Weber 32/36 Dgav
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Weber 32/36 Dgav
Minkäslaisia suutinkokoja olette käyttäneet normi 1.6 ohc:n kanssa. Itselläni löytyy 135/130 sekä ilmasuuttimina 170/125. Mahtaako olla lähelläkään oikeeta?
Miten olette säätäneet ne ryyppyläpät aukeamaan esim. huoneenlämmössä? Itselläni sellainen kutina, että huoneenlämmössä läppien pitäisi mennä hiljalleen kiinni?!
Miten olette säätäneet ne ryyppyläpät aukeamaan esim. huoneenlämmössä? Itselläni sellainen kutina, että huoneenlämmössä läppien pitäisi mennä hiljalleen kiinni?!
Laitoin eilen tuon kaasarin kiinni ja sain käymään jollakin tavalla. Vikoina ilmenee kuitenkin seuraavaa:
- Tyhjäkäynnistä nopeasti kaasua painaessa booaa ja lähtee röpisten nostamaan kierroksia tai sammuu kokonaan. Jos painaa hitaasti kaasua niin ongelmaa ei ole.
- Kiihtyvyys alkuun melko vaisua, mutta kun kierrokset n. 4000 niin sillon lähtee hyvin. Luulisin liittyvän ylläolevaan vikaan?!
- Kun kaasun löysää niin kierrokset laskee lievällä viiveellä tyhjäkäynnille. Lisäksi tyhjäkäynti tuntuu jotenkin nuhaiselta.
Tyhjäkäyntisuuttimina muistaakseni 35/35?! Seosruuvi saa olla auki, n. 3,5 kierrosta, että pysyy käynnissä.
Luin noita edellisiä topicceja aiheesta, mutta samanlaista vikaa en muilta löytänyt.
- Tyhjäkäynnistä nopeasti kaasua painaessa booaa ja lähtee röpisten nostamaan kierroksia tai sammuu kokonaan. Jos painaa hitaasti kaasua niin ongelmaa ei ole.
- Kiihtyvyys alkuun melko vaisua, mutta kun kierrokset n. 4000 niin sillon lähtee hyvin. Luulisin liittyvän ylläolevaan vikaan?!
- Kun kaasun löysää niin kierrokset laskee lievällä viiveellä tyhjäkäynnille. Lisäksi tyhjäkäynti tuntuu jotenkin nuhaiselta.
Tyhjäkäyntisuuttimina muistaakseni 35/35?! Seosruuvi saa olla auki, n. 3,5 kierrosta, että pysyy käynnissä.
Luin noita edellisiä topicceja aiheesta, mutta samanlaista vikaa en muilta löytänyt.
Kävin näpeltämässä äsken tanen parissa. Ne tyhjäkäyntisuuttimet olikin 55/50, kun korjausoppaan mukaan pitäis olla 45/60. Käänsin toisinpäin, mutta eipä ollut suurta vaikutusta. Voisko olla että menee kuitenkin liian rikkaalle tyhjäkäynnillä?! Vaihdan huomenna pääsuuttimet isompiin, eli 140/130. Mites noiden diffuusori/seosputkien suuttimet vaikuttaa?
Tyhjäkäyntisuuttimet vaihdettu 45/60 kokoisiin, sekä pääsuuttimet 140/135. Vieläkin meinaa miettiä kun polkasee nopeesti kaasun pohjaan. Parani tosin kun laitoin toisiokurkkuun pykälää isomman suuttimen 130:n tilalle. Nyt on vaan tullut sellainen ilmi kun kone on lämmennyt hiukan ja ryyppy aukeaa vaiheittain niin kierrokset pauhaa jossain 3-4000 kierroksen tuntumassa. Kaasuläppä on tuossa kohtaa auki jo aika paljon. Pitäiskö sen nopean joutokäynnin ruuvin vaikuttaa kaasuläpän aukeamiseen?
Auto tuntuu muuten todella eriluontoiselta verrattuna normikaasariin, kolmosella kiihdyttäessä 40km/h --> 100km/h jaksaa vetää paljon paremmin.
Auto tuntuu muuten todella eriluontoiselta verrattuna normikaasariin, kolmosella kiihdyttäessä 40km/h --> 100km/h jaksaa vetää paljon paremmin.
Re: Weber 32/36 Dgav
Nuo taitaa olla aika lailla oikeankokoiset vakio 1.6 kanssa. Pienemmilläkin varmaan toimii vielä hyvin. 140-> pääsuuttimet 2 litrasen kanssa sit.arska82 kirjoitti:Minkäslaisia suutinkokoja olette käyttäneet normi 1.6 ohc:n kanssa. Itselläni löytyy 135/130 sekä ilmasuuttimina 170/125. Mahtaako olla lähelläkään oikeeta?
Miten olette säätäneet ne ryyppyläpät aukeamaan esim. huoneenlämmössä? Itselläni sellainen kutina, että huoneenlämmössä läppien pitäisi mennä hiljalleen kiinni?!
Mulla oli just nuo suuttimet mitä sullakin 2 litrasessa, hivenen laihalla kävi mutta hyvin toimi kuitenkin.
Laitoin nyt pari pykälää isommat pääsuuttimet ja isomman toisio lisäilman. Testing, testing...
Tosta Firmasta löytyy paljon Weberin osia!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98