Ralliraidat ja koneen vaihto

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Walttu
Viestit: 328
Liittynyt: 12 Joulu 2008, 23:22
Paikkakunta: ylivieska

Ralliraidat ja koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja Walttu »

elikkä tarkotus ois teherä tanikasta "old school tuning" kortteli ralli rassi ja mikäs sellaseen passaakaan paremmin ku ralliraidat... mutta tulikin mieleen et miten nuo sais parhaiten helpoiten suoraan?

sitte sellanen ku tarkotus ois vaihtaa 2.3 v6 pakoilleen mut pitääkö tehä jotain katastusta varten? esim jarruja isontaa yms?
Ford Granada 2.3 v6
Ford Taunus 1.6L farkku
Ford Taunus 1600 4d '74
Virhe ostokset:
Fiat Tipo 1,6 95"
Ford orion 1.6 88"
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ralliraidat ja koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja henu »

Walttu kirjoitti: sitte sellanen ku tarkotus ois vaihtaa 2.3 v6 pakoilleen mut pitääkö tehä jotain katastusta varten? esim jarruja isontaa yms?
Jos sulla on 9" jarrut takana ni ei taida tarvita mitään.

Noi raidat kannattaa vissiin teipata ni pääsee helpommalla.
Avatar
stoneyard
Viestit: 42
Liittynyt: 06 Joulu 2007, 14:55
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stoneyard »

Noi raidat kannattaa vissiin teipata ni pääsee helpommalla
Juu, ja helpottaa kummasti jos saa linjattua sen... hakee vaik lähimmästä hong kongista "laser ohjatut"sakset(n.3€).Ei niil saksil juur muuta tee, mut se laseri on aika näppärä ku pitää saada suorii linjoja epäsuoriin pintoihi.
-taunus 1,6->2.0->2,3->? 2d-77 -hilpeä härkä, MYYDÄÄN
-corolla TE-71 Coupe -->4a-gze+w56+hilux lsd perä;)
-ae82 GT fx corolla, koirankuljetin
-Hilux 4x4 3.0v6 -90, kauppakassi,MYYDÄÄN
Avatar
Drifter_
Viestit: 371
Liittynyt: 29 Marras 2008, 16:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Drifter_ »

Edellisee tuhnuksee maalasin shelbyraidat ni otin vaa rullamitan ja lyijykynän kouraa ja reilusti mittasin koko auton matkalta eka keskikohdan noin 20cm välein ja merkkasin pienen viivan joka kohtaan. Sitte siitä päätin miten leveet raidat tahon ja millasen välin jätän keskelle.
Lähin niistä keskikohdan merkeistä sitte mittailemaa samoille kohille leveys suunnassa lisää merkkejä. Katolle jätin vähä kapeemmat raidat ku konepeltii ja takaluukkuu ni näytti järkevämmältä. Lopulta vaa vakaalla kädellä maalarin teipillä merkkien mukaa vedin sitte rajat varovasti.
Sitte ku oli teipit paikallaan ni käveltii autoa ympäri ja raavittii partaa ja mietittii onko hyvän levyset ja suorat. Tulos miellytti ja napattii pensseli kouraa ja vetästii siihe vaa teippien välii purkista maalia, tuli hyvä :lol:
Vastaa Viestiin