Taunukseen moottori-ideoita?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

onko taunus pakko raiskata jollain riisipaahtimen moottorilla tai bemarin,hyi helvetti,eikö mikään ole enä pyhää!!
V6 tai OHC,halpoja ylläpitää ja yksinkertasia.Varmasti saa voimaa irti,niin että amisviikset lepattaa!siinä melkein olis vaihtoehdot... dohc tai zetec ehkä saatas menetellä.
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Moil4n3n
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Joulu 2008, 21:18
Paikkakunta: Puolanka

Viesti Kirjoittaja Moil4n3n »

Miltä kuulostas joku mersun 5 pyttynen 2.5 kone..? Turbo kiinni lisäksi ni on mukavasti tehoa ja ei tarvi olla rassaamassa koko ajan..!!! Oisi varma ku tauti.. :lol:
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

Moil4n3n kirjoitti:Miltä kuulostas joku mersun 5 pyttynen 2.5 kone..? Turbo kiinni lisäksi ni on mukavasti tehoa ja ei tarvi olla rassaamassa koko ajan..!!! Oisi varma ku tauti.. :lol:
Oi sitä mustan savun määrää!! :twisted:
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Mites toi BMV:n 6 pyttynen, ei varmaan mahu ees kone huoneeseen?? Mut samaa mieltä, miks ruveta väsään jotain ihme konetta, Fordilta löytyy niin paljon erilaisia vaihtoehtoja että oksat pois. Täten ehdotankin Essex 2.0 V4 tuplaruboilla ;)
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

Taco kirjoitti:Mites toi BMV:n 6 pyttynen, ei varmaan mahu ees kone huoneeseen?? Mut samaa mieltä, miks ruveta väsään jotain ihme konetta, Fordilta löytyy niin paljon erilaisia vaihtoehtoja että oksat pois. Täten ehdotankin Essex 2.0 V4 tuplaruboilla ;)
kyllä toi bmw 6 mukinen mahtuu.. taitaa olla mittojensapuolesta aika pieniä..

Toi V4 Bi-Turbo olis aikaa makee... :lol: :lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Eikö kukaan ottanu vakavasti sitä mun edellistä Rolls Royce Meteor (vai Merlinkö se oli) ehdotusta...?

Mahtavia kyselyitä tämmöset kun mielipiteitä on yhtä monta kuin vastaajia :lol:
ohnoitsford
Viestit: 34
Liittynyt: 29 Touko 2008, 19:47

Viesti Kirjoittaja ohnoitsford »

Paljoko noissa V4 on vakiona tehoa? Onko niitä kukaan rakennellut? Saako niihin miten osia? :lol:
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

jeddah kirjoitti:Eikö kukaan ottanu vakavasti sitä mun edellistä Rolls Royce Meteor (vai Merlinkö se oli) ehdotusta...?

Mahtavia kyselyitä tämmöset kun mielipiteitä on yhtä monta kuin vastaajia :lol:
Vaikka tollasen merliinin sahais kahtia ni ei taitas mahtua siltikkään konehuoneeseen :lol:
Mut olishan se kyl aika makeen näkönen ku konepellistä vetäs suoraan putket läpi.
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

olwe kirjoitti:Paljoko noissa V4 on vakiona tehoa? Onko niitä kukaan rakennellut? Saako niihin miten osia? :lol:
Fordi ilmotti 113 sae hevosta 5700rpm mk1 GT Caprin V4:selle.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
TAU80
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

Viesti Kirjoittaja TAU80 »

henu kirjoitti:
jeddah kirjoitti:Eikö kukaan ottanu vakavasti sitä mun edellistä Rolls Royce Meteor (vai Merlinkö se oli) ehdotusta...?

Mahtavia kyselyitä tämmöset kun mielipiteitä on yhtä monta kuin vastaajia :lol:
Vaikka tollasen merliinin sahais kahtia ni ei taitas mahtua siltikkään konehuoneeseen :lol:
Mut olishan se kyl aika makeen näkönen ku konepellistä vetäs suoraan putket läpi.
Senpä takia ne autot joissa tollanen on on yleensä pidennettyjä tai niissä on alunperin ollu joku V16 :D
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

GRA-55 kirjoitti: Senpä takia ne autot joissa tollanen on on yleensä pidennettyjä tai niissä on alunperin ollu joku V16 :D
Penkki vaan takapenkin tilalle ni hyvä o :) http://www.youtube.com/watch?v=SIj2GVfu ... re=related
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

halko kirjoitti:Eihän bemarin 2.0l R6 ole kuin 133hp tms, siis 12 valve versio, eikä ole vanos härpättimiä.
Niin eikä siinä olekkaan mitään hyötyä verrattuna fordin omaan V6 koneeseen.

Olisi mukavaa saada jokin hiitek moottori taunukseen.
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Focuksesta duratec? Tehoista en tiedä :D
Persketti
Viestit: 113
Liittynyt: 08 Helmi 2007, 11:42
Paikkakunta: Pudasjärvi

Viesti Kirjoittaja Persketti »

Höö! Yöllä putkahti kiero ajatus päähän! Ku Spinnerissäki oli kerta laitettu Miniin se moottoripyörän kone, niin miksei Taunukseenki? Ja vieläpä HarlyDavidsonin V2!
Iskutilavuuski ois autoon passelia kokoluokkaa, ja lisäksi helppo laittaa autoon nuihin muihin mp:n koneisiin verrattuna tuo HD, ku siinä on moottori ja vaihteisto erillään :)

Tehoahan nuissa ei paljo ole, mutta kevythän tuo ois ja ennenkaikkea erikoinen! :lol:

Ja ne äänet tuplaputkilla, jos vielä ois kylkiputket.. :roll:

En kyllä tosissani oo tuommosta ees suunnittelemassa, mutta ideana kuitenki varsin mielenkiintoinen :)
Taunus 2d -77 1.6L
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Onhan noita fiuden koneita laiteltu tosiaan,välikoppakin
liikkuu olikohan hayabusan moottorilla oikein ripeästi :D
Elikkä siis jossain youtubessa nähtyä.
Taunus Maximus =)
Vastaa Viestiin