Mikä vikana???

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Mikä vikana???

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Elikkäs oisin ostamassa 2.0l ohc tanikkaa jossa on pikku vika... vikana on että polttaa nelos pytyn tulpan noin sadan metrin välein, tulppa siis ei oikeestaan pala, VAAN RÄJÄHTÄÄ. Aika kummallinen vika enkä tiedä mistä vois johtuu. Jos joku täällä sattus tietämään???
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Siis miten se räjähtää ?
Hajooko se ihan palasiks vai miten ?

Tekeekös saman jos antaa pyöriä tyhjäkäynnillä, ettei kuormita konetta ?
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Posliinit menee ihan palasiks siitä tulpasta... en tiedä hajooko se tyhjäkäynnillä. Järjellä ku aattelee tuota ni luulis et ei tyhjäkäynnillä hajoo...
Avatar
Timppa
Viestit: 217
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 20:37
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa »

jos se ei hajoa jo asentaessa,niin mäntähän siihen taitaa osua,siihen onkin sitte vaihtoehtoja,esim."vähän" kantta höylätty...
vai pysyykö tulpan palotilassa oleva osuus virheettömänä ?,sitte olen kyllä ymmälläni...
oharin tulppaa on kai vaan yhden mittaisella kierteellä,eli tulppa ei voi mennä liian syvälle
#2
Avatar
Taneli
Viestit: 105
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 10:58
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Taneli »

Kuulostaa jotta menis asennukses...
Onks näkyviä vammoja palotilassa olevissa osissa?
#3
-73 GT Coupe V6
-72 Escort Estate
-03 V6 ST220 Mondeo
-05 V6 Mondeo Estate (wagon)
-12 Kawasaki ZZR1400 Green...
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Tuskin sitä kantta niin höylätty et menis vaan yks tulppa säpäleiks... tulpan runko säilyy siis ehjänä mut kaikki sisuskalut menee paskaks
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Kullanderi kirjoitti:Tuskin sitä kantta niin höylätty et menis vaan yks tulppa säpäleiks... tulpan runko säilyy siis ehjänä mut kaikki sisuskalut menee paskaks
Kannen ja lohkon myös voi höylätä vinoon jos on paska koneistaja.
Yks escortti tulee mieleen missä korkkas aina nelosen kiertokangen laakerit tosikuumana huudatettaessa 8000rpm.
Viaks paljastu laskettu lohko joka oli vedetty vinoon
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Kullanderi kirjoitti:Tuskin sitä kantta niin höylätty et menis vaan yks tulppa säpäleiks... tulpan runko säilyy siis ehjänä mut kaikki sisuskalut menee paskaks
Pytys on sit jotaa irtokamaa, mut pitäis kyl sillon kuulua kiva naputus koneesta :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

männän laki irti? :-)
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

No ei nyt ihan :roll: :)
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Mut eihän sitä kantta nii kieroon voi saada et mäntä ottas kiinni tulppaan, johan sen huomais asennusvaiheessa jos kans olis niin kiero
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Jotain ylimääräistä rojua siellä pytyssä kumminkin on jos noin käy, kansi irti vaan ja ihmettelemään mitä on paskana... Tuota nyt ei enää selitä mitenkään tulpanjohtoja tai kaasaria räpläämällä :)
Pj
FTC Puheenjohtaja
Viestit: 1260
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 17:06

Viesti Kirjoittaja Pj »

Kullanderi kirjoitti:Mut eihän sitä kantta nii kieroon voi saada et mäntä ottas kiinni tulppaan, johan sen huomais asennusvaiheessa jos kans olis niin kiero
Henu kirjoitti, että jos on "höylätty" vinoon eli siis sehän on eri asia kuin kiero. Jos se on "vino" niin käyhän se "vino"kansi siihen koneen päälle siististi eli eihän sitä välttämättä huomaa asennettaessa
#1
Taunus CoupeGT 2.8 '72
Taunus 4d 1.6GX '81 museo
Taunus 4d 2.0GX '82
AC Cobra V6
Tunturi super Sport `76 ;)
Pappa Tunturi `75 ;)
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

.

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

onks siinä ne ohc:n omat tulpat? tarkotan sitä ettei oo syystä tai toisesta laitettu adapteria semmoselle ns. "normi tulpalle" mitä esim. v6:sissa on? ...niissä tulpissa ku on pitempi kierre ja jos jotain on menny jossain vaiheessa pieleen niin.....
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Vastaa Viestiin