Tarvikejenkamittarin kytkentä

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

FoorttiFani kirjoitti:asia selvä. Mut mites ton tupakinsytkärin saa irti? Siitä meinasin nyt ottaa sen virran ja valoillekkin saa virran siitä.
Pitää muistaaksein irrottaa koko mittaristo!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
fonzie
Viestit: 329
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fonzie »

Mois kirjoitti:
FoorttiFani kirjoitti:asia selvä. Mut mites ton tupakinsytkärin saa irti? Siitä meinasin nyt ottaa sen virran ja valoillekkin saa virran siitä.
Pitää muistaaksein irrottaa koko mittaristo!
Näin on. Minusta helpointa ja järkevintä on vetää piuha suoraan sulakerasialle. Sopiva läpivienti tähän on esimerkiksi nopeusmittarin vaijerin läpivienti.
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971

entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Joo vois sulakerasiaan vetää. Siel on kaks tyhjää paikaa, numero kakkonen ja viimeinen sulake. Kakkoseen ei tuu virtaa ollenkaan ja viimeiseen tulee kun on avain käännetty kakkosasentoon. Eli vois sieltä viimesestä ottaa virrat noille mittareille. Mitäköhän varten se on tyhjä, mitä siihen kuuluis?
Mites noi virtalukon johdot meneekään, se punainen johto tulee suoraa akulta ja siitä sitte haarautuu kolmeks johdoks jotka menee sulakerasialle? Kaks mustaa johtoa ja yks keltanen, keltanen ei oo kytketty mihinkään mut virtaa siihe tulee. Mikähän se mahtaa olla?
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Ite otin muistaakseni siitä keltasesta virran radiolle...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Laitoitko sulakkeen väliin? Kun sehän ei sitte mee sulakerasian kautta?
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

FoorttiFani kirjoitti:Laitoitko sulakkeen väliin? Kun sehän ei sitte mee sulakerasian kautta?
Joo, siinä radion johdossa oli sulake valmiina.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

ok
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Kellään kokemusta bilteman kiekkamittarista? :lol:

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=32196. Muistuttaisi aika paljon sport comp sarjan mittaria, niin ei rikkoisi kaavaa niin paljoa. Sport comp sarjan kun ei löydy 52mm kiekkamittaria.
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Laittelin nyt noi autogaugen mittarit kiinni. Kierroslukumittari näyttää tyhjäkäynnillä noin 600-700 kierrosta, sitte ku painaa kaasua niin mittari nousee hiljalleen mutta ei pysy ollenkaan kierrosten mukana. Näyttää siis ihan liian vähän. Korkeintaan 2000 kierrosta näytti. Mistähän tämä vois johtua? Signaalin otin puolan miinukselta, ja kärjetön sytytys kyseessä. Mulla on vielä etuvastus paikallaan kun tuntus käyvän ihan nätisti silläkin, voikos tuo vaikuttaa asiaan?
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

.

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

onks sulla se sylinteriluku valitsin oikeessa kohassa? siis 4-cyl..
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

juu on kyllä.
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Ei perkele se valitsin ollutkaan oikeessa kohassa, olikin 6 cyl. Laitoin sen kyllä oikeeseen asentoon ennekun asensin mittarin, mut oli sit ne johdot ilmeisest kääntäny sitä vipuu. Mut nyt toimii, eli väärä hälytys :lol:
Avatar
Karjala
Viestit: 123
Liittynyt: 23 Joulu 2010, 18:28

Viesti Kirjoittaja Karjala »

FoorttiFani kirjoitti:Itelle pitäis kans muutama lisämittari kytkee. Seossuhde, vedenlämpö ja jenkamittari.
Tulipa mieleen kysyä..

Jos olette asentaneet seossuhdemittarin v6 koneeseen, niin mikä olis paras paikka lambda-anturille?
Avatar
Karjala
Viestit: 123
Liittynyt: 23 Joulu 2010, 18:28

Viesti Kirjoittaja Karjala »

Jos alkais värkkäämään tollasta vaikka taustapeiliin. :lol: :lol:
http://www.siipicossu.com/seosmittari.htm
fonzie
Viestit: 329
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fonzie »

Pitääpä palata taas vanhaan aiheeseen. Onko kukaan ylipäätään koskaan saanut tuollaista tarvikejenkamittaria toimimaan Taunuksen kanssa?
Edellisen Taunuksen kanssa kokeilin tosiaan kahta AutoGaugea. Nykyiseen kokeilin AutoGaugea ja pariin otteeseen Bilteman digitaalimittaria. Sama oire molempien kanssa. AG pärähtää kaakkoon ja Bilteman mittari näyttää tyhjäkäynnillä jotain 6000 kierrosta ja ei siitänsä juurikaan muutu, vaikka antaa kuinka runtua. Aattelin noin kaasuttimen säädön kannalta laittaa kierros- ja seosmittarin väliaikaisesti kiinni..
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971

entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
Vastaa Viestiin