lämppärin irrotus

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Veikko
Viestit: 21
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 23:49
Paikkakunta: Raahe/Pattijoki

lämppärin irrotus

Viesti Kirjoittaja Veikko »

Mikä kikka tuossa lämppärinotelon irrotuksessa on kun en sitä irti saa? Ei olis enää kun sen alumiinisen tapin/vivun varassa mikä kääntää sitä läppää.. En uskaltanu väkivalloin ettei se tappi hajoo..
Taunus lyö tulta! Yläpuolellamme kaikuu maanteillä ääni OHC:n! Korjaan V6:sen
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: lämppärin irrotus

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Veikko kirjoitti:Mikä kikka tuossa lämppärinotelon irrotuksessa on kun en sitä irti saa? Ei olis enää kun sen alumiinisen tapin/vivun varassa mikä kääntää sitä läppää.. En uskaltanu väkivalloin ettei se tappi hajoo..
Auton sisäpuolelta kotelon alapuolelta ruuvaat sen läpän käänninmekanismin irti, sitten lähtee.
Sedan GT '73
Veikko
Viestit: 21
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 23:49
Paikkakunta: Raahe/Pattijoki

Viesti Kirjoittaja Veikko »

juu. no tuon olinki jo tehny.. kai siellä on vaan niin jumissa vehkeet. Pitäiskö sen vivun sitten irrota siitä läpästä vai?
Taunus lyö tulta! Yläpuolellamme kaikuu maanteillä ääni OHC:n! Korjaan V6:sen
Avatar
Drifter_
Viestit: 371
Liittynyt: 29 Marras 2008, 16:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Drifter_ »

Mä omastani irrotin sen boksin talvella.. jouduin väkivalloin REPIMÄÄN sen boksin sieltä niin että se läpän säätötanko vaan väkisin irtos kiinnikkeistään ja luiskahti kotelosta ulos.. en oikeen ymmärtäny että mitä ne fordin ukot on sitä tehdessää ajatellu.. se tanko mahtu tulemaa vaa sinne auton sisätilaan päin.. asensin boksia takasi ni oli aika säätämine saada se läppä ja tanko takas paikalleen oikein, se jäi vähä löysäks ja kolkottaa hitusen aina autoa käynnistäessä :lol:
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Se kotelo on liimattu aika hyvin sillä "tiivisteellä" koriin...

Mikähän muuten on sen tulpatun pyöreän reiän funktio siinä puhaltimen moottorin alla?
Sedan GT '73
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Samaa itsekin tuli ihmeteltyä mitä se reikä oikein tekee siinä kun on kuitenkin tulpattu kokonaan. :roll:
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Tossa kuva mistä selviää sen tulpatun reiän tarkoitus, eli uudemissa on siitä otettu puhallus raitisilmaventtiileille: http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... laite1.jpg
Totakin on kahta versiota, toisessa versiossa saa raitisilmaventtiileistä tulemaan myös lämmintä ilmaa.

Tossa sitte III-koppasen systeemi: http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... laite1.jpg
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vastaa Viestiin