V6-kansien porttaus..

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

tomduck
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Marras 2004, 02:06
Paikkakunta: Imatra

V6-kansien porttaus..

Viesti Kirjoittaja tomduck »

Oisko jollai kokemust/tietoo mitä hintaa koneistamot suunnillee ottas kutosen kansien porttauksesta?
Larppa
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Loka 2004, 23:27
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Larppa »

Rally race tekee hintaan 170e. tuntuu muuten aika halvalta hinnalta :roll:
Arska
Viestit: 17
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 23:43
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Arska »

Ota yhteytta Morgo systems nimiseen firmaan, tekee tarvittaessa myös tasohionnat ja venttiilikoneistukset. Virtauspenkki luonnollisestikin löytyy. Paja sijaitsee Kuukanniemessä n. 15 km päässä Lappeenrannasta. Kokemuksesta voin suositella.
tomduck
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Marras 2004, 02:06
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja tomduck »

Larppa kirjoitti:Rally race tekee hintaan 170e. tuntuu muuten aika halvalta hinnalta :roll:
No joo tosiaa on halpa!
tomduck
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Marras 2004, 02:06
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja tomduck »

Arska kirjoitti:Ota yhteytta Morgo systems nimiseen firmaan, tekee tarvittaessa myös tasohionnat ja venttiilikoneistukset. Virtauspenkki luonnollisestikin löytyy. Paja sijaitsee Kuukanniemessä n. 15 km päässä Lappeenrannasta. Kokemuksesta voin suositella.
joo, kiitti vinkistä :)
Larppa
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Loka 2004, 23:27
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Larppa »

tomduck kirjoitti:No joo tosiaa on halpa!
käy kuule kahtomassa toisten kansipajojen hintoja
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Jos porttaus maksaa 170,- niin sillä ei saa kuutosen kansiin muuta kuin virsikirjalla vedetään vähän kiiltoa kanaviin.
jani
Viestit: 480
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 03:02
Paikkakunta: Kemiö

Viesti Kirjoittaja jani »

Mitä toi porttaus oikeen meinaa? Onk se sitä et parannetaan/kiillotetaan kanavii?
Taunus, Coupé GXL -74 (prokekti)
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
cologne
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne »

kanavien kiillotus on ajan haaskausta katuautossa.. siitä on apua kun kun ajetaan nilkkasuorana ralleissa.
portaukseslla tarkoitetaan kanavien avarrusta ja kannen virtauksen parantamista
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
WSE
Viestit: 125
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 11:58
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

Porttaushan itseasiassa on imu-ja pakosarjan sekä kannen kanavien sovitusta toisiinsa. Siten ettei jää virtauksia häiritseviä pykäliä paitsi millin takaiskupykälä virtaussuuntaa vastaan on suositeltava. Kannen avartaminen ja kanavien muotoilu onkin sitten jo haasteellisempaa hommaa.
Tosin englanninkielinen termi "porting" käsittää kyllä koko kanavientyöstöhomman alusta lopuun.
Mitä sitten rallyrace tekee tuolla hinnalla, lienee paras soittaa ja kysyä sieltä.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

cologne kirjoitti:kanavien kiillotus on ajan haaskausta katuautossa.. siitä on apua kun kun ajetaan nilkkasuorana ralleissa.
portaukseslla tarkoitetaan kanavien avarrusta ja kannen virtauksen parantamista
uskallan olla erimieltä.
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Mun mielestä toi kiillotus homma on ihan selkeä. Jos pinnat on kiiltävät ja sileät, niin ei se bensa VOI sekoittua hyvin PIENILLÄ kierroksilla (=jonkinasteinen katuauto jossa on myös ajettavuus säilynyt) ilman kanssa. Joku oli täällä kuitenkin eri mieltä, tiedä sitten...
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Katuautossa on kanavien kiillottelu aivan turhaa.Niin kuin Taco kirjoitti.pienillä kierroksilla ajettaessa ei tahdo ilma/bensa sekoittua.Tosiaan kilpa-autot ovat eri juttu,niillä ajetaan nilkka suorana.
cologne
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne »

Harvat race-ukotkaan lähtee kiillottelemaan kanavia vaikka ajavatkin 1/4-mailin läpät vaaterissa.
En tiedä mutta kuullut oon, että SUURTA hyötyä ei ole verrattuna siihen työmäärään.
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

äkkiä kun aattelee niin pakopuolella ois karsttottumattomuudesta se hyöty, muttaku nyky öljyt ei paljon karstaakkaaan. #iruako niitä hinkkaa kiiltäväksi. ei sillä kiillolla ole merkitystä virtauskyvyn kannalta, tasanen pinta on eri asia.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Vastaa Viestiin