Ruttua?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

mihu77
Viestit: 3
Liittynyt: 11 Helmi 2009, 18:01

Ruttua?

Viesti Kirjoittaja mihu77 »

Mitä olette saanu ruttua Foortin OHC koneesta max/min 2 litrasen lohko joka on porattu kuplan 92 männille, Saabin veiveillä ja 2litrasen kannella?
Kysyy EI utelias vaan tiedonhaluinen...
Houbi
Viestit: 35
Liittynyt: 25 Loka 2006, 08:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Houbi »

mitä noille saabin veiveille pitäis tehä että sopisivat ohariin.
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Muistaakseni Helat yläpäähän ja alapään koneistus n.0,5mm kapeammaksi,että sopii OHC-kampuraan.
Ja kun kuplan männät laittaa,niin nuoli kytkimeen päin,muuten kone kolisee.Männän tappi ei ole keskellä mäntää!
Eli mäntä periaatteessa "väärinpäin",normaalisti nuoli jakopäähän päin.
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Kaveri viel poras jonkun öljykanavan niihin Saabin veiveihin.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
REPA
Viestit: 199
Liittynyt: 13 Kesä 2006, 09:47
Paikkakunta: HELSINKI

Re: Ruttua?

Viesti Kirjoittaja REPA »

mihu77 kirjoitti:Mitä olette saanu ruttua Foortin OHC koneesta max/min 2 litrasen lohko joka on porattu kuplan 92 männille, Saabin veiveillä ja 2litrasen kannella?
Kysyy EI utelias vaan tiedonhaluinen...

Mitä muuta siihen tulisi?
Pöhö-Andrei
Viestit: 473
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Arvaus, että vakiokannella puristukset laskee sillä kuplan mukit ovat matalammat kuin fordin omat. Joudut todennäköisesti ottamaan lohkosta siivua pois ja eipä silläkään vielä kuuhun mennä.

1.6 kansi siihen edellisten muutosten päälle niin aletaan olla vaparikäyttöön soveltuvissa lukemissa.
pietaaa
Viestit: 9
Liittynyt: 20 Tammi 2008, 20:25

Viesti Kirjoittaja pietaaa »

ei tartte alapäätä kaventaa saapin veiveistä. kyllä pitäs mennä suoraan.. saattaa kyllä joutua lohkosta vinguttelee tavaraa pois tai öljypumppuun tai öljyputkeen saattaa hipasta kans.. pyörittelee sitten kun on kasassa niin näkee.. omassa koneessa 0.35mm jäi muistaakseni alle dekin saapin veivillä ja kuplan männällä.
siitä laskee sit ruttuja
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

kuplan mäntiä on eri puristuskorkeuksilla.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Pitää nyt sit samal kysyy et paljos Saabin kanget kestää jenkaa? Kaveri on tos rakentamas vapari OHC konetta Saabin kangil ja siks kiinnostais... Tietäis vaan et mitä nokkaa sinne sit ostaa...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
mihu77
Viestit: 3
Liittynyt: 11 Helmi 2009, 18:01

Viesti Kirjoittaja mihu77 »

Saapin veivit ja kuplan mänät on ainakin jokkiksessa ihan normi juttu. Eli kyllä ne kestää varmaan siviili ajossa...
Kampuan päässä oli vissiin millin ero laakerissa sisäpuolella... Muuten sopii heittämällä...
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Kyllä kestää jenkaa,tuo saab-veivi/kupla-mäntä yhdistelmähän on ihan perusjuttuja f-ryhmän escoissa.
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Houbi
Viestit: 35
Liittynyt: 25 Loka 2006, 08:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Houbi »

mitkäs laakerit noihin saabin veiveihin, pitääkö olla saab vai käykö oharin perus liuskat?
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Taitaa olla joku oma laakeri,katoppa tuolta http://www.rallyracefin.fi/ford-erikois ... %20OHC.pdf
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
pietaaa
Viestit: 9
Liittynyt: 20 Tammi 2008, 20:25

Viesti Kirjoittaja pietaaa »

saabin laakerit sinne, semmoset varmaan nuo rallyracen kauppaamatkin on
mihu77
Viestit: 3
Liittynyt: 11 Helmi 2009, 18:01

Viesti Kirjoittaja mihu77 »

Saabin liuskat...
Vastaa Viestiin