Vaihdekeppi jää käteen & starttaus kylmänä
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Vaihdekeppi jää käteen & starttaus kylmänä
Heips. Mites kun Tanessa vaihdekeppi ei oikein tunnu pysyvän kiinni kun siinä on sellainen kierteellinen muoviosa metalliosaa vasten? Oletteko korjailleet tuollaista mitenkään? Olihan se toisaalta ihan kiva kun autovarkaalle sattu käteen jäämään niin eipä tarvinu kovin pitkältä autoa etsiä. Nyt tosin katsastusmiehelle kävi sama juttu joten pitäs saada jotenkin kuntoon.
Kylmänä pakkasella tuo 1.6:nen ei suostu käynnistymään millään, mutta varttikin piuhassa niin lähtee heti. Mistä kannattaisi etsiä vikaa?
Kylmänä pakkasella tuo 1.6:nen ei suostu käynnistymään millään, mutta varttikin piuhassa niin lähtee heti. Mistä kannattaisi etsiä vikaa?
Vaihdekeppiin 2kpl pitkää lemmaria, hirtä niillä vaihdelaatikon hännän ympärille siten että ne puristavat kepin alas. Sitten nämä 2 lemmaria yhteen parilla nippusiteellä tai pienemmällä lemmarilla. Kestää taas vuosia
Kylmäkäynnistykseen sen verran että mahtaakohan imu toimia?
Kylmäkäynnistykseen sen verran että mahtaakohan imu toimia?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Oukei, pitänee koittaa jotain viritellä siihen että saa leimalle. Ite aattelin jotain ruuveja sen muovin läpi siihe metalliin mut kattoo nyt miten sen laittaa.
Taco, imun toimivuudesta en tiiä yhtään, oon vasta saamassa tota autoa ja aiemmat omistajat tuskin on mitään kummempia osannu tehdä tuolle. Mut pitänee purkailla ja putsailla ja ihmetellä samalla. Kuhan nyt kysyin, jos vaikka olisi ollut joku tanen perusvika...
Taco, imun toimivuudesta en tiiä yhtään, oon vasta saamassa tota autoa ja aiemmat omistajat tuskin on mitään kummempia osannu tehdä tuolle. Mut pitänee purkailla ja putsailla ja ihmetellä samalla. Kuhan nyt kysyin, jos vaikka olisi ollut joku tanen perusvika...
vaikuttais tosiaan että imusarja olis löysällä..?
tai kaasari..
ja jos on huoltoja tekemättä..ilmanputsari,kärjet(jos ei oo kärjetön)
tulpat ja johdot..kondensaattori ja bensansuodatin..jos noi uusimalla ei lähde tane käyntiin niin sitten on yleensä enemmänkin jotain..sulakerasian kunto ja maadotus..jos kone on ehjä niin varmasti käy.
tietysti sytkä kohdallaan,edes melkein..
tai kaasari..
ja jos on huoltoja tekemättä..ilmanputsari,kärjet(jos ei oo kärjetön)
tulpat ja johdot..kondensaattori ja bensansuodatin..jos noi uusimalla ei lähde tane käyntiin niin sitten on yleensä enemmänkin jotain..sulakerasian kunto ja maadotus..jos kone on ehjä niin varmasti käy.
tietysti sytkä kohdallaan,edes melkein..
Taunus Maximus =)
joskus viime suvena tienpäällä muutama pitkä nippuside oli hyödyksi kun ajelin sateessa -70 cortinalla kotiin ja jäi tiukan kakkosen jälkeen kepakko kouraan eikä tahtonut pysyä millään.. Parilla nipparilla loodan hännän ympäri keppimekanismi kii ja hyvä tuli. Koko kesä meni sillä korjauksella...
tuttu vikahan tuo oli mulle jo vanhastaan - Taunuksia kuitenkin on ollu jokunen..
tuttu vikahan tuo oli mulle jo vanhastaan - Taunuksia kuitenkin on ollu jokunen..
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 02 Elo 2004, 12:43
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Re: Vaihdekeppi jää käteen & starttaus kylmänä
Aloittasin vian etsinnän kaasarista..ilm. VV kyseessä?Säätäjä kirjoitti: Kylmänä pakkasella tuo 1.6:nen ei suostu käynnistymään millään, mutta varttikin piuhassa niin lähtee heti. Mistä kannattaisi etsiä vikaa?
Kiitoksia kaikille mulle vastanneille. Sainkin tuon tanen tänään itselle, koitan saada siitä vaikka kuvia, on se niin siisti. Pari viikkoa oli tienposkessa seissyt. Jonkin aikaa joutu starttaileen ja sitten hörähti käyntiin... Kävi pari minuuttia ja sammui. Tämän jälkeen ei edes luvannu ja akkukin lopahti sopivasti. No, hinaamalla pihaan... Täytynee harjoitella kaasarin ja letkujen putsailua.
Kuulostaa tuo lasikuitukitti helpoimmalta ja silti vähiten patentilta ratkaisulta tohon vaihdekeppiongelmaan. Kävi muutes ilmi että sieltä kepin luota puuttuu jotain koska keppiä joutuu nostamaan jos haluaa ykkösen silmään eikä pakkia. Kuuluisiko siellä olla jonkinnäköinen jousi vai kuis...?
Kuulostaa tuo lasikuitukitti helpoimmalta ja silti vähiten patentilta ratkaisulta tohon vaihdekeppiongelmaan. Kävi muutes ilmi että sieltä kepin luota puuttuu jotain koska keppiä joutuu nostamaan jos haluaa ykkösen silmään eikä pakkia. Kuuluisiko siellä olla jonkinnäköinen jousi vai kuis...?