2.6 v6 Remppaus ja viritys

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Luhtis kirjoitti:Hatusta muistellen se mussen veivi on 5.2" ja toi colognen veivi on 5.14" pitkä.
Colognen veivi on tosiaan nähtävästi ton 5.14" (130.556mm) ja Mussen 5.155" joten ei siin oo näköjään ku 0.38mm eroa...
Pitää varmaan tilata noi ylikokomännät tai sit ei :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Jari H kirjoitti:
Mois kirjoitti:
FoorttiFani kirjoitti:Onkos kaikissa lohkoissa 2.0-2.8 saman kokoisen nuo runkopukit. Siis se sisämitta. Eli myydäänkö kaikkiin lohkoihin samaa laakeria? Tämmönenkin ajatus tuli tossa mieleen.
Kyl se sisämitta on sama kaiken kokosissa lohkoissa, paitsi tossa mun yhdessä lohkossa missä on laakeripukin reiät 0.38 mm ylikoossa!
Jos runkolinjan Ø on ylikokoa, löytyy siitä merkintä O/S lohkossa.
Ainakin ohareissa.
Tos Colognen lohkos on iso U-kirjain öljypohjan tiivistepinnas ja vanhas laakeris tommonen merkintä:

Kuva
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Onks kellään faktatietoa 2.6 Colognen 40.6mm puristuskorkeuksisen vakiomännän etäisyydestä dekkitasoon? Kolkkaisko 41.6mm korkuset männät jo kanteen???
OHC:n HC männät vaan olis tolla 41.6mm PCH:lla
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

siis vakio 2.6 männät 2.6 kampuralla? Jos en väärin muista niin 0.8mm tai 0.6mm alle dekin.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

FoorttiFani kirjoitti:siis vakio 2.6 männät 2.6 kampuralla? Jos en väärin muista niin 0.8mm tai 0.6mm alle dekin.
2.6 kampuralla. Noilla kummallakin mitalla pelittäis noi OHC:n millin korkeemmat männät, luulisin? :D
Mitä on asiantuntijat mieltä?

Kyselit joskus ton mun Weber DGAS 38:n suuttimien kokoa. Ilmasuuttimet 180 ja pääsuuttimet 150 ja siel kaasarin sivuil jotkut ilmasuuttimet 55.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

aika siinä ja siinä et mahtuu luulisin :) juu suuttimista taisin kysellä, mut säädöt on jo löytyny :D ja aika lähellä samoja suuttimia olikin
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Noniin jotai tarttis tehä tanarillekkin. Viimekesänä penkissä huomattiin et toi vakiovirranjakaja ei oikeen pelitä niinkun pitäis. Eli maksimiennakot karkaa liian suuriks. Mitään valmiita virijakajia ei taida löytyy? :) Elikkäs onko kokemuksia ton modaamisesta, eli ilmeisesti jotkut keskipakon rajottajat sinne pitäis saada?
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

FoorttiFani kirjoitti:Noniin jotai tarttis tehä tanarillekkin. Viimekesänä penkissä huomattiin et toi vakiovirranjakaja ei oikeen pelitä niinkun pitäis. Eli maksimiennakot karkaa liian suuriks. Mitään valmiita virijakajia ei taida löytyy? :) Elikkäs onko kokemuksia ton modaamisesta, eli ilmeisesti jotkut keskipakon rajottajat sinne pitäis saada?
Todennäkösesti siellä on vaan jouset venyny, koita vääntää niitä kireemmälle.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Tosta jakajan keskipakoennakon säädöstä oli aiemmin juttua, Timppa sitä tais aika hyvin selvittää... En nyt jaksa alkaa haulla ettimään sitä topiccia.

Edit, etimpäs kuitenkin, tosta topicista löytyy tarvittavat tiedot sen keskipakoennakon säätöön.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Jees, tuollahan on paljon hyvää juttua. Pittääpi kaivaa jakaja pois ja vähä tsiigailla löytyykö sieltä tommosia rajotin natsoja :D Ja sit odotella vähä lämpimämpiä kelejä et pääsee testailee.
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Keskipakoennakon säätö siis edelleen vaiheessa. Lueskelin ohjeita tuolta Moissin linkkaamasta topikista. Löysin luultavasti ne rajoitin natsat sieltä. Ja astelevyllä katsoen sen akselin pitäis kääntyä 10 astetta kun noita limppuja kääntää, käsitinkö oikein? Entäs toi alipainesäätö sitte? Onko se muka jotenkin huono, onko siitä haittaa?
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Mielipiteitä ja vinkkejä?
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

eihän alipainesäätimestä ainakaan haittaa ole.on ihan hyvä ainakin kevyemmin virityssä katu-autossa.tosin ilmankin tulee toimeen,mutta saahan tuolla ehkä pientä bensan säästöä.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

oolrait, saa siis jäädä käyttöön. Jostain täällä vain luin et kannattais virikäytössä ottaa pois.
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

ei se tosiaan kevyesti viritetyssä moottorissa haitaksi ole.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Vastaa Viestiin