v6 vesikierto

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Veikko
Viestit: 21
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 23:49
Paikkakunta: Raahe/Pattijoki

v6 vesikierto

Viesti Kirjoittaja Veikko »

Voisko joku ystävällisesti kertoa miten nuo vesiletkut laitetaan kutoskoneessa. Siis mistä mihin pitää letkut vetää..
En oo enne köyriny ku ohc koneiden kans ja pitäis metritavarasta vääntää 2,3een. ei oo vanhoja mistä kattois mallia.. Enkä oo ite purkanu moista.

Tai ehkä havainnollistavat kuvat olis paras.. Kiitos. Nam.
Taunus lyö tulta! Yläpuolellamme kaikuu maanteillä ääni OHC:n! Korjaan V6:sen
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

..ja kun saat letkut paikalleen MUISTA nostaa auton nokka ilmaan kun käyttelet kuumaksi.. Ei tahdo vesi lähteä kierrolle muuten paitsi tuurilla..
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Mulla ei kyllä yleensä tuuria ole,
mutta ikinään en ole nostellu
keulaa ylös vedenkierron/ilmauksen vuoksi.

Aina on onnistunut,kun ilman korkkia on
käyttänyt kuumaksi...
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Onkos vastaavaa vesikierto kuvaa uudemmasta 2.8 efi kuutosesta ?
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

.

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

samiharju kirjoitti:..ja kun saat letkut paikalleen MUISTA nostaa auton nokka ilmaan kun käyttelet kuumaksi.. Ei tahdo vesi lähteä kierrolle muuten paitsi tuurilla..
sulla on noi lämppärille menevät vesiletkut väärin päin :wink: sen takia joudut nosteleen sitä..
se ryypyltä tuleva siihen alempaan kennon lähtöön,sit se täyttyy alhaalta ylöspäin ja ajaa ilmat pois...
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Tää varmaan paras topic kysyä et saako kuvassa näkyvää klemmareilla korjattua letkua uutena jostain ?

http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1245226135
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

.

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

foordilta sai ainaki vielä 5v sitten,maksoi muistaakseni 17e... sä tietty tiedätkin asian mut niille tiedoksi jotka ei tiedä niin letkussahan on eri kokoset päät.sen takia vähä ongelma...
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: .

Viesti Kirjoittaja samiharju »

Taunus-Sälli kirjoitti:
samiharju kirjoitti:..ja kun saat letkut paikalleen MUISTA nostaa auton nokka ilmaan kun käyttelet kuumaksi.. Ei tahdo vesi lähteä kierrolle muuten paitsi tuurilla..
sulla on noi lämppärille menevät vesiletkut väärin päin :wink: sen takia joudut nosteleen sitä..
se ryypyltä tuleva siihen alempaan kennon lähtöön,sit se täyttyy alhaalta ylöspäin ja ajaa ilmat pois...
http://www.netikka.net/samih/28tane6.jpg

no se vois selittää koko asian.. :-) Pitääpä kääntää. Eli "ylempi ylempään ja alempi alempaan" ei tuottanutkaan tulosta..
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

henu kirjoitti:Tää varmaan paras topic kysyä et saako kuvassa näkyvää klemmareilla korjattua letkua uutena jostain ?

http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1245226135
Ite kans tilasin joskus Lappeenrannan Fordilta ja loppujen lopuks se oli hyllyssä :lol: Eivät vaan tienneet mitä kaikkee omassa varastossa on...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

Noniin eli vesikierto asiaa myöskin täällä. Probleemia on tuon 2.8:n kanssa, eli siis tuli vaihdettua 2.3:nen talven aikana tuohon 2.8:siin. Elikkä siis tossa laittelin jäähynesteet koneesee ja aloin kokeilee, kävin pienellä kierroksellakin.

Lämmöt nous ihan normaalisti siihen puoliväliin mutta sit ne tahto viel nousta vähän yli kuumenemis asteillekkin. Alko siis keittää, ajattelin et mitäs perskelettä. Katoin letkut läpi, ne näytti olevan ihan ok eli mielestäni oikeissa paikoissa. (tähän voi toki lisätä vielä, otan tuossa kuvia myöhemmin) :D

Sitten aloin epäilee termostaattia, otin sen välillä pois kokonaan. Ei sekään auttanut, samat kiehumiset taas.

Tuntuu siis ettei vesi kierrä ollenkaa tuolla koneen puolella. Olisiko vesipumppu nyt sit menny sököks, tai jo ollut sökönä?

Kilometrejähän tolla 2.8:silla ei oo viel mulla itelläni tullu, että tämä on nyt ollu sit kasailu vaihetta vielä ja loppu suoralla olis jo. Mutta tää ny olis kiva selvittää kuntoo, auttakee!

Niin ja muuten tohon nyt tein sitte semmosen flekti ratkasun, että siihen tuli sähköflekti ja syylarin "etupuolelle" sen laitoin. Imevä malli, tuntuu selkeästi että tulee ilmaa konehuoneelle kun sen käyttää päälle.
Joutu sen normi tuulettimen ottaa pois kun ei meinaa muuten mahtunu syylari sen kans yhtee kii :?

Edit: Löytyhän täältä vähä vanhempaa kuvaa kylläkin, mutta meneekö nuo lämppärille menevät letkut nyt ihan väärin vai? :D Tolla tavalla laitoin ne miten tuossa vanhassakin.

Letkut
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Voisihan sen pumpun siipipyörä olla periaatteessa niin syöpynyt että teho on kateissa. Mitenkäs paisarin/jäähdyttimen korkki, pitääkö painetta? Jos ajelee korkki auki niin helposti keittää jostain päin.
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

.

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

noi sunkin lämppärin letkut on väärin päin,laita se vesipumpulta tuleva kennon ylempään...
ei sielä muuta vikaa ole ku ilmaa vaan tod.näk.. ja sit voit kaataa siitä lämppärin ylemmästä letkusta nestettä koneeseen niin paljo ku menee ni kyl se siitä lähtee... :)
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

Joo tuli käänettyy nyt lämppärille menevät letkut. Nii parempaan suuntaan meni homma, elikkä nyt on ilman termaria vielä tuo tane tuolla. Lämmöt siis nous nyt hiukan yli keskitason, ja paisarin korkin välistä vielä vähän höyrysi. Mutta tosiaan ei niin pahasti mitä edellisellä kerralla. Kiitos tuosta korkki vinkistä, sillä huomen tulee Espoon Fixukselle uus jäähykorkki tuohon. Ja paisarin meinasin vielä jostai repästä. Ja termarin heittää myös tonne samalla kiinni uuden vesipumpun kera, tulee ainaki uusittuu jäähy kalustoakin nyt :D

Ps. Eli nuo paisarin ja syylarin korkit on tällä hetkel molemmat aika huonos hapes.
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

henu kirjoitti:Tää varmaan paras topic kysyä et saako kuvassa näkyvää klemmareilla korjattua letkua uutena jostain ?

http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1245226135
Juu nii, unohdinkin mainita ettei tuota letkua enää saa.
Vastaa Viestiin