Museo projekti kysymyksiä
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Museo projekti kysymyksiä
Elikkä mulla on tuo taunus jota havittelen museo rekisteriin. ajattelimpa kysellä kun itse olen tietämätön mutta jos joku osaisi vastata.
eli ensimmäiseksi onko tarkastaja kuinka tarkka pikku nippelien kanssa esim. letku klemmarien kanssa?
sitte jos jollakin ois 74 karvalakkimalli taunuksen takakontista kuvaa? mahdollisimman alkuperäis kunnossa siis. tai osaisi neuvoa onko kumimatto takakontissa maalattu vai musta? itsellä korin värinen...?
sitten vielä kun ilmeisesti tanarissa on alumperin ollut käsiryyppy mutta jälki käteen asennettu automaatti ryyppy.... :?: mitenkä asennetaan takas käsiryyppy?
melkeen hävettää kun näin tietämätön
eli ensimmäiseksi onko tarkastaja kuinka tarkka pikku nippelien kanssa esim. letku klemmarien kanssa?
sitte jos jollakin ois 74 karvalakkimalli taunuksen takakontista kuvaa? mahdollisimman alkuperäis kunnossa siis. tai osaisi neuvoa onko kumimatto takakontissa maalattu vai musta? itsellä korin värinen...?
sitten vielä kun ilmeisesti tanarissa on alumperin ollut käsiryyppy mutta jälki käteen asennettu automaatti ryyppy.... :?: mitenkä asennetaan takas käsiryyppy?
melkeen hävettää kun näin tietämätön
Ford Granada 2.3 v6
Ford Taunus 1.6L farkku
Ford Taunus 1600 4d '74
Virhe ostokset:
Fiat Tipo 1,6 95"
Ford orion 1.6 88"
Ford Taunus 1.6L farkku
Ford Taunus 1600 4d '74
Virhe ostokset:
Fiat Tipo 1,6 95"
Ford orion 1.6 88"
1.3 oli käsiryyppy ratin vasemmalla puolella kojelaudan alapinnassa olevan levyn paikalla, muissa automaattinen.
Tavaratilan matto oli mustaa kumia ainakin L-mallissa. Kannattaa ne konehuoneen pikku jutut laittaa kuntoon ainakin miksi mielikseen, eipä joku klemmarin vaihto paljon työtä teetä (ellei tosiaan muuta ole).
Tavaratilan matto oli mustaa kumia ainakin L-mallissa. Kannattaa ne konehuoneen pikku jutut laittaa kuntoon ainakin miksi mielikseen, eipä joku klemmarin vaihto paljon työtä teetä (ellei tosiaan muuta ole).
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 01 Kesä 2007, 22:32
- Paikkakunta: Heinola
Et maininnut,mutta konttiin liittyen sekin oon lukenut että varapyörän kotelon päällä ois alunperin ollut vanerilevy kumimaton alla-sellainen ainakin itseltä hävinnyt aikojen saatossa autoista vaikka muuten aika alkuperäiskuosissa olleet.Sen levyn saattaa museointi vaatia,mutta se kai helppo tehdä sinne jollei keltään satu löytymään.
Museotarkastaja käski tekemään juuri tuon kyseisen levyn aikanaan kun kävi meikäläisen Taunusta katsomassa. Tuli siitä kunnostuksesta juttuakin kirjoitettua, tsekkaa tuolta: http://www.kolumbus.fi/salovaarat/taunus.htm
Löytyykö keneltäkään dokumenttia, missä tuo vanerilevy mainitaan? Varaosakirja ei ainakaan näyttäisi tuntevan moista osaa.Tanehörhö72 kirjoitti:Et maininnut,mutta konttiin liittyen sekin oon lukenut että varapyörän kotelon päällä ois alunperin ollut vanerilevy kumimaton alla-sellainen ainakin itseltä hävinnyt aikojen saatossa autoista vaikka muuten aika alkuperäiskuosissa olleet.Sen levyn saattaa museointi vaatia,mutta se kai helppo tehdä sinne jollei keltään satu löytymään.
Voisiko se olla Suomessa maahantuojan asentama varuste (kuten roiskeläpät)? Ja olisiko tällöin perusteltua vaatia sitä museotarkastuksessa?
onko kuvaa tästä levystä joka tuonne takakonttiin tulee ja kuvaa taka kontista...? ku on näemmä maalailtu jne niin ei alkuperäis kunnosta tietoa. ovatko tarkastajat oikeasti niin tiukkoja että pitää olla alkuperäis näköset akkuja letkun kiristimet ja alkuperäsen merkkiset tulpat? taitaa tulla hieman monimutkasempi/kalliimpi projekti ku luulin
Ford Granada 2.3 v6
Ford Taunus 1.6L farkku
Ford Taunus 1600 4d '74
Virhe ostokset:
Fiat Tipo 1,6 95"
Ford orion 1.6 88"
Ford Taunus 1.6L farkku
Ford Taunus 1600 4d '74
Virhe ostokset:
Fiat Tipo 1,6 95"
Ford orion 1.6 88"
Kumimatto kiinnostaa - samoin ne klemmarit jos niitä löytyy. Laita YV:tä jos oot myymässä. Omastani puuttuu osa orkkisklemmareista ja samoin kumimatto on parista kohtaa halki...
- Harraste: 1972 Lincoln Continental Mark IV coupe MR /näyttely -
- Käyttöauto: 2020 Lexus IS300h F Sport -
- Käyttöauto II: 2019 RAM 1500 Laramie HEMI 5.7 -
- Vene: RaisSport 530DC + Mercruiser 470 ( 200hv ) -
- Mökkivene: 1990 Bayliner Capri 1950 -
- Käyttöauto: 2020 Lexus IS300h F Sport -
- Käyttöauto II: 2019 RAM 1500 Laramie HEMI 5.7 -
- Vene: RaisSport 530DC + Mercruiser 470 ( 200hv ) -
- Mökkivene: 1990 Bayliner Capri 1950 -
Höpö höpö,jos on noin "tiukkoja"tarkastajia,Walttu kirjoitti:onko kuvaa tästä levystä joka tuonne takakonttiin tulee ja kuvaa taka kontista...? ku on näemmä maalailtu jne niin ei alkuperäis kunnosta tietoa. ovatko tarkastajat oikeasti niin tiukkoja että pitää olla alkuperäis näköset akkuja letkun kiristimet ja alkuperäsen merkkiset tulpat? taitaa tulla hieman monimutkasempi/kalliimpi projekti ku luulin
niin kannattaa vaihtaa aluetta(liekkö mahdollista)?
Lemmarit,esmes.on täysin ajan saatossa vaihdettavaa
tavaraa.
Ei museoauton tarvi oikeasti,"kun pakasta vedetty".
Vaan siinä saa olla ko.aikaan kuuluvaa
muunnosta alkuperäiseen.
Nimim.yhden MR
leimannut.