Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Olisko niitä lukontejöitä täällä suomessa? Oliko se nimeltään pala lukko? Ja kellä olisi piirustukset sille?Jos piirrustukset/mitat edes löytyisi voisin yrittää etsiä tekijän.Uskoakseni muitakin kuin minä olisi kiinostunut lukosta.
Mulla on uusi ison atlaksen palalukko ja voi vapaasti tulla mittaileen jos rupee noita valmistaan. Yksinkertaisen näköinen on ja jollekin jo lupasin kuviakin, mutta voin laittaa tällä viikolla vaikka tuonne galleriaan kuvia mötikästä.
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
Siiiiiis onko nämä nyt niitä itse säädettäviä kitkalukkoja? Maaalaisjärjellä ajateltuna ongelmana voisi olla vaikka lukon jäykkyys, eli se että tuota voi säätää vain banjokoppaa aukaisemalla = öljyt syliin jne. :?:
Tuollahan "hirtätetään" tasauspyörästöä, eli isojatasauspyöriä toisiinsa jolloin vetarit pitää lyhentää.
Jos tuommosen meinaa laittaa kannattee samalla tehä luukku perän koppaan, tynnyrinkorkki taitaa olla aika yleinen siitä voi sitte kiristellä tarpeen mukaan, avaimet hanskalootaan.
Tuossa ohjeessa hieman ihmetyttää miksi isovetopyörä pitää irrottaa, tarkotetaanko sillä lautaspyörää :?:
Jos se on säädetty siten että antaa periksi esim. asfaltilla, niin tai antaahan se väkisinki periksi jossain vaiheessa, varmasti joutuu välillä kiristämään. Riippuu varmaan lukko-osan karkasusta kuin äkkiä se tai tasauspyörä kuluu, periaattessahan siinä kuormittuu isontasauspyörän laakeripintakin.