Sivu 1/2

Vaihdekeppi jää käteen & starttaus kylmänä

Lähetetty: 21 Helmi 2005, 01:32
Kirjoittaja Säätäjä
Heips. Mites kun Tanessa vaihdekeppi ei oikein tunnu pysyvän kiinni kun siinä on sellainen kierteellinen muoviosa metalliosaa vasten? Oletteko korjailleet tuollaista mitenkään? Olihan se toisaalta ihan kiva kun autovarkaalle sattu käteen jäämään niin eipä tarvinu kovin pitkältä autoa etsiä. :D Nyt tosin katsastusmiehelle kävi sama juttu joten pitäs saada jotenkin kuntoon.

Kylmänä pakkasella tuo 1.6:nen ei suostu käynnistymään millään, mutta varttikin piuhassa niin lähtee heti. Mistä kannattaisi etsiä vikaa?

Lähetetty: 21 Helmi 2005, 02:14
Kirjoittaja Taco
Vaihdekeppiin 2kpl pitkää lemmaria, hirtä niillä vaihdelaatikon hännän ympärille siten että ne puristavat kepin alas. Sitten nämä 2 lemmaria yhteen parilla nippusiteellä tai pienemmällä lemmarilla. Kestää taas vuosia ;)

Kylmäkäynnistykseen sen verran että mahtaakohan imu toimia?

Lähetetty: 21 Helmi 2005, 10:24
Kirjoittaja Tuhnus
Tuttu ongelma.. Omassa oli siinä muoviosassa ohut metallirengas, johon hitsasin vanhan pakoputkiklemmarin päät ja jatkoin ko. klemmarin pituutta joka laitettiin "hännän" ympäri ja kiristettiin paikalleen. On toiminut monta vuotta..

Lähetetty: 21 Helmi 2005, 14:27
Kirjoittaja Säätäjä
Oukei, pitänee koittaa jotain viritellä siihen että saa leimalle. Ite aattelin jotain ruuveja sen muovin läpi siihe metalliin mut kattoo nyt miten sen laittaa.

Taco, imun toimivuudesta en tiiä yhtään, oon vasta saamassa tota autoa ja aiemmat omistajat tuskin on mitään kummempia osannu tehdä tuolle. Mut pitänee purkailla ja putsailla ja ihmetellä samalla. Kuhan nyt kysyin, jos vaikka olisi ollut joku tanen perusvika...

Lähetetty: 21 Helmi 2005, 15:23
Kirjoittaja Janzamar
vaikuttais tosiaan että imusarja olis löysällä..?
tai kaasari..
ja jos on huoltoja tekemättä..ilmanputsari,kärjet(jos ei oo kärjetön)
tulpat ja johdot..kondensaattori ja bensansuodatin..jos noi uusimalla ei lähde tane käyntiin niin sitten on yleensä enemmänkin jotain..sulakerasian kunto ja maadotus..jos kone on ehjä niin varmasti käy.
tietysti sytkä kohdallaan,edes melkein..

Lähetetty: 21 Helmi 2005, 17:59
Kirjoittaja samiharju
joskus viime suvena tienpäällä muutama pitkä nippuside oli hyödyksi kun ajelin sateessa -70 cortinalla kotiin ja jäi tiukan kakkosen jälkeen kepakko kouraan eikä tahtonut pysyä millään.. Parilla nipparilla loodan hännän ympäri keppimekanismi kii ja hyvä tuli. Koko kesä meni sillä korjauksella...

tuttu vikahan tuo oli mulle jo vanhastaan - Taunuksia kuitenkin on ollu jokunen..

Re: Vaihdekeppi jää käteen & starttaus kylmänä

Lähetetty: 22 Helmi 2005, 11:18
Kirjoittaja Tähtisilmä
Säätäjä kirjoitti: Kylmänä pakkasella tuo 1.6:nen ei suostu käynnistymään millään, mutta varttikin piuhassa niin lähtee heti. Mistä kannattaisi etsiä vikaa?
Aloittasin vian etsinnän kaasarista..ilm. VV kyseessä?

Lähetetty: 22 Helmi 2005, 12:31
Kirjoittaja samiharju
ja koska kuitenkin joku kysyy niin VV= Variable Venturi = Muuttuvakurkkuinen = "Juuttuvakurkkuinen".

Lähetetty: 23 Helmi 2005, 15:05
Kirjoittaja Herkko
Muuttuvakurkkuiseen sisälle uudet kalvot ja kaikki
alipainevuodot tukkoon niin pelaa.
Nimim.VV-Kaasuttajalla vuosikausia
ongelmitta ajallut.

Lähetetty: 24 Helmi 2005, 21:20
Kirjoittaja Aako
Lasikuitukittiä siihen kepakon kierteeseen ja kiinni ....et saa irti vaikka haluaisit:)

Lähetetty: 05 Maalis 2005, 00:35
Kirjoittaja JuHo^
en viittiny uutta topikkia väsätä joten kysyn täältä eli mulla on 1.6 taunus ja kylmänä ku starttaan ni solenoidi vaan napsahtaa muttei jaksa pyöräyttää konetta mutta sitten taas kun on ajettu auto lämpimäksi niin sitten kyllä jaksaa pyöräyttää koneen käyntiin joten mitä startille pitäis tehä?

Lähetetty: 05 Maalis 2005, 00:56
Kirjoittaja Janzamar
startti irti,ja putsaat kunnolla..kato jos joutuu vaihtamaan
uudet kaapelit..normaali taunus,ja moni muukin kyllä..
mutta pitäis korjaantua joksikin aikaa ihan putsaamalla liittimet hyvin..herätejohto uusiksi..

Lähetetty: 05 Maalis 2005, 01:13
Kirjoittaja Säätäjä
Kiitoksia kaikille mulle vastanneille. Sainkin tuon tanen tänään itselle, koitan saada siitä vaikka kuvia, on se niin siisti. :P Pari viikkoa oli tienposkessa seissyt. Jonkin aikaa joutu starttaileen ja sitten hörähti käyntiin... Kävi pari minuuttia ja sammui. Tämän jälkeen ei edes luvannu ja akkukin lopahti sopivasti. :D No, hinaamalla pihaan... Täytynee harjoitella kaasarin ja letkujen putsailua.

Kuulostaa tuo lasikuitukitti helpoimmalta ja silti vähiten patentilta ratkaisulta tohon vaihdekeppiongelmaan. Kävi muutes ilmi että sieltä kepin luota puuttuu jotain koska keppiä joutuu nostamaan jos haluaa ykkösen silmään eikä pakkia. Kuuluisiko siellä olla jonkinnäköinen jousi vai kuis...?

Lähetetty: 05 Maalis 2005, 02:33
Kirjoittaja Janzamar
sieltä varmaan puuttuu sokka..
ihan kumin juuresta..

Lähetetty: 09 Huhti 2005, 01:06
Kirjoittaja Vieras
Ite Laitoin jotain kierre lukitetta... pysy hyvin
mutta kun tuli aika irrottaa niin tuli vähä ongelmia....
ei ironnu vaikka mitä tein....

PS. myydään sierran katkastu kallistuksen vakaaja :D