OHC-> V6
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
OHC-> V6
Eli tarviiko tehdä muutoksia(katsastusta varten) jos 2 litraiseen OHC:n paikalle laittaa 2l kutosen? Jouset? Jarruja ei tarvinne vaihtaa...
- TaunusTomi
- Viestit: 953
- Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
- Paikkakunta: Noormarkku
V6-jousien ainoa ero OHC-jousiin verrattuna on etujousen vapaa pituus. Veekutosen jousi on pari senttiä pidempi. Mutta milläs sitä katsastusmies mittaa, kun jousi on autossa kiinni ja auton paino lepää sen päällä?
Eli ei tarvitse vaihdella jousia, leimalle vaan! Tietysti jos asiaa varta vasten tiedustellaan, kannattaa sanoa vaihtaneensa V6-jouset...
Eli ei tarvitse vaihdella jousia, leimalle vaan! Tietysti jos asiaa varta vasten tiedustellaan, kannattaa sanoa vaihtaneensa V6-jouset...
Automaatit on periaatteessa samoja moottorista riippumatta. Kutosessa on kytkimissä levy tai kaksi enemmän, mallista riippuen. 2.8i Granadassa taitaa olla vankin C3. OHC Transitin aski on heiveröisempi.
Turbiinikopat on luonnollisesti erilaiset ja kutosessa on isompi turbiini kuin OHC:ssä. Toisaalta 1.6 OHC:n pikku turbiinilla saa kutoseen yli 3000 stall speedin. Kutosen vetolevyssä on jaot kummallekkin turbiinille.
4v A4LD askiin pätee samat lääkkeet, paitsi tietysti osien pitää olla 4v osia. Sehän 4v laatikossa on sokerina pohjalla, että normaalistihan moottorin ECU ohjaa turbiin lukkoa ja myös tapauksesta riippuen ylivaihteen toimintaa, eli niitä pitää tohtoroida jos orkkis kokoonpano muuttuu. Jos siinä on sähköinen nopeusmittarin lähetin, niin tilalle käy suoraan normaali autom. Tanen vaijeri.
Turbiinikopat on luonnollisesti erilaiset ja kutosessa on isompi turbiini kuin OHC:ssä. Toisaalta 1.6 OHC:n pikku turbiinilla saa kutoseen yli 3000 stall speedin. Kutosen vetolevyssä on jaot kummallekkin turbiinille.
4v A4LD askiin pätee samat lääkkeet, paitsi tietysti osien pitää olla 4v osia. Sehän 4v laatikossa on sokerina pohjalla, että normaalistihan moottorin ECU ohjaa turbiin lukkoa ja myös tapauksesta riippuen ylivaihteen toimintaa, eli niitä pitää tohtoroida jos orkkis kokoonpano muuttuu. Jos siinä on sähköinen nopeusmittarin lähetin, niin tilalle käy suoraan normaali autom. Tanen vaijeri.
vaihtaako vai eikö vaihtaa, mihin vaihtaa
kannattaako vaihtaa 2.0 ohc 2.0 v6 moottorin tilalle? tarkotus olisi tehoja hakea 200 hp luokkaa. kyse 72 coupe taunus. Kertokaa mitä kannattaa tehrä?