Kärjetön sytkä

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

tomduck
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Marras 2004, 02:06
Paikkakunta: Imatra

Kärjetön sytkä

Viesti Kirjoittaja tomduck »

Ostettuani Taunuksen n. vuosi sitten kävin tarkemmin tutkimaan konetta ja huomasin et siihe oli vaihettu katkojankärjet tilalle. Siis kone on peräisin XR4-Sierrasta ja muutettu kaasarille.. Käykö esim. 2.3 tai 2.8-kaasarimallisten Granadojen käretön sytkä toho..Onko vaikee vaihtaa? Mite johot menee? Entä esim 2.0-Sierran? Eikö ruiskuis oo erilaine systeemi johtojen kaa?
taunus mkII
Viestit: 339
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja taunus mkII »

mulla tos 2.3:ssa 2.8 ruiskun sytkät. tossa kytkentä kaavio -> http://www.suomencaprit.com/tekniikka/28isytytys.html
#201
TaunusmkII


Ford Taunus-Suoritus Kykyä Ylitse Muiden-
-Raudassa Ei Oo Rahat Hukassa-
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Rakennussarja suhteellisen edullisesti.

Ei todellakaan paha hinta. Ja jos joku halpa/huono komponentti on mukana, voidaan se varmasti helpolla vaihtaa parempaan kun ainakin tossa kuvassa boksi näyttäs helposti avattavalta.

Kärjettömästä sytytyksestä löytyy keskusteluista paljonkin asiaa. Sanotaan nyt lyhennettynä että boksi on 4 ja 6 koneissa sama, jakaja tietenkin eri. Mikä tahansa jakaja siis käy, kunhan sylinteri määrä täsmää ;) Ennakoissa voi olla jotain eroja, siksipä alipainesäädin pitääkin sitten olla samanlaisesta koneesta.

Ja asennus on helppo, kunhan johdot on ehjät.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

onko 6 kärjettömässä alipainesäädin, vai tarkotitko keskipakosäätöä.
eikai siihen ihan minkä vaan 6 jakaja passaa :)
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

No siis, onhan niissä molemmat, keski- sekä alipainesäädin? Tuolla tietävät sanoa enemmän, mutta siihen käsitykseen olen jäänyt että sama jakaja niissä on -
viewtopic.php?t=656
viewtopic.php?t=497

Monesti kannattaa käyttää sitä hakua ;)
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Arska
Viestit: 17
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 23:43
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Arska »

Onko kukaan tutkinut onko noilla alipaine- ja keskipakosäätimillä paljonkin käytännön eroa 2.3 ja 2.8 jakajissa? Missä 2.8 malleissa on tavattu motorcraftin jakajaa, itse olen nähnyt vain boscheja tuossa kokoluokassa.
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Kyllä Motorcraft on havaittu ainakin '79 Granada 2.8i:ssä ja '86 Sierra XR4x4:ssä.
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

2.8 kaasari granadassa -78 motorcraft.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

En usko tuolla alipainesäädöllä olevan paljon merkitystä, mutta keskipakoissäätö on se merkitsevämpi... Mulla on -77 2.3 V6 Granadan kärjetön Motorcraft jakaja.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vastaa Viestiin