Vaihdekeppi jää käteen & starttaus kylmänä

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Pari metalli pantaa laatikon ympäri,siten että
kiristettäessä "lemmarin"tapaan pantoja,ne painavat
vaihdekkeppiä alaspäin.
Tätä kuulemma käytetty aikoinaan
merkkikorjaamossakin.
Pysyy,kokemusta on ja saa vielä
tarvittaessa irtikkin.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

mulla on se sokka jos tarvii?
kumia painaa alaspäin siitä kepin juuresta niin pitäis näkyä sen hahlon..
nostaa just siihen oikeeseen korkeuteen ettei tarvi ite nostella vaihtamista varten.
Taunus Maximus =)
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

.. :o miten sattukin..jäi taas vaihdekeppi käteen.. :lol:
ja nyt on taas kiinni..hitto että on hankalat jengat niissä.. :?
muttei menny kädet ruvelle kun oli hitsarin hanskat takaboxissa.. :D
mistä lie sinne joutuneet..
Taunus Maximus =)
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Jaha... ja seuraavaksi kyselläänkin sitten että minnes se hitsari on joutunu? :lol:
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
jani
Viestit: 480
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 03:02
Paikkakunta: Kemiö

Viesti Kirjoittaja jani »

Kai sekin sieltä takaluukusta löytyy ku vähä kaivaa :lol:
Taunus, Coupé GXL -74 (prokekti)
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

täytyy penkoa.. :)
tänään täytys hitsata ne kaks reikää mitkä löysin..
ens kuussa viimeistään pitää taas tehdä vuosikatsastus niin ei tarvi huolehtia siitäkään..
etujarrut ja virtalukko taitaa olla ainoat,jos ei mitään lisää ehdi ilmetä.
hitto kun porvoon romiksella oli vieläkin coupenraato,myyty kuulemma
joku aika sitten..siinä oli se iso-atlas paikoillaan..
rrkele kun en viimeksi käydessä huomannu kattoa.. :(
oikeastaan ei muuta ollukkaan,harvinaisen hyvin riisuttu kori..
Taunus Maximus =)
Vieras

keppi

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Hei juu, yhdessä -75 taunuksessa oli ihan alkuperäisen näköinen kuminen kahdeksikko kepin juuressa pitämässä sitä kiinni, eli kasin toinen lenkki oli kepin ympärillä ja toinen lenkki pakkivalon katkaisjan ympärillä, samalla keppi oli jämäkämpi. itse ratkaisin omaan taunukseen kepin irtoamisen tavallisella pressun tikapuukumilla, eli pitkä tikapuukumi, keskireiästä kepin tyveen ja hännät lootan ympäri ja alapuolelta kiinni toisiinsa. Ei enää keppi irtoa, ja samalla laadukas Ford-laatikko parani entisestään , keppi on semmoinen jämäkkä, ei heilu hulvattomasti... Ehkä se lasikuitukittikin on hyvä, tiedä sitten mikä paras on... :wink:
teekoo
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Marras 2004, 10:11
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja teekoo »

Sen alkuperäisen kahdeksikkokumin tarkoitus on ainoastaan keskittää vaihdekeppi vapaalla 3-4 -linjalle.
Vastaa Viestiin