Outu vika Tanen nopeusmittaris..
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Outu vika Tanen nopeusmittaris..
Nii siis vikana on mun 1.6 GX-Tanaris sellane, et mittari ku nousee jonku verra yli sadan ni sit se alkaa heittelemää iha oudosti..menis vaikka tappii asti. Osaisko joku kertoo mistä moinen mahtas johtua..siin on ollu jo kaua
se..
se..
Rasvan puute tai jostain liian jyrkällä mutkalla tai molemmat .
Helpoimmalla pääset ku hommaat uuden .
Helpoimmalla pääset ku hommaat uuden .
#3
-73 GT Coupe V6
-72 Escort Estate
-03 V6 ST220 Mondeo
-05 V6 Mondeo Estate (wagon)
-12 Kawasaki ZZR1400 Green...
-73 GT Coupe V6
-72 Escort Estate
-03 V6 ST220 Mondeo
-05 V6 Mondeo Estate (wagon)
-12 Kawasaki ZZR1400 Green...
Selittäkääpä se, että mun varvikello tekee samaa. Se ei oikein käsitä yli 3000rpm kierroksia, vaan rupee pomppimaan holtittomasti. Sähköjohto liian tiukalla mutkalla?
Mihin se oikeestaan edes perustuu se rundarin toiminta? Jakajastahan se ottaa signaalin mutta miten se pistää viisarin liikkeeseen? Nopeusmittarin toiminta liitty kai jotenkin siihen kun siellä pyörii limittäin jotain ohuita metallilevyjä ja syntyy jotain pyörrevirtoja ja jotain... viisari värähtelee kumminkin.
Mihin se oikeestaan edes perustuu se rundarin toiminta? Jakajastahan se ottaa signaalin mutta miten se pistää viisarin liikkeeseen? Nopeusmittarin toiminta liitty kai jotenkin siihen kun siellä pyörii limittäin jotain ohuita metallilevyjä ja syntyy jotain pyörrevirtoja ja jotain... viisari värähtelee kumminkin.
-71 Coupe GT
toi pomppiminen voi johtua jännitteen vaihtelusta(tai jostain vastaavasta sähköilmiöstä) kannattaa ottaa mittari auki ja kattoo ettei mikään osa ole piirilevystä kärähtänyt tai että kaikki juotokset on hyvänäköisiäJukkis kirjoitti:Selittäkääpä se, että mun varvikello tekee samaa. Se ei oikein käsitä yli 3000rpm kierroksia, vaan rupee pomppimaan holtittomasti. Sähköjohto liian tiukalla mutkalla?
Mihin se oikeestaan edes perustuu se rundarin toiminta? Jakajastahan se ottaa signaalin mutta miten se pistää viisarin liikkeeseen? Nopeusmittarin toiminta liitty kai jotenkin siihen kun siellä pyörii limittäin jotain ohuita metallilevyjä ja syntyy jotain pyörrevirtoja ja jotain... viisari värähtelee kumminkin.
matalan pudjetin kulkineet...
Itellä oli joskus samaa vikaa kun ajelin pitempää matkaa.Jukkis kirjoitti:Selittäkääpä se, että mun varvikello tekee samaa. Se ei oikein käsitä yli 3000rpm kierroksia, vaan rupee pomppimaan holtittomasti. Sähköjohto liian tiukalla mutkalla?
Moottoritiellä sitten liimaannuin yhen auton perään kun ohitustilanteessa painoin kaasun pohjaan, samalla huomasin että ajovaloni kirkastuivat edessä olevan auton perää vasten! Samalla kiekkamittari rupes toimimaan oikein.
No, kotona asiaa sitten tutkittuani huomasin että akku oli maadoitettu huonosti runkoon (=hapettunut). Kun painoin kaasun pohjaan, maadoitti KAASUPOLJIN + VAIJERI akun, sillä akun maadoitus KONEESEEN oli ilmeisesti kunnossa Mahto vaijeri käydä kuumana... Onneks ei tullu koko matkaa ajettua kaasu pohjassa
Oma kiekkamittarini (Yazaki) mittaa yksinkertaisesti puolan + ja - navan välisen eron, eli puolalle tulee kaksi johtoa. En ole aivan varma toimivatko kaikki kiekkamittarit samalla periaatteella, ainakin joissakin muissa on erillainen kytkentä, eli siellä ei tule puolalle kuin yksi johto, olikohan - napaan?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
- navastahan ne kiekkamittarit pääsääntöisesti impulssin ottavat.
ottaako se kiekkamittari vielä + muualta. en ole tavannu tommosta systeemiä.
kyllä se kaasuvaijeri tuon suuntasen liikenteen kestää, mutta jos jää se moottorin maajohto pois saattaa startatessa savu nousta
ottaako se kiekkamittari vielä + muualta. en ole tavannu tommosta systeemiä.
kyllä se kaasuvaijeri tuon suuntasen liikenteen kestää, mutta jos jää se moottorin maajohto pois saattaa startatessa savu nousta
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe