Museo projekti kysymyksiä

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Walttu
Viestit: 328
Liittynyt: 12 Joulu 2008, 23:22
Paikkakunta: ylivieska

Museo projekti kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Walttu »

Elikkä mulla on tuo taunus jota havittelen museo rekisteriin. ajattelimpa kysellä kun itse olen tietämätön mutta jos joku osaisi vastata.
eli ensimmäiseksi onko tarkastaja kuinka tarkka pikku nippelien kanssa esim. letku klemmarien kanssa?

sitte jos jollakin ois 74 karvalakkimalli taunuksen takakontista kuvaa? mahdollisimman alkuperäis kunnossa siis. tai osaisi neuvoa onko kumimatto takakontissa maalattu vai musta? itsellä korin värinen...?

sitten vielä kun ilmeisesti tanarissa on alumperin ollut käsiryyppy mutta jälki käteen asennettu automaatti ryyppy.... :?: mitenkä asennetaan takas käsiryyppy?

melkeen hävettää kun näin tietämätön :oops: :D
Ford Granada 2.3 v6
Ford Taunus 1.6L farkku
Ford Taunus 1600 4d '74
Virhe ostokset:
Fiat Tipo 1,6 95"
Ford orion 1.6 88"
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Automaattiryyppy ollu kaikissa taneissa mitä ite nähny ja takakontin matto musta.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

1.3 oli käsiryyppy ratin vasemmalla puolella kojelaudan alapinnassa olevan levyn paikalla, muissa automaattinen.
Tavaratilan matto oli mustaa kumia ainakin L-mallissa. Kannattaa ne konehuoneen pikku jutut laittaa kuntoon ainakin miksi mielikseen, eipä joku klemmarin vaihto paljon työtä teetä (ellei tosiaan muuta ole).
Avatar
Walttu
Viestit: 328
Liittynyt: 12 Joulu 2008, 23:22
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja Walttu »

sitä minä justiinsa ku oli klemmarit paskana ja vaihtoin uudenmalliset ku eipä noita vanhan mallisia taija mistään saaha.
Ford Granada 2.3 v6
Ford Taunus 1.6L farkku
Ford Taunus 1600 4d '74
Virhe ostokset:
Fiat Tipo 1,6 95"
Ford orion 1.6 88"
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

täällä päin ollaan kuulemma tarkkana just pikku jutuista; johtoliitokset, klemmarit, johtojen ja letkujen värit ja kiinnitykset jne. paras on kysyä omalta museotarkastajaltasi :-)
Tanehörhö72
Viestit: 10
Liittynyt: 01 Kesä 2007, 22:32
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Tanehörhö72 »

Et maininnut,mutta konttiin liittyen sekin oon lukenut että varapyörän kotelon päällä ois alunperin ollut vanerilevy kumimaton alla-sellainen ainakin itseltä hävinnyt aikojen saatossa autoista vaikka muuten aika alkuperäiskuosissa olleet.Sen levyn saattaa museointi vaatia,mutta se kai helppo tehdä sinne jollei keltään satu löytymään.
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Museotarkastaja käski tekemään juuri tuon kyseisen levyn aikanaan kun kävi meikäläisen Taunusta katsomassa. Tuli siitä kunnostuksesta juttuakin kirjoitettua, tsekkaa tuolta: http://www.kolumbus.fi/salovaarat/taunus.htm
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Voisiko siihen käyttää sierrassa olevaa? Semmonen olis itellä ylimääräsenäkin.
Avatar
jucca
Viestit: 189
Liittynyt: 05 Touko 2008, 22:57
Paikkakunta: Enonkoski

Viesti Kirjoittaja jucca »

Mistäs ne tarkastajat muuten hankkivat tarkat tiedot museorekisteröitävästä autosta?
Janne
Viestit: 143
Liittynyt: 11 Loka 2004, 16:48
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janne »

Tanehörhö72 kirjoitti:Et maininnut,mutta konttiin liittyen sekin oon lukenut että varapyörän kotelon päällä ois alunperin ollut vanerilevy kumimaton alla-sellainen ainakin itseltä hävinnyt aikojen saatossa autoista vaikka muuten aika alkuperäiskuosissa olleet.Sen levyn saattaa museointi vaatia,mutta se kai helppo tehdä sinne jollei keltään satu löytymään.
Löytyykö keneltäkään dokumenttia, missä tuo vanerilevy mainitaan? Varaosakirja ei ainakaan näyttäisi tuntevan moista osaa.
Voisiko se olla Suomessa maahantuojan asentama varuste (kuten roiskeläpät)? Ja olisiko tällöin perusteltua vaatia sitä museotarkastuksessa?
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Empä oo tommosta levyä nähny ku mun Micrassa, en Taunuksissa :D Oisko noita nyt sit muka ollu joka Taunuksessa?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Walttu
Viestit: 328
Liittynyt: 12 Joulu 2008, 23:22
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja Walttu »

onko kuvaa tästä levystä joka tuonne takakonttiin tulee ja kuvaa taka kontista...? ku on näemmä maalailtu jne niin ei alkuperäis kunnosta tietoa. ovatko tarkastajat oikeasti niin tiukkoja että pitää olla alkuperäis näköset akkuja letkun kiristimet ja alkuperäsen merkkiset tulpat? taitaa tulla hieman monimutkasempi/kalliimpi projekti ku luulin :evil:
Ford Granada 2.3 v6
Ford Taunus 1.6L farkku
Ford Taunus 1600 4d '74
Virhe ostokset:
Fiat Tipo 1,6 95"
Ford orion 1.6 88"
Tuhnus
Viestit: 155
Liittynyt: 22 Joulu 2004, 20:43
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Tuhnus »

Mulla on semmoinen pyöreä levy joka tulee vararenkaan päälle takakonttiin ylimääräisenä ja ok kuntoine kontin kumimatto. Joskus oli vinopino noita alkuperäisiä letkulemmareitakin, löytyisköhän nekin viä jostain.
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
sale
Viestit: 290
Liittynyt: 15 Loka 2004, 12:45
Paikkakunta: Anneyron, Rhone Alpes, France

Viesti Kirjoittaja sale »

Kumimatto kiinnostaa - samoin ne klemmarit jos niitä löytyy. Laita YV:tä jos oot myymässä. Omastani puuttuu osa orkkisklemmareista ja samoin kumimatto on parista kohtaa halki...
- Harraste: 1972 Lincoln Continental Mark IV coupe MR /näyttely -
- Käyttöauto: 2020 Lexus IS300h F Sport -
- Käyttöauto II: 2019 RAM 1500 Laramie HEMI 5.7 -
- Vene: RaisSport 530DC + Mercruiser 470 ( 200hv ) -
- Mökkivene: 1990 Bayliner Capri 1950 -
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Walttu kirjoitti:onko kuvaa tästä levystä joka tuonne takakonttiin tulee ja kuvaa taka kontista...? ku on näemmä maalailtu jne niin ei alkuperäis kunnosta tietoa. ovatko tarkastajat oikeasti niin tiukkoja että pitää olla alkuperäis näköset akkuja letkun kiristimet ja alkuperäsen merkkiset tulpat? taitaa tulla hieman monimutkasempi/kalliimpi projekti ku luulin :evil:
Höpö höpö,jos on noin "tiukkoja"tarkastajia,
niin kannattaa vaihtaa aluetta(liekkö mahdollista)?

Lemmarit,esmes.on täysin ajan saatossa vaihdettavaa
tavaraa.

Ei museoauton tarvi oikeasti,"kun pakasta vedetty".

Vaan siinä saa olla ko.aikaan kuuluvaa
muunnosta alkuperäiseen.

Nimim.yhden MR
leimannut.
Vastaa Viestiin