Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Mitä olette saanu ruttua Foortin OHC koneesta max/min 2 litrasen lohko joka on porattu kuplan 92 männille, Saabin veiveillä ja 2litrasen kannella?
Kysyy EI utelias vaan tiedonhaluinen...
Muistaakseni Helat yläpäähän ja alapään koneistus n.0,5mm kapeammaksi,että sopii OHC-kampuraan.
Ja kun kuplan männät laittaa,niin nuoli kytkimeen päin,muuten kone kolisee.Männän tappi ei ole keskellä mäntää!
Eli mäntä periaatteessa "väärinpäin",normaalisti nuoli jakopäähän päin.
Arvaus, että vakiokannella puristukset laskee sillä kuplan mukit ovat matalammat kuin fordin omat. Joudut todennäköisesti ottamaan lohkosta siivua pois ja eipä silläkään vielä kuuhun mennä.
1.6 kansi siihen edellisten muutosten päälle niin aletaan olla vaparikäyttöön soveltuvissa lukemissa.
ei tartte alapäätä kaventaa saapin veiveistä. kyllä pitäs mennä suoraan.. saattaa kyllä joutua lohkosta vinguttelee tavaraa pois tai öljypumppuun tai öljyputkeen saattaa hipasta kans.. pyörittelee sitten kun on kasassa niin näkee.. omassa koneessa 0.35mm jäi muistaakseni alle dekin saapin veivillä ja kuplan männällä.
siitä laskee sit ruttuja
Pitää nyt sit samal kysyy et paljos Saabin kanget kestää jenkaa? Kaveri on tos rakentamas vapari OHC konetta Saabin kangil ja siks kiinnostais... Tietäis vaan et mitä nokkaa sinne sit ostaa...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Saapin veivit ja kuplan mänät on ainakin jokkiksessa ihan normi juttu. Eli kyllä ne kestää varmaan siviili ajossa...
Kampuan päässä oli vissiin millin ero laakerissa sisäpuolella... Muuten sopii heittämällä...