OHC-> V6

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

OHC-> V6

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Eli tarviiko tehdä muutoksia(katsastusta varten) jos 2 litraiseen OHC:n paikalle laittaa 2l kutosen? Jouset? Jarruja ei tarvinne vaihtaa...
JiiTee
Viestit: 494
Liittynyt: 05 Elo 2004, 12:50
Paikkakunta: Vampula

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Jeps, jouset vaihtoon ja 2 litrasesta löytyy takaa 9" jarrut eli ei tarvitse vaihtaa. Näin äkkiseltään muistelen... :roll:
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Riippuu kai katsastuskonttorista toi jousien vaihto? Multa ei ainakaan vaadittu jousien vaihtoa.
Avatar
TaunusTomi
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

ei tarvi jousia vahdella.. :)
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
Miikka
Viestit: 284
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Miikka »

V6-jousien ainoa ero OHC-jousiin verrattuna on etujousen vapaa pituus. Veekutosen jousi on pari senttiä pidempi. Mutta milläs sitä katsastusmies mittaa, kun jousi on autossa kiinni ja auton paino lepää sen päällä?

Eli ei tarvitse vaihdella jousia, leimalle vaan! Tietysti jos asiaa varta vasten tiedustellaan, kannattaa sanoa vaihtaneensa V6-jouset...
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Muuten...2.3+ automaatti. Valmiina putoamaan vapaaehtoiseen Taunukseen mutta...

Sama automaatti lienee ohc:ssä ja v6:ssa? Ainoastaanko turbiinikopassa eroa? Eli helpommalla pääsee jos laittaa kutosen automaattiin?
Viipo

Viesti Kirjoittaja Viipo »

Mitenkäs sais käymään tuommosen scorpparin nelilovisen laatikon kutoskoneen perään? taitaa olla helpompi/halvempi/taloudellisempi, kun viskaan koko 2.0 OHC EFI + 4-lovisen tomaatin pakettina tuon kutosen tilalle?
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Automaatit on periaatteessa samoja moottorista riippumatta. Kutosessa on kytkimissä levy tai kaksi enemmän, mallista riippuen. 2.8i Granadassa taitaa olla vankin C3. OHC Transitin aski on heiveröisempi.

Turbiinikopat on luonnollisesti erilaiset ja kutosessa on isompi turbiini kuin OHC:ssä. Toisaalta 1.6 OHC:n pikku turbiinilla saa kutoseen yli 3000 stall speedin. Kutosen vetolevyssä on jaot kummallekkin turbiinille.

4v A4LD askiin pätee samat lääkkeet, paitsi tietysti osien pitää olla 4v osia. Sehän 4v laatikossa on sokerina pohjalla, että normaalistihan moottorin ECU ohjaa turbiin lukkoa ja myös tapauksesta riippuen ylivaihteen toimintaa, eli niitä pitää tohtoroida jos orkkis kokoonpano muuttuu. Jos siinä on sähköinen nopeusmittarin lähetin, niin tilalle käy suoraan normaali autom. Tanen vaijeri.
Vieras

vaihtaako vai eikö vaihtaa, mihin vaihtaa

Viesti Kirjoittaja Vieras »

kannattaako vaihtaa 2.0 ohc 2.0 v6 moottorin tilalle? tarkotus olisi tehoja hakea 200 hp luokkaa. kyse 72 coupe taunus. Kertokaa mitä kannattaa tehrä?
REPA

Viesti Kirjoittaja REPA »

2l v6 on 90 hp .2l ohc on 98hp. ohc on kevyempi ja halvempi laittaa.200hp:n pitää jo "viilata" aika paljon jos ei laita "fööniä".130-150 hp:tä takapyöriltä saat ohc:tä aika kivuttomasti.Tai laittaa 2.3 v6 ja eroa löytyy huomattavasti enemmän kuin 2l v6:ta.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

kaipa oharista saa nuo tehot vähän halvemmalla kuin kutosesta.
takomännät,liekkikannet,virinokka sääd.nokkapyörä
avarretut kanavat ja pakosarjat ja turbo..kai sillä alkaa aika lähellä olla?
Taunus Maximus =)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tota käykö granadan auotomaatin turbiini näihin scorpionin lootiin ?
scorpassahan loota on A4LD...
Pohdin vaan onnistuisiko kun loota nyt vittuilee ja tuo scorpan loota lojuis vapaana,mut siihen ei ole turbiinia ... :roll:
Vastaa Viestiin