2.8 remppakysymyksiä

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

astriel2

2.8 remppakysymyksiä

Viesti Kirjoittaja astriel2 »

Kyseessä 2.8i kone josta tod näk. tehdään kaasariversio.

Muutamia kysymyksiä, soittorumballa selviäisi mutta kyselen nyt ensin täältä.

- Kampiakselin tasapainotuksen hinta ,silleen suurin piirtein.?
- koko moottorin tiivistesarja edullisimmin ,motonet?
- saako jostain säädettävää nokkapyörää fiiberin tilalle?
- mistä edullisimmin uusi öljypumppu / suurtehopumppu?
- kytkinpaketti edullisemmin, motonet ?

- kannattaako imusarjan tiivisteen, muutama lähes ummessa olevat vesireiät avata kutitetussa koneessa. ?

- saako kellonratasweberin rattaita jostain tai tuleeko ne korjaussarjan mukana. ?



t: -vk-
Miikka
Viestit: 284
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Miikka »

Vastaus pariin kohtaan:

- Motonetin hinnat ja osien saatavuudet saat helposti selville www.motonet.fi Hinnat yleensä hyvin edullisia.
- "Kellonratasweberillä" tarkoittanet kaasaria, jossa kurkut aukeavat yhtä aikaa? Rattaat eivät tule korjaussarjan mukana. Kannattaa kysyä Kaasutinekspertistä.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Teräs nokkapyörän itelle ostin Rally Racesta sieltä sai myös vinokiiloja jotta nokan ajotusta voi säätää .
Racesta saa paljo muutaki hyödyllistä .

Imukannen tai minkään muunkaan tiivisteen reikiä ei paljo kannata hiplata ku ne pienet reijät ei oo siel kiusalla vaan ne omalta osaltaan määrää veden kierto suunnan .

Kerran oon leikkiny noitten pilipali tiivisteiden kanssa ja muuten toiste en
leiki .Kerralla ku hommaa hopan tiivisteet ni ei tarvi kikkailla ! <-oma mielipide . :shock:
Avatar
Taneli
Viestit: 105
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 10:58
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Taneli »

Anonymous kirjoitti:Teräs nokkapyörän itelle ostin Rally Racesta sieltä sai myös vinokiiloja jotta nokan ajotusta voi säätää .
Racesta saa paljo muutaki hyödyllistä .

Imukannen tai minkään muunkaan tiivisteen reikiä ei paljo kannata hiplata ku ne pienet reijät ei oo siel kiusalla vaan ne omalta osaltaan määrää veden kierto suunnan .

Kerran oon leikkiny noitten pilipali tiivisteiden kanssa ja muuten toiste en
leiki .Kerralla ku hommaa hopan tiivisteet ni ei tarvi kikkailla ! <-oma mielipide . :shock:


Ai nii kandee kirjautua ! :roll:
#3
-73 GT Coupe V6
-72 Escort Estate
-03 V6 ST220 Mondeo
-05 V6 Mondeo Estate (wagon)
-12 Kawasaki ZZR1400 Green...
cologne
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:

Re: 2.8 remppakysymyksiä

Viesti Kirjoittaja cologne »

astriel2 kirjoitti:Kyseessä 2.8i kone josta tod näk. tehdään kaasariversio.

Muutamia kysymyksiä, soittorumballa selviäisi mutta kyselen nyt ensin täältä.

- Kampiakselin tasapainotuksen hinta ,silleen suurin piirtein.?
- koko moottorin tiivistesarja edullisimmin ,motonet?
- saako jostain säädettävää nokkapyörää fiiberin tilalle?
- mistä edullisimmin uusi öljypumppu / suurtehopumppu?
- kytkinpaketti edullisemmin, motonet ?

- kannattaako imusarjan tiivisteen, muutama lähes ummessa olevat vesireiät avata kutitetussa koneessa. ?

- saako kellonratasweberin rattaita jostain tai tuleeko ne korjaussarjan mukana. ?



t: -vk-
V6 limpun tasapainotusta ei tee kuin muutama yritys suomessa..
ei nyt tuu mieleen sitä yhtäkään ! Mutta aika kallista !
etkä välttämättä tartte
jos sulla on nämä samasta koneesta: kk:t ja männät sekä limppu.
Paitsi jos et rupee ajamaan nilkkasuorana kokoajan yli 5000 rpm

Säädettäviä v6 nokkapyörien saanti on aika heikkoa !

Compcamsin alumiinisen saa esim. racersplacen kautta puoleen siitä mitä teräksinen esim. rallyracessa. (www.summitracing.com ja www.compcams.com )

Motonetistä tiivisteet ja kytkimet

Suurtuotto öljypumppu racersplacesta Melling HV olikohan M87 maksaa noin puolet mitä esim. muuten Suomessa (summitracing)

vesireikiä ei kannata avata jollet ymmärrrä 100 % moottorin vedenkiertoa
ja tiedä mitä teet ! Ne pienet reiät ovat ilmakuplien poistoa varten.

V6 kanteen voi porata lisävesireiän sinne missä pakovenat ovat vierekkäin (siis niitten väliin), mutta luulen, että sitä et välttämättä tartte !
Itte ne porasin mutta en ryhdy siihen homman ihan helpolla toiste, nimittäin vesireikien teko kansipahviin on v..mäistä.

Jäähdytyksen parantaminen on suuremman syylärin tai isomman tuulettimen avulla helpompaa tai sitten pistää lisäksi vaikka öljynjäähdyttimen.
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
V6
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Syys 2004, 17:28
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Jep, Racersplacessa on hinta ja asiakaspalvelu kohdallaan.
Ostin sieltä viimeksi sytkälaitteet, oli halvin.
Keravalla, kätevästi Hot Lipsin vieressä.
cologne
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne »

Niin ja jos meinaat tehdä kestävän ja rääkäystä kestävän koneen niin edellisen vastaaja nm. V6:lta voi siihen saada hyvät vinkit.... :wink:
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
astriel (-vk-)

Viesti Kirjoittaja astriel (-vk-) »

cologne kirjoitti:Niin ja jos meinaat tehdä kestävän ja rääkäystä kestävän koneen niin edellisen vastaaja nm. V6:lta voi siihen saada hyvät vinkit.... :wink:
Jepulis..

Korin kanssa puuhastellessa menee ainakin vuosi, joten konerempalla ei ole kiire joten on aikaa tehdä kunnolla. Raha-asioidenkin kannalta on hyvä jos
koneistus ja muuta ostosta voi jakaa eri kuukausille. Tarkoitus on tehdä
pirteä, kestävä, erikoinen, hyvännäköinen, omintakeinen, 2.8 kaasariversio työmatkajoon.. : )

Eli autoa rakentelen silläsilmällä että se tulee päivittäiskäyttöön(kai) mutta ei haittaa jos irtoais 150-200 heppaa .. tarkoitan kuitenkin sitä että mitään 1500 rinkiä tyhjäkäyntisiä nokka-akseleita ei tule(kai). Ei taida saada leimattuakaan. Voihan sen tietysti vaihtaa katsastukseen tai
laittaa isot välykset katsastuksen ajaksi mutta kuitenkin. On myös sellainen mahdollisuus että katastukseen on eri kone mutta sekin on sitten tulevaisuuden juttuja.Pääasia että 2.8 :n saa kunnostettua.

Soittelin tänään pikkusen ja..
V6 kampuran tasapainotus maksaa "kuulemma" oliko se nyt keravalla 250 -300 euroa. (Lähde: Tammer diesel)

nokka-akselin näytti olevan nokista kulunut ja sininen(nokista, ei laakereista) joten semmosta pitää alkaa hankkimaan ainakin.. lohkossa oli merkintä 10/82 joten pitää mittailla kumpaako laakerikokoa se on.

Kampura on kiinni vielä ja männät veiveineen.Pitää ottaa vielä ne irti niin selviää mitä kaikkea pitää vaihtaa.

Laitetaan ny kuvalinkkikin.

http://kotisivu.mtv3.fi/vesa.kukko/taunus2.html


Tämmönen sepustus tähän hätään...

-vk-
Vastaa Viestiin