Lukkoperä Taneen..

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

tomduck
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Marras 2004, 02:06
Paikkakunta: Imatra

Lukkoperä Taneen..

Viesti Kirjoittaja tomduck »

Mihiköhä hintaa sais Tanee lukkoperän..Auto on välikoppatane vm-76 ja kone XR4-Sierran 2.8. Ovat varmaan aika kalliita?
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

riippuu perästä, isonatlaksen lukko uutena ~1000e
pikkuperään taas ei tietääkseni ole lukkoa tarjolla?
matalan pudjetin kulkineet...
tomduck
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Marras 2004, 02:06
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja tomduck »

Mistä niitä saa?
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

viewtopic.php?t=124
tai hakuun "lukko" ;)
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

lukkotyypeistä ym keskustelua naapurifoorumilla http://www.ford-club.net/keskustelu/viewtopic.php?t=111
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Käyköhän toi Tanen isoon Atlakseen???
http://www.rallydesign.co.uk/catalog/pr ... ts_id=7238

Ovat näköjään muuttaneet tuota tuotenumeroa...

Tossa mittoja: http://www.quaife.co.uk/shop_files/QDF6Z22185.jpg

Oisko toi pikku Atlakseen???
http://www.quaife.co.uk/Ford-Cortina-MK ... fferential
Tossa sen mitat:
http://www.quaife.co.uk/shop_files/QDF23Z27724.jpg
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
V6
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Syys 2004, 17:28
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Näissä lukkoperä jutuissa ja muissakin Taunuksen race osissa toimii hyvin sellanen periaate, että jos ekaksi tarvii kysyä osan hintaa ,todennäköisesti ei tarvitse osaa ja erittäin todennäköisesti ei ole varaa siihen.

http://www.autotuontijuhajunnikkala.fi/hinnasto.htm
Junnikkala myy ZF:n lukkoa hintaan 1450 euroa.

Toinen yhtä hyvä lukko on Suomalaisen SF-Pyörän valmistama.

Itsellä on ZF:n valmistama kiristyvä lukko.
Eli mitä enemmän voimaa tulee kardaanista perän, sitä kireemmälle lukko vetää.
ZF ei valmistanut Atlas perään lukkoa moneen vuoteen , mutta kun kysyntää on edelleen , alkoivat tekemään sitä uudestaan.

Pelkkä lukkomurikka kaupan paketissa ei tietenkään vielä auta että 2 pyörää sutisi.
Se pitäisi jotenkin saada vielä asennettua.
Itsekin voi kokeilla, mutta osaava liike veloittaa siitä 2-3 työtuntia (ehkä 50-60 eutoa tunnilta).
gepardi
Viestit: 926
Liittynyt: 15 Loka 2004, 01:11
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja gepardi »

Detroit Locker olisi kyllä messevä kampe!
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Ottakaas joku selvää tuosta mahdollisesta pikkuperän lukosta, kun itse en oikein ehdi, kun tuo SA int vie melkein kaiken ajan...
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Taunusmies Jussi kirjoitti:Ottakaas joku selvää tuosta mahdollisesta pikkuperän lukosta, kun itse en oikein ehdi, kun tuo SA int vie melkein kaiken ajan...
Pitäs mitata pikkuperän sisuskalut ja verrata noihin mittoihin mitä tossa kuvassa on: http://www.quaife.co.uk/shop_files/QDF23Z27724.jpg
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Mois kirjoitti:
Taunusmies Jussi kirjoitti:Ottakaas joku selvää tuosta mahdollisesta pikkuperän lukosta, kun itse en oikein ehdi, kun tuo SA int vie melkein kaiken ajan...
Pitäs mitata pikkuperän sisuskalut ja verrata noihin mittoihin mitä tossa kuvassa on: http://www.quaife.co.uk/shop_files/QDF23Z27724.jpg
Täytyy vissiin purkaa tuo toinen pikkuperä...

Sitten tossa männäviikolla tuli sellainenkin hajatelma mieleen, että sovittaisi jollain tavalla sierran perämurikan taunuksen jäykkään akseliin. Vaikka eipä siitä mitään hyötyä taida olla, taitaa vanha atlas kestää ihan yhtä hyvin?
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Näillä kohta 15 vuotta ajanu eikä yhtään perää oo rikki menny. Että semmosta :)
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Cortina2800
Viestit: 18
Liittynyt: 04 Loka 2004, 10:38

Viesti Kirjoittaja Cortina2800 »

Mulla on Volvon iso perä eli 1031, jossa powertrax lukko ja uudehko 4.11 välitys ja uudet laakerit. Tuli maksamaan noin 1000€ ja on kestävämpi kuin iso atlas.
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Cortina2800 kirjoitti:Mulla on Volvon iso perä eli 1031, jossa powertrax lukko ja uudehko 4.11 välitys ja uudet laakerit. Tuli maksamaan noin 1000€ ja on kestävämpi kuin iso atlas.
Jaa että kestävämpää pitäs
saaha...

Taitaa tuo Atlaskin kestää,ku
voorumilaisella pukkaa +400
hevoista,Atlaksen välittämänä...
Cortina2800
Viestit: 18
Liittynyt: 04 Loka 2004, 10:38

Viesti Kirjoittaja Cortina2800 »

Tuli laitettua se Volvon perä lähinnä osien hintojen/saatavuuden takia.
Olis se atlaskin varmasti kestäny mulla.
Vastaa Viestiin