v6 vesikierto
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
v6 vesikierto
Voisko joku ystävällisesti kertoa miten nuo vesiletkut laitetaan kutoskoneessa. Siis mistä mihin pitää letkut vetää..
En oo enne köyriny ku ohc koneiden kans ja pitäis metritavarasta vääntää 2,3een. ei oo vanhoja mistä kattois mallia.. Enkä oo ite purkanu moista.
Tai ehkä havainnollistavat kuvat olis paras.. Kiitos. Nam.
En oo enne köyriny ku ohc koneiden kans ja pitäis metritavarasta vääntää 2,3een. ei oo vanhoja mistä kattois mallia.. Enkä oo ite purkanu moista.
Tai ehkä havainnollistavat kuvat olis paras.. Kiitos. Nam.
Taunus lyö tulta! Yläpuolellamme kaikuu maanteillä ääni OHC:n! Korjaan V6:sen
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
tuossapa nyt vaikka aluksi http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ ... erto_2.gif
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
.
sulla on noi lämppärille menevät vesiletkut väärin päin sen takia joudut nosteleen sitä..samiharju kirjoitti:..ja kun saat letkut paikalleen MUISTA nostaa auton nokka ilmaan kun käyttelet kuumaksi.. Ei tahdo vesi lähteä kierrolle muuten paitsi tuurilla..
se ryypyltä tuleva siihen alempaan kennon lähtöön,sit se täyttyy alhaalta ylöspäin ja ajaa ilmat pois...
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
.
foordilta sai ainaki vielä 5v sitten,maksoi muistaakseni 17e... sä tietty tiedätkin asian mut niille tiedoksi jotka ei tiedä niin letkussahan on eri kokoset päät.sen takia vähä ongelma...
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
Re: .
http://www.netikka.net/samih/28tane6.jpgTaunus-Sälli kirjoitti:sulla on noi lämppärille menevät vesiletkut väärin päin sen takia joudut nosteleen sitä..samiharju kirjoitti:..ja kun saat letkut paikalleen MUISTA nostaa auton nokka ilmaan kun käyttelet kuumaksi.. Ei tahdo vesi lähteä kierrolle muuten paitsi tuurilla..
se ryypyltä tuleva siihen alempaan kennon lähtöön,sit se täyttyy alhaalta ylöspäin ja ajaa ilmat pois...
no se vois selittää koko asian.. Pitääpä kääntää. Eli "ylempi ylempään ja alempi alempaan" ei tuottanutkaan tulosta..
Ite kans tilasin joskus Lappeenrannan Fordilta ja loppujen lopuks se oli hyllyssä Eivät vaan tienneet mitä kaikkee omassa varastossa on...henu kirjoitti:Tää varmaan paras topic kysyä et saako kuvassa näkyvää klemmareilla korjattua letkua uutena jostain ?
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1245226135
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Noniin eli vesikierto asiaa myöskin täällä. Probleemia on tuon 2.8:n kanssa, eli siis tuli vaihdettua 2.3:nen talven aikana tuohon 2.8:siin. Elikkä siis tossa laittelin jäähynesteet koneesee ja aloin kokeilee, kävin pienellä kierroksellakin.
Lämmöt nous ihan normaalisti siihen puoliväliin mutta sit ne tahto viel nousta vähän yli kuumenemis asteillekkin. Alko siis keittää, ajattelin et mitäs perskelettä. Katoin letkut läpi, ne näytti olevan ihan ok eli mielestäni oikeissa paikoissa. (tähän voi toki lisätä vielä, otan tuossa kuvia myöhemmin)
Sitten aloin epäilee termostaattia, otin sen välillä pois kokonaan. Ei sekään auttanut, samat kiehumiset taas.
Tuntuu siis ettei vesi kierrä ollenkaa tuolla koneen puolella. Olisiko vesipumppu nyt sit menny sököks, tai jo ollut sökönä?
Kilometrejähän tolla 2.8:silla ei oo viel mulla itelläni tullu, että tämä on nyt ollu sit kasailu vaihetta vielä ja loppu suoralla olis jo. Mutta tää ny olis kiva selvittää kuntoo, auttakee!
Niin ja muuten tohon nyt tein sitte semmosen flekti ratkasun, että siihen tuli sähköflekti ja syylarin "etupuolelle" sen laitoin. Imevä malli, tuntuu selkeästi että tulee ilmaa konehuoneelle kun sen käyttää päälle.
Joutu sen normi tuulettimen ottaa pois kun ei meinaa muuten mahtunu syylari sen kans yhtee kii :?
Edit: Löytyhän täältä vähä vanhempaa kuvaa kylläkin, mutta meneekö nuo lämppärille menevät letkut nyt ihan väärin vai? Tolla tavalla laitoin ne miten tuossa vanhassakin.
Letkut
Lämmöt nous ihan normaalisti siihen puoliväliin mutta sit ne tahto viel nousta vähän yli kuumenemis asteillekkin. Alko siis keittää, ajattelin et mitäs perskelettä. Katoin letkut läpi, ne näytti olevan ihan ok eli mielestäni oikeissa paikoissa. (tähän voi toki lisätä vielä, otan tuossa kuvia myöhemmin)
Sitten aloin epäilee termostaattia, otin sen välillä pois kokonaan. Ei sekään auttanut, samat kiehumiset taas.
Tuntuu siis ettei vesi kierrä ollenkaa tuolla koneen puolella. Olisiko vesipumppu nyt sit menny sököks, tai jo ollut sökönä?
Kilometrejähän tolla 2.8:silla ei oo viel mulla itelläni tullu, että tämä on nyt ollu sit kasailu vaihetta vielä ja loppu suoralla olis jo. Mutta tää ny olis kiva selvittää kuntoo, auttakee!
Niin ja muuten tohon nyt tein sitte semmosen flekti ratkasun, että siihen tuli sähköflekti ja syylarin "etupuolelle" sen laitoin. Imevä malli, tuntuu selkeästi että tulee ilmaa konehuoneelle kun sen käyttää päälle.
Joutu sen normi tuulettimen ottaa pois kun ei meinaa muuten mahtunu syylari sen kans yhtee kii :?
Edit: Löytyhän täältä vähä vanhempaa kuvaa kylläkin, mutta meneekö nuo lämppärille menevät letkut nyt ihan väärin vai? Tolla tavalla laitoin ne miten tuossa vanhassakin.
Letkut
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
.
noi sunkin lämppärin letkut on väärin päin,laita se vesipumpulta tuleva kennon ylempään...
ei sielä muuta vikaa ole ku ilmaa vaan tod.näk.. ja sit voit kaataa siitä lämppärin ylemmästä letkusta nestettä koneeseen niin paljo ku menee ni kyl se siitä lähtee...
ei sielä muuta vikaa ole ku ilmaa vaan tod.näk.. ja sit voit kaataa siitä lämppärin ylemmästä letkusta nestettä koneeseen niin paljo ku menee ni kyl se siitä lähtee...
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
Joo tuli käänettyy nyt lämppärille menevät letkut. Nii parempaan suuntaan meni homma, elikkä nyt on ilman termaria vielä tuo tane tuolla. Lämmöt siis nous nyt hiukan yli keskitason, ja paisarin korkin välistä vielä vähän höyrysi. Mutta tosiaan ei niin pahasti mitä edellisellä kerralla. Kiitos tuosta korkki vinkistä, sillä huomen tulee Espoon Fixukselle uus jäähykorkki tuohon. Ja paisarin meinasin vielä jostai repästä. Ja termarin heittää myös tonne samalla kiinni uuden vesipumpun kera, tulee ainaki uusittuu jäähy kalustoakin nyt
Ps. Eli nuo paisarin ja syylarin korkit on tällä hetkel molemmat aika huonos hapes.
Ps. Eli nuo paisarin ja syylarin korkit on tällä hetkel molemmat aika huonos hapes.
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Juu nii, unohdinkin mainita ettei tuota letkua enää saa.henu kirjoitti:Tää varmaan paras topic kysyä et saako kuvassa näkyvää klemmareilla korjattua letkua uutena jostain ?
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1245226135