V6 kiertokankien eroista

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
SporttiJanne
Viestit: 100
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 08:34
Paikkakunta: Kyrö, Pöytyä (Turun lähellä)
Viesti:

V6 kiertokankien eroista

Viesti Kirjoittaja SporttiJanne »

Kysymys:
Onko 2,0 2,3 2,6 ja 2,8 litraisten V6-koneiden kiertokanget saman pituisia?
Entä onko muussa mitoituksessa eroa? Eli voiko niitä asentaa ristiin?
(Lähinnä ero 2,8 ja pienempien välillä kiinnostaa...)

Jos jollakin on jokin linkkivinkki heitää aiheesta...
Esittelyvideo: Klikkaa!
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

2.8:ssa on ainakin noista em. koneista matalatappisimmat männät.
Avatar
SporttiJanne
Viestit: 100
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 08:34
Paikkakunta: Kyrö, Pöytyä (Turun lähellä)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SporttiJanne »

Kun kysyin muuta mitoitusta, puhuin edelleen kiertokangista - en männistä. Eli onko nuo "samaa valua" 2,8:n kanssa? Eli yhtä heikkoja (tai vahvoja).
(Jos minulla olisi nuo kaikki osat vierekkäin, en tätä kysyisi.)

Saamani tiedon mukaan pituus olisi sama kaikissa, eli sikäli ristiin sovitus onnistuisi.
Esittelyvideo: Klikkaa!
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
Larppa
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Loka 2004, 23:27
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Larppa »

2.8 ja 2.6 kanget samoja...mulla ne on tossa vierekkäin.
V6
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Syys 2004, 17:28
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Samat kanget kaikissa.
Taottua terästä.
2,9 moottorista en tiedä, kun on uudempaa suunnittelua, olisiko vielä samat kanget.

Kaikissa koneissahan on eri iskunpituus eli eri kampiakselit.
Männän tapin mitta männän laesta on myös kaikissa eri.
Vastaa Viestiin