Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Luhtis kirjoitti:Hatusta muistellen se mussen veivi on 5.2" ja toi colognen veivi on 5.14" pitkä.
Colognen veivi on tosiaan nähtävästi ton 5.14" (130.556mm) ja Mussen 5.155" joten ei siin oo näköjään ku 0.38mm eroa...
Pitää varmaan tilata noi ylikokomännät tai sit ei
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
FoorttiFani kirjoitti:Onkos kaikissa lohkoissa 2.0-2.8 saman kokoisen nuo runkopukit. Siis se sisämitta. Eli myydäänkö kaikkiin lohkoihin samaa laakeria? Tämmönenkin ajatus tuli tossa mieleen.
Kyl se sisämitta on sama kaiken kokosissa lohkoissa, paitsi tossa mun yhdessä lohkossa missä on laakeripukin reiät 0.38 mm ylikoossa!
Jos runkolinjan Ø on ylikokoa, löytyy siitä merkintä O/S lohkossa.
Ainakin ohareissa.
Tos Colognen lohkos on iso U-kirjain öljypohjan tiivistepinnas ja vanhas laakeris tommonen merkintä:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Noniin jotai tarttis tehä tanarillekkin. Viimekesänä penkissä huomattiin et toi vakiovirranjakaja ei oikeen pelitä niinkun pitäis. Eli maksimiennakot karkaa liian suuriks. Mitään valmiita virijakajia ei taida löytyy? Elikkäs onko kokemuksia ton modaamisesta, eli ilmeisesti jotkut keskipakon rajottajat sinne pitäis saada?
FoorttiFani kirjoitti:Noniin jotai tarttis tehä tanarillekkin. Viimekesänä penkissä huomattiin et toi vakiovirranjakaja ei oikeen pelitä niinkun pitäis. Eli maksimiennakot karkaa liian suuriks. Mitään valmiita virijakajia ei taida löytyy? Elikkäs onko kokemuksia ton modaamisesta, eli ilmeisesti jotkut keskipakon rajottajat sinne pitäis saada?
Todennäkösesti siellä on vaan jouset venyny, koita vääntää niitä kireemmälle.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Jees, tuollahan on paljon hyvää juttua. Pittääpi kaivaa jakaja pois ja vähä tsiigailla löytyykö sieltä tommosia rajotin natsoja Ja sit odotella vähä lämpimämpiä kelejä et pääsee testailee.
Keskipakoennakon säätö siis edelleen vaiheessa. Lueskelin ohjeita tuolta Moissin linkkaamasta topikista. Löysin luultavasti ne rajoitin natsat sieltä. Ja astelevyllä katsoen sen akselin pitäis kääntyä 10 astetta kun noita limppuja kääntää, käsitinkö oikein? Entäs toi alipainesäätö sitte? Onko se muka jotenkin huono, onko siitä haittaa?
eihän alipainesäätimestä ainakaan haittaa ole.on ihan hyvä ainakin kevyemmin virityssä katu-autossa.tosin ilmankin tulee toimeen,mutta saahan tuolla ehkä pientä bensan säästöä.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
ei se tosiaan kevyesti viritetyssä moottorissa haitaksi ole.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3