1.6 nokka-akseli
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Kopio www.motonet.fi sivulta:
NOKKA-AKSELIT/SARJAT/LAAKERIT FORD TAUNUS
Nokka-akselin vaihto vaatii ammattilaista! Ei sovi vasta-alkajille.
Takuu ei korvaa asennusvirheitä!
1294-1993cc OHC 71--82 LAAKERI. . . . . . . . . . . . . . . 25-1490 15.90 ???
1294/1593cc OHC 71--82 SARJA nokka-aks+keinuv+öljyputki. . 25-1221 100.58 ???
1593GT/1993cc OHC 71--82 SARJA nokka-aks+keinuv+öljyputki. 25-1222 100.58 ???
1,3/1,6/2,0 OHC Nokka-akselin voiteluputki. . . . . . . . . 25-1220 9.94 ???
NOKKA-AKSELIT/SARJAT/LAAKERIT FORD TAUNUS
Nokka-akselin vaihto vaatii ammattilaista! Ei sovi vasta-alkajille.
Takuu ei korvaa asennusvirheitä!
1294-1993cc OHC 71--82 LAAKERI. . . . . . . . . . . . . . . 25-1490 15.90 ???
1294/1593cc OHC 71--82 SARJA nokka-aks+keinuv+öljyputki. . 25-1221 100.58 ???
1593GT/1993cc OHC 71--82 SARJA nokka-aks+keinuv+öljyputki. 25-1222 100.58 ???
1,3/1,6/2,0 OHC Nokka-akselin voiteluputki. . . . . . . . . 25-1220 9.94 ???
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 02 Elo 2004, 12:43
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Laakerit kannattaa vaihtaa samalla, jos aikoo pitää itsellä. Ei ole iso kulunki. Kansi kannattaa kyllä muutoinkin kunnostaa, varsinkin ohjurit ja seetit...muutoin on kohta uusi nokka ja vipat pilalla. Vipojen klipsit kantsii laittaa oikein päin, ei niin kuin Ladassa niin venttiilinsäätökin helpottuu! Jos käyttöautoa halajaa niin perusnokat ( 1.6 / 2.0 ) ok, tosin perstuntumalta niistä ei huomaa eroa.
Nii juu, ja ammattilaista nokan vaihto tarttee siinnä mielessä että jos sen nokan survoo paikalleen väkisin tai varomattomasti niin sillon naarmuttaa laakereita herkästi. Ja toinen asia on nokan sisäänajo, eli öljyn paineet täytyy saada heti nousemaan ja sitten käyttää 10-20 minuuttia kierrokset jossain 2000 tienoilla.
No en nyt tiä että tartteeko se nyt ihan ammattilaista mutta kädettömien tollojen on parempi jättää homma AMMATTILAISILLE.
No en nyt tiä että tartteeko se nyt ihan ammattilaista mutta kädettömien tollojen on parempi jättää homma AMMATTILAISILLE.
Niin ja nokka-akselihan tulee ulos ns. taakseppäin eli laakerit on kartiot. Mikäli jostain syystä haluaa välttyä kannen irrottamiselta niin tulipeltiin voi tehä reiän jolloin nokka akseli tulee tuhkaluukunreiästä hyttiin. PeltilätkäÖrvelö kirjoitti:Nii juu, ja ammattilaista nokan vaihto tarttee siinnä mielessä että jos sen nokan survoo paikalleen väkisin tai varomattomasti niin sillon naarmuttaa laakereita herkästi. Ja toinen asia on nokan sisäänajo, eli öljyn paineet täytyy saada heti nousemaan ja sitten käyttää 10-20 minuuttia kierrokset jossain 2000 tienoilla.
No en nyt tiä että tartteeko se nyt ihan ammattilaista mutta kädettömien tollojen on parempi jättää homma AMMATTILAISILLE.
vaihdon jälkeen popniiteillä reiän tukkeeksi.
-vk- astriel
- TaunusTomi
- Viestit: 953
- Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
- Paikkakunta: Noormarkku
Aivan eli ei siis kartiot vaan halk suurenee..p3 kirjoitti:laakerit kartiot :?:
laakerikaulat isonee taaksepäin mentäessä 42 - 44.5 - 45mm.
laakerien hoonaaminen :?: pitää olla aika erikoinen hooni.
Noista mitoista tulee mieleen että. mahtuukohan akseli eteenpäinkin tulemaan pois jos akselin eka pukkaa taakseppäin 5cm ja ja sitte naputtaa
laakerit irti eli onko etummaisen laakerin reikä 45mm tai yli..
-vk- (astriel)