% sääntöihin muutos

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

cologne
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:

% sääntöihin muutos

Viesti Kirjoittaja cologne »

Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

viimenikin alkaa olla jo jotain järkeä nuissa hommissa
Tuo on jo ainakin ihan oikeus ja kohtuus
Nyt voi jo huoletta rakentaa 1.6L tanikasta V6-monsterin, ilman että menee yli 35%
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

ja prkl, kun just tuon homman takia hommasin tuon 2.0 papereilla olevan coupen, ettei taka-akselia tertteis vaihtaa...
No, seuraavaksi joku parempikorinen koupe metästykseen
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

no kuinkas ison koneen tuohon gt-coupeen saisi sitten heittää..
kun se on org 2.0 v6?
vai jääkö se siihen 2.8;n
kun ei kai noissa ole niin isoja koneita ollutkaan..?
ja kun ne luvalliset tehot ei kumminkaan niin paljoa ole..
niin saahan tuostakin sen verran irti..
noin niinkuin laillisuuden puitteissa.
Taunus Maximus =)
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

joo, 2.8 vaan heittämällä pellin alle

Muta tarkottaakos tuolla säännöissä, että jarruista ja ohjauslaitteista ei lasketa prosentteja vasta kun 35% on menny yli?
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

käsitin että jos laittaa paremmat jarrut ja niin pois päin,niin prosentteja ei mene ollenkaan..eli jotain järkevyyttä noihin on luvassa.
Taunus Maximus =)
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

mallisarjan suurimmasta moottorista 25% suurempi ja mallisarjan tehokkaimmasta 20% tehokkaampi

eli 2.8litrasen saa pistää kunhan on kaasarimalli että on 136hv
tai käy tehopenkistä hakemassa paperin mistä ilmenee hevosvoimat
matalan pudjetin kulkineet...
tomduck
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Marras 2004, 02:06
Paikkakunta: Imatra

Mut mikä toi enimmäisaikahommeli on?

Viesti Kirjoittaja tomduck »

Niin siis mikä toi parin vuoden systeemi on ees ollu ku en siitä oo enne kuullu..
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

lupien suhteen todennäkösesti
cologne
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne »

Noi säännöt koskee vain jarruja ja alustaa ei moottoreita, että koneet menee normaalin säännön mukaan tai miten tota nyt sitten tulkitaan "kriittinen osa"

Toi tarkoittaa sitä että jarruista ei mene % eli säästää luokkaa 6-7 % takana ja ehkäpä jopa sen 10% edessä.
Eli voi käyttää sen 15 % vaikka sisustukseen ja kuitulokareihin ja konepeltiin.

Sitten myös kuluvat osat niinkuin lämmityslaite jos hajoo niin tule % (tietenkään ei niitä nytkään ole virallisesti laskettu)
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Miikka
Viestit: 284
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Miikka »

No hemmetti!! Olipas mukavaa luettavaa, pitkästä aikaa! Pitkä matkahan on vielä kuljettava, ennenkuin Suomen rakentelusäädöksiä voi sanoa todella maalaisjärjen mukaisiksi, mutta tämä on iso askel oikeaan suuntaan.

Vilpitön kiitos päättäjille.
Pj
FTC Puheenjohtaja
Viestit: 1259
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 17:06

Re: Mut mikä toi enimmäisaikahommeli on?

Viesti Kirjoittaja Pj »

tomduck kirjoitti:Niin siis mikä toi parin vuoden systeemi on ees ollu ku en siitä oo enne kuullu..
Tarkoittaa rakenteluaikaa mikä alkaa kulumaan siitä, kun kanta-auto on tarkistettu konttorilla.
timppaanen
Viestit: 77
Liittynyt: 26 Marras 2004, 20:34
Paikkakunta: pohojammaa

Viesti Kirjoittaja timppaanen »

cologne kirjoitti:Noi säännöt koskee vain jarruja ja alustaa ei moottoreita, että koneet menee normaalin säännön mukaan tai miten tota nyt sitten tulkitaan "kriittinen osa"

Toi tarkoittaa sitä että jarruista ei mene % eli säästää luokkaa 6-7 % takana ja ehkäpä jopa sen 10% edessä.
Eli voi käyttää sen 15 % vaikka sisustukseen ja kuitulokareihin ja konepeltiin.

Sitten myös kuluvat osat niinkuin lämmityslaite jos hajoo niin tule % (tietenkään ei niitä nytkään ole virallisesti laskettu)

ei noista jarruista oo menny ennen ko n.5% jos on kaikki vaihtanu
Escort mk2 + pari korpparii
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

timppaanen kirjoitti:
cologne kirjoitti:Noi säännöt koskee vain jarruja ja alustaa ei moottoreita, että koneet menee normaalin säännön mukaan tai miten tota nyt sitten tulkitaan "kriittinen osa"

Toi tarkoittaa sitä että jarruista ei mene % eli säästää luokkaa 6-7 % takana ja ehkäpä jopa sen 10% edessä.
Eli voi käyttää sen 15 % vaikka sisustukseen ja kuitulokareihin ja konepeltiin.

Sitten myös kuluvat osat niinkuin lämmityslaite jos hajoo niin tule % (tietenkään ei niitä nytkään ole virallisesti laskettu)

ei noista jarruista oo menny ennen ko n.5% jos on kaikki vaihtanu
aika hyvällä konttorilla oot sitten käyny. mulla meni 5% per pyörä jarruista (siis taka tuli 10%)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Viipo kirjoitti:
timppaanen kirjoitti:
cologne kirjoitti:Noi säännöt koskee vain jarruja ja alustaa ei moottoreita, että koneet menee normaalin säännön mukaan tai miten tota nyt sitten tulkitaan "kriittinen osa"

Toi tarkoittaa sitä että jarruista ei mene % eli säästää luokkaa 6-7 % takana ja ehkäpä jopa sen 10% edessä.
Eli voi käyttää sen 15 % vaikka sisustukseen ja kuitulokareihin ja konepeltiin.

Sitten myös kuluvat osat niinkuin lämmityslaite jos hajoo niin tule % (tietenkään ei niitä nytkään ole virallisesti laskettu)

ei noista jarruista oo menny ennen ko n.5% jos on kaikki vaihtanu
aika hyvällä konttorilla oot sitten käyny. mulla meni 5% per pyörä jarruista (siis taka tuli 10%)
täällä päin joka konttorilla toi sama n.5% per kierros. toi 10% pitäis mennä vasta ko vaihtaa koko takaakseliston jarruineen, edessä vastaavasti palkki, tolpat, jarrut navat ja muut tuennan osat niin 10% takavetosessa etuvedossa e:14% t:6%
Vastaa Viestiin