseni sielt penkis sain :) toi oli siis rajottimen kans 6300rpm. Ja huonoilla ennakoilla, paremmal virranjakal pääsis varmaa yli 160
Oliks se niil kansil mitä mult ostit? Niithän oli edellinen omistaja vähä porttaillu :D
Aika hyvät tehothan siit sit lähti :D

Lähetetty: 12 Tammi 2013, 20:03
Kirjoittaja A.P
Minkälaisissa hinnoissa pyörii nuo kuplan männät nykyään, itellä ois just tuo 2.3 nuilla A9 kansilla, ja paljoko tulee tivauudeks jos laittaa ne ja tuon 2.8 kampiakselin? Mitenkä vaikuttaa kulutukseen ja koneen kestävyyteen, kun kuitenkin tulossa jokapäiväseen ajoon ja korttikin pitäs tuolla coupella ajaa?

Lähetetty: 12 Tammi 2013, 20:16
Kirjoittaja Sultzi

Lähetetty: 12 Tammi 2013, 21:58
Kirjoittaja FoorttiFani
Juu tais olla mois ne kannet mitkä sult ostin. en kyl kauheest ollu portatut mut kaivelin niitä ite, lähinnä ohjurin pahkoja ja imupuolen kanavia hiukan suurensin saman kokoseks kun 2.8 imusarjas. 2.6 venoilla, koska teetin siihe kovat seetit. 2.8 kampuralla tilavuus on vissiin noin 2.7. Ja mahlet on kyl halvat, en muista kyl mitä ite maksoin. Ens kannattaa sit kattoo et se lohko on vakiokoos :wink: 1 pytyn männänhelmaa joutu sit hiukan viilaa..

Lähetetty: 13 Tammi 2013, 19:56
Kirjoittaja SporttiJanne
A.P kirjoitti:Mitkä ois helpoimmat tavat virittää 2.3? Meinasin jos vauhtipyörää keventäs, isompi kaasari, tuplaputket peltisarjoilla ja ehkä kireämpi nokka. Kannattaako kansia madaltaa minkä verran. Paljoko vois nuilla saaha tuosta koneesta tehoa/vääntöä? Vai kannattasko hommata suosiolla suoraan isompi kone?
Kaikki on enemmän tai vähemmän suhteellista. Mutta varmaan yksi helpoimmista on kokeiltu tuossa seuraavan linkin projektissa 2,3 V6-koneeseen:
http://sporttiauto.com/index.php?p=kaas ... -tehdaeaen

Vauhtipyörää vaihtamalla ei tule yhtään lisää tehoa.
Isommalla koneella tietty tulee myös heti enemmän tehoa, ja voihan sitäkin virittää!

Lähetetty: 13 Tammi 2013, 22:25
Kirjoittaja taunusstyle
SporttiJanne kirjoitti:
A.P kirjoitti:Mitkä ois helpoimmat tavat virittää 2.3? Meinasin jos vauhtipyörää keventäs, isompi kaasari, tuplaputket peltisarjoilla ja ehkä kireämpi nokka. Kannattaako kansia madaltaa minkä verran. Paljoko vois nuilla saaha tuosta koneesta tehoa/vääntöä? Vai kannattasko hommata suosiolla suoraan isompi kone?
Kaikki on enemmän tai vähemmän suhteellista. Mutta varmaan yksi helpoimmista on kokeiltu tuossa seuraavan linkin projektissa 2,3 V6-koneeseen:
http://sporttiauto.com/index.php?p=kaas ... -tehdaeaen

Vauhtipyörää vaihtamalla ei tule yhtään lisää tehoa.
Isommalla koneella tietty tulee myös heti enemmän tehoa, ja voihan sitäkin virittää!
mitäköhän tuommonen vipeci mahtaa kustantaa kaikkineen tilpehööreineen 2.0 v6 koneeseen

Lähetetty: 14 Tammi 2013, 11:23
Kirjoittaja SporttiJanne
taunusstyle kirjoitti:
SporttiJanne kirjoitti:
A.P kirjoitti:Mitkä ois helpoimmat tavat virittää 2.3? Meinasin jos vauhtipyörää keventäs, isompi kaasari, tuplaputket peltisarjoilla ja ehkä kireämpi nokka. Kannattaako kansia madaltaa minkä verran. Paljoko vois nuilla saaha tuosta koneesta tehoa/vääntöä? Vai kannattasko hommata suosiolla suoraan isompi kone?
Kaikki on enemmän tai vähemmän suhteellista. Mutta varmaan yksi helpoimmista on kokeiltu tuossa seuraavan linkin projektissa 2,3 V6-koneeseen:
http://sporttiauto.com/index.php?p=kaas ... -tehdaeaen

Vauhtipyörää vaihtamalla ei tule yhtään lisää tehoa.
Isommalla koneella tietty tulee myös heti enemmän tehoa, ja voihan sitäkin virittää!
mitäköhän tuommonen vipeci mahtaa kustantaa kaikkineen tilpehööreineen 2.0 v6 koneeseen
Laitoin sulle ECU-hinnastot sähköpostiin.

Muut voivat pyytää niitä tästä:
http://sporttiauto.com/index.php?p=hinn ... eenmyyjaet

Kokonaiskustannuksiin vaikuttaa kovasti toteutustapa ja tavoitteet. Ohjainlaitetta valitessa kannattaa varmistaa että pystyy käyttämään sitä myös seuraavassa projektissa. Halvemmaksi pidemmän päälle tulee ostaa pitkään palveleva ja päivitettävä laite, kun ostaa uusi joka käänteessä. Tähän ViPEC V44 on kova rauta (V88 vieläkin kovempi). Siihen voit suoraan kytkeä Fleksifuel-anturin, jolloin voit tankata bensaa ja viinaa missä suhteessa tahansa ja ECU osaa syöttää sopivan seoksen ja sytytyttää kipinän oikeaan aikaan. Täällä lisää aiheesta:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Täydensin aiemmalle projektisivuille kuvan myös tuosta tehdastekoisesta kaksikurkkuisesta DCNF-jaolla olevasta läppärungosta. (Se vaatii kiinnityspulttien muutoksen imusarjaan, tai vielä helpommin välilaipan. Välilaipan avulla myös korkeus on helpompi saada suunnilleen kaasarin mittoihin, niin vääntö säilyy. )

Lähetetty: 15 Tammi 2013, 12:27
Kirjoittaja Tomi
jos kerran fordin 2.8 koneet on niin kiven alla,niin sitten chevyn 2.8 ruiskupataa nokalle... löytyy paremmin osia niin koneeseen,kun laatikkoonkin ja tehojenkin puolesta mieto kone vakiona :wink:

Lähetetty: 15 Tammi 2013, 18:22
Kirjoittaja V6
Tomi kirjoitti:jos kerran fordin 2.8 koneet on niin kiven alla,niin sitten chevyn 2.8 ruiskupataa nokalle... löytyy paremmin osia niin koneeseen,kun laatikkoonkin ja tehojenkin puolesta mieto kone vakiona :wink:
Kuukausi sitten otettu video, Suomessa.
Caprissa Chevyn 2.8 V6 moottori.
Yhdellä kaasarilla.
Tommoset 260-270 hp moottorista.

Vakiona tossa on ehkä 125 hp , ruiskulla.
Aika hyvä moottorivaihtoehto Taunukseen.
Pienillä muutoksilla ja säädettävällä moottoriohjauksella (ruiskulla)
helposti yli 300 hp.
Kone on perinteinen vanhan liiton kone.
Eli 2 venttiilitekniikka ja työntötangot.
Eli sen suhteen ei tule Taunus äijille mitään vieroitus oireita.


http://www.youtube.com/watch?v=IVpICJFzKHQ