2.8 V6 kysymyksiä

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

halko
Viestit: 60
Liittynyt: 11 Kesä 2007, 20:31
Paikkakunta: Rauma

2.8 V6 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja halko »

Tosiaan tuli eilen hankittua tuo tekniikan luovuttaja 2.8 taneli ja heti pisti silmään että kuuluukos tuossa olla mitään paisuntasäiliötä vesipuolella?
Koko ryjä on niin amis rakennelma, muutama poiminta:
Pakoputket kiinni nippusiteillä? :D
Vesiletkut korvattu puutarha letkulla
Tuntuu että koko auto on koottu lasikuidusta, helmat ja puskurit saumattomia, tosin asiallisesti tehty
Kytkinvaijeri asennettu rakkaudella, entisen omistajan mukaan moskalla ja sikaflexillä, vaijeri jumissa. Hakattu tulipellin läpiviennistä ruttuun ja sikaflexiä päällä.. Tuohan on vaikeahko asennus? Not.

Joka tapauksessa olisiko kellään "suht orkkis" konehuonetta ja viitsisi napata siitä kuvan, ilmanputsarit yms ei haittaa mutta näkis vähän tuota yleis kokoonpanoa. Mallia kun ei itsellä ole.

Kiitos jo etukäteen.
Taunus -75 2D Sedan 2.8V6
Escort -89 5D Hatchback 1.6CVH
P100 -91 Pick-Up 1.8TD
Sierra -89 4D Sedan 1.6OHC
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... ?pos=-9471

Itellä ei kyllä mene ihan noi, paisuntasäiliö on syylärin "ylivuotoletkussa" kiinni ja paisunta säiliö on pieni , Daihatsusta eräisin oleva :) Mutta tuntuu toimivan sitenkin ja voin myöhemmin ottaa kuvankin jos tarvitset.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
halko
Viestit: 60
Liittynyt: 11 Kesä 2007, 20:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja halko »

Noniin eli jatketaampas topikkia vielä hieman.
Nyt kun tuo kone on osissa ja lähdössä koneistamolle pesuun & koneistukseen niin mitäs "erityis" huomioitavaa on kokoamisen yhteydessä?
Vanhoilla osilla kokoan mutta uusilla tiivisteillä sekä laakerointiin menee nokan laakerit (koneistamo) sekä kiertokankien laakeriliuskat, kampiakselissa oli aivan uutuuttaan huokuvat laakerit.

Löytyykö ihan Haynesistä noita välyyksiä niin vois sitte mittailla ja katsoa hieman että mitä tarvii uudelleen laakeroida?

Sekä nokassa on stanssaus 276ZX tai jotain tämmöstä, auto liimattu täyteen cranecamssin tarroja niin mistäs tuota lähtee selvittämään?
Koitin netistä hieman haeskella mutta ei oikein tuottanut tulosta :/

Entäs suosituksia bensa puolesta, ruiskun tankki omalla pumpullaan (sierra tms) ja paineensäädin konehuoneeseen vai kaasarin tankki ja oma pumppu? Auto on lähes vakio mutta peltitöitten jäljiltä on nyt valinnan varaa kumman tankin pistää niin mitä kansa suosittelee?

Ulkoisestihan riesan tankit on samoja joten se reijän koko mikä tulee takakonttiin on sama, mutta kumman tankin sinne kannattaa pudottaa. Saahan sen jälkikäteen vaihdettua mut siis kuitenkin! :D
Taunus -75 2D Sedan 2.8V6
Escort -89 5D Hatchback 1.6CVH
P100 -91 Pick-Up 1.8TD
Sierra -89 4D Sedan 1.6OHC
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Siis onko kyseessä ruisku? Kaasarikoneellehan ei tarvii tehdä kuin ehkä paluuletku tankille...

Jos ruisku, niin itelle tein peräkonttiin Välisäiliön (surge tank). Tuon periaatteen löydät helposti netistä.

Tämä siitä syystä etten halunnut pilkkoa muovista tankkiani ja nyt on tupla sivutputket, eli tuo tanki vie aika paljon tuplaputkilta.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
halko
Viestit: 60
Liittynyt: 11 Kesä 2007, 20:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja halko »

Ihan kaasarihan tuo, mutta tiedä sitten kasvaako nälkä syödessä :)

Mekaaninenhan saattaa olla luotettavampi?
Taunus -75 2D Sedan 2.8V6
Escort -89 5D Hatchback 1.6CVH
P100 -91 Pick-Up 1.8TD
Sierra -89 4D Sedan 1.6OHC
halko
Viestit: 60
Liittynyt: 11 Kesä 2007, 20:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja halko »

Elikkäs mistäs lähtisi kaivamaan koneen vuosimallia, moottori koodi PY ja sarjanumeroa en nyt muista, merkattu "tähtien väliin". Lohkon takaosassa iso E sekä paljon numeroita ja Ford stanssauksia :D
Jakopään kotelossa oli päivämäärä ja vuosiluku mutta kuinka luottettavaa tietoa se on. Taisi olla 1979 tms.

Ajattelin että löytyykö mistään lohkosta valupäivämäärän kertovaa stanssia?
Taunus -75 2D Sedan 2.8V6
Escort -89 5D Hatchback 1.6CVH
P100 -91 Pick-Up 1.8TD
Sierra -89 4D Sedan 1.6OHC
hermanni
Viestit: 64
Liittynyt: 27 Loka 2006, 17:59

Viesti Kirjoittaja hermanni »

Sen ison E:n alapuolelle on merkitty KOHOnumeroin valmistus kuukausi/vuosi!
Vastaa Viestiin