LUKKOERÄN TEKIJÖITÄ

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

REPA
Viestit: 199
Liittynyt: 13 Kesä 2006, 09:47
Paikkakunta: HELSINKI

LUKKOERÄN TEKIJÖITÄ

Viesti Kirjoittaja REPA »

Olisko niitä lukontejöitä täällä suomessa? Oliko se nimeltään pala lukko? Ja kellä olisi piirustukset sille?Jos piirrustukset/mitat edes löytyisi voisin yrittää etsiä tekijän.Uskoakseni muitakin kuin minä olisi kiinostunut lukosta.
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Kyllä kiinnostuneita on varmasti :). Mulle ei oo vielä ees selvinny että miten tuo palalukko oikeen toimii. Voiko joku selvittää asiaa hieman
Tuhnus
Viestit: 155
Liittynyt: 22 Joulu 2004, 20:43
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Tuhnus »

Mulla on uusi ison atlaksen palalukko ja voi vapaasti tulla mittaileen jos rupee noita valmistaan. Yksinkertaisen näköinen on ja jollekin jo lupasin kuviakin, mutta voin laittaa tällä viikolla vaikka tuonne galleriaan kuvia mötikästä.
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Tuol on jotan kuvii palalukosta: http://www.nic.fi/~janiv3/palalukko/
Ton toimintaa en enää muista :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Houbi
Viestit: 35
Liittynyt: 25 Loka 2006, 08:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Houbi »

kiinnostusta löytyis täältäkin, mittoja ja kuvia jos sais ni vois kysästä luotto sorvarilta tarjousta.
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Siiiiiis onko nämä nyt niitä itse säädettäviä kitkalukkoja? Maaalaisjärjellä ajateltuna ongelmana voisi olla vaikka lukon jäykkyys, eli se että tuota voi säätää vain banjokoppaa aukaisemalla = öljyt syliin jne. :?:
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Tarkkoja mittoja ja kuvia galleriaan!
Kyllähän tollasen käikäleen töissä pyöräyttää jos on oikeesti toimiva keksintö...
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Tuollahan "hirtätetään" tasauspyörästöä, eli isojatasauspyöriä toisiinsa jolloin vetarit pitää lyhentää.
Jos tuommosen meinaa laittaa kannattee samalla tehä luukku perän koppaan, tynnyrinkorkki taitaa olla aika yleinen siitä voi sitte kiristellä :lol: tarpeen mukaan, avaimet hanskalootaan.

Tuossa ohjeessa hieman ihmetyttää miksi isovetopyörä pitää irrottaa, tarkotetaanko sillä lautaspyörää :?:
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

eli siis lukko on koko ajan päällä? Ja lukon voima on kokoajan sama?
alikoski
Viestit: 12
Liittynyt: 18 Syys 2008, 21:23
Paikkakunta: lahest
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alikoski »

FoorttiFani kirjoitti:eli siis lukko on koko ajan päällä? Ja lukon voima on kokoajan sama?
asia pitää paikkansa, joskus kuullut että saa välillä kirrailla kuulemma, eli olisi löystynyt.
ehkä siinäkin saattaa olla kyse palan tekijästä.
EX "kossmann", minut on siivottu:) ehkä?
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Jos se on säädetty siten että antaa periksi esim. asfaltilla, niin tai antaahan se väkisinki periksi jossain vaiheessa, varmasti joutuu välillä kiristämään. Riippuu varmaan lukko-osan karkasusta kuin äkkiä se tai tasauspyörä kuluu, periaattessahan siinä kuormittuu isontasauspyörän laakeripintakin.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
V6
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Syys 2004, 17:28
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

[web]http://smg.photobucket.com/albums/v247/ ... g_0471.jpg[/web]

Kyllä tommoisia tekee joka toinen jätkä omassa tallissaan , mutta taitaa vaikeus
olla siinä,että osat pitää olla karkaistu oikeaan kovuuteen.

Joku ihme mainos vaan on tossa kuvan edessä.
Ei näköjään osaa laitaa kuvaa.
REPA
Viestit: 199
Liittynyt: 13 Kesä 2006, 09:47
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja REPA »

Olen muistavinani ,että olisin nähnyt jousi kuormitteisen lukonpiirustukset joskus.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Nyt pitäis kuva näkyä!
Kuva
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
V6
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Syys 2004, 17:28
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Kaikki me osataan korjata ja virittää Taunuksia,
mutta vain harvat osaa tän tietotekniikan.
Kiitti !
Vastaa Viestiin