Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Ota yhteytta Morgo systems nimiseen firmaan, tekee tarvittaessa myös tasohionnat ja venttiilikoneistukset. Virtauspenkki luonnollisestikin löytyy. Paja sijaitsee Kuukanniemessä n. 15 km päässä Lappeenrannasta. Kokemuksesta voin suositella.
Arska kirjoitti:Ota yhteytta Morgo systems nimiseen firmaan, tekee tarvittaessa myös tasohionnat ja venttiilikoneistukset. Virtauspenkki luonnollisestikin löytyy. Paja sijaitsee Kuukanniemessä n. 15 km päässä Lappeenrannasta. Kokemuksesta voin suositella.
kanavien kiillotus on ajan haaskausta katuautossa.. siitä on apua kun kun ajetaan nilkkasuorana ralleissa.
portaukseslla tarkoitetaan kanavien avarrusta ja kannen virtauksen parantamista
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Porttaushan itseasiassa on imu-ja pakosarjan sekä kannen kanavien sovitusta toisiinsa. Siten ettei jää virtauksia häiritseviä pykäliä paitsi millin takaiskupykälä virtaussuuntaa vastaan on suositeltava. Kannen avartaminen ja kanavien muotoilu onkin sitten jo haasteellisempaa hommaa.
Tosin englanninkielinen termi "porting" käsittää kyllä koko kanavientyöstöhomman alusta lopuun.
Mitä sitten rallyrace tekee tuolla hinnalla, lienee paras soittaa ja kysyä sieltä.
cologne kirjoitti:kanavien kiillotus on ajan haaskausta katuautossa.. siitä on apua kun kun ajetaan nilkkasuorana ralleissa.
portaukseslla tarkoitetaan kanavien avarrusta ja kannen virtauksen parantamista
Mun mielestä toi kiillotus homma on ihan selkeä. Jos pinnat on kiiltävät ja sileät, niin ei se bensa VOI sekoittua hyvin PIENILLÄ kierroksilla (=jonkinasteinen katuauto jossa on myös ajettavuus säilynyt) ilman kanssa. Joku oli täällä kuitenkin eri mieltä, tiedä sitten...
Katuautossa on kanavien kiillottelu aivan turhaa.Niin kuin Taco kirjoitti.pienillä kierroksilla ajettaessa ei tahdo ilma/bensa sekoittua.Tosiaan kilpa-autot ovat eri juttu,niillä ajetaan nilkka suorana.
Harvat race-ukotkaan lähtee kiillottelemaan kanavia vaikka ajavatkin 1/4-mailin läpät vaaterissa.
En tiedä mutta kuullut oon, että SUURTA hyötyä ei ole verrattuna siihen työmäärään.
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
äkkiä kun aattelee niin pakopuolella ois karsttottumattomuudesta se hyöty, muttaku nyky öljyt ei paljon karstaakkaaan. #iruako niitä hinkkaa kiiltäväksi. ei sillä kiillolla ole merkitystä virtauskyvyn kannalta, tasanen pinta on eri asia.