Bensapumppu (?) vikaa

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Pj, Timppa, taunus 78

Bensapumppu (?) vikaa

ViestiKirjoittaja Bullitt » 23 Maalis 2009, 00:51

Taunus ei taaskaan meinaa toimia kunnolla. Mikähän vika on nyt kyseessä kun yön yli seissyttä autoa ei saa käyntiin ilman että kaataa kaasariin bensaa? Oireet päivän ensimmäisessä käynnistyksessä ilmenevät siten, että startatessa ensin hörähtää ja melkein käynnistyy, mutta sen jälkeen saa sahata vaikka akun tyhjäksi eikä käynnisty ilman "manuaalista" ryyppyä. Kuitenkin myöhemmin samana päivänä käynnistellessä lähtee suht normaalisti ilman kommervenkkejä käyntiin. Taunuksen entinen omistaja eli isäni veikkasi että vika olis bensapumpussa? Taunus on -82 ja varustettu muuttuvakurkkusella kaasarilla ja automaattiryypyllä. Auttakaa viisaammat!
Bullitt
 
Viestit: 11
Liittynyt: 07 Helmi 2009, 18:53
Paikkakunta: Kalajoki

ViestiKirjoittaja Herkko » 23 Maalis 2009, 01:13

Kyllä näin voi olla.
Sökö pumppu käyttäytyy tuolla tavalla.

Ei varmaan ole kovin kallis kokeilla uutta.

Edit:Näky olevan parikymppiä motonetissä.
Herkko
 
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

.

ViestiKirjoittaja Taunus-Sälli » 23 Maalis 2009, 10:59

voisin melkeen lyödä vaikka vetoo ettei oo pumpussa vika...
vaan siinä muuttuvakurkkusessa kaasarissa,nimim.täysin sama vika ja oire ollu itelläki joskus! ...ko. auto päätyi osiksi muista syistä joten sitä ei korjattu....

edit:ja se mistä tiedän ettei ainakaa mun autossa ollu pumpussa vikaa johtuu siitä että: edellinen omistaja oli myös epäilly sen johtuvan bensapumpusta ettei aamusin syty ja oli vaihtanu ko. härveliin sähköpumpun eikä se syttyny siltikään aamusin ilman huikkapensaa... sit sillä meni hermo ja myi sen..
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 2.0 79
Taunus 1.6 L 73 stw
Granada 2.0 GHIA 83
Granada 2.0 L 76
Capri 2.0 83
Taunus-Sälli
 
Viestit: 1374
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

ViestiKirjoittaja Herkko » 23 Maalis 2009, 11:46

Voi toki olla näinkin,mutta pumpun kalvo jos on sökö,
niin käyttäytyy juuri noin.

Itse noin 150 tuhatta muuttuvakurkkuisella ajaneena,
tiedän että sekin täytyy pitää kunnossa.

Ja jos näin menettelee,on kaasari hyvä ja taloudellinen.

Usein niitä ei vaan huolleta ja haukutaan aivan turhaan.

Siteeraan edelleen wanhan Ford asentajan
lausumaa "hyviä vehkeitä kun osaa käyttää" :)
Herkko
 
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

.

ViestiKirjoittaja Taunus-Sälli » 23 Maalis 2009, 11:56

nii eikai niisä muuttuvakurkkusissa oo ku jotain kalvovikaa pääasiassa..kai? :roll: en tiä,en oo koskaan perehtyny siihen sen enempää.... mut varmaan suurin ongelma senkin kans (niinku niin monessa muussakin) on se että kun siihen tulee jotain vikaa (eli siis kalvo?) ni sitä rupee "korjaan" joku sellane joka ei siitä tajua mitään, kaikki "ylimääränen" revitään pois ja säädetään kaikkee mahdollista mitä vaan yhtään voi jne.. ja sit ihmetellään ku ei toimi!! "paska kaasari" :lol:
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 2.0 79
Taunus 1.6 L 73 stw
Granada 2.0 GHIA 83
Granada 2.0 L 76
Capri 2.0 83
Taunus-Sälli
 
Viestit: 1374
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

ViestiKirjoittaja astriel » 24 Maalis 2009, 21:07

Joskus 20 vuotta sitten jäin kerran ns. tien päälle muuttuvakurkkuisen kalvo-ongelman vuoksi ja sain sen sillon jollainlailla toimimaan siten että laitoin jonku tavaran siihen päällä olevan luistin väliin niin että se oli kokoajan auki. Lähti hyvin käyntiin ja pääsi ajeleen kotiin asti ok.Muistaakseni pullon korkki tai vastaava , kuitenkin niin iso ettei pääse koneen sisään.

-vk-
Avatar
astriel
 
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

ViestiKirjoittaja ikiliikkuja » 24 Maalis 2009, 21:42

Itse taistelin vastaavan laisen ongelman kanssa, ensin piti bensaa kaataa muutaman päivän seisonnan jälkeen ja lopulta ei käynnistynyt enään työpäivän jälkeenkään ilman syöttibensaa. Minun tapauksessani vika oli tosi helppo korjata, kangaspäällysteisen bensaletkun kumi oli hapertunut niin että bensa haihtui sitä kautta pihalle. Kaikki letkunpätkät uusiksi ja johan pelas.
2.0 gt -72
ex 20m ht -66
ikiliikkuja
 
Viestit: 54
Liittynyt: 28 Syys 2008, 21:05
Paikkakunta: Pusula

ViestiKirjoittaja Bullitt » 28 Maalis 2009, 17:12

Vika korjaantui sillä kun juuttuvakurkkuinen nakattiin helvettiin ja tilalle otettiin oikea Weberin ykskurkkunen. Käy paremmin ko mitä koskaan on käyny :P
Bullitt
 
Viestit: 11
Liittynyt: 07 Helmi 2009, 18:53
Paikkakunta: Kalajoki

.

ViestiKirjoittaja Taunus-Sälli » 28 Maalis 2009, 17:30

:wink:
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 2.0 79
Taunus 1.6 L 73 stw
Granada 2.0 GHIA 83
Granada 2.0 L 76
Capri 2.0 83
Taunus-Sälli
 
Viestit: 1374
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Re: Bensapumppu (?) vikaa

ViestiKirjoittaja Sumu » 17 Helmi 2017, 18:19

Kohokammio kuiva, eikä tunnu pumppu sinne asti lykkäävän. Jostain syystä bensa ei tule kaasarille asti.

Pitääpä ottaa pumppu käteen.
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1479
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa


Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron