Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Drifter_ kirjoitti:No hitto.. mullaha oli itelläki toi sierrojen englanninkieline korjausopas koneella
Joo eli sinne ilmeisesti menee alipaineletku suoraa sytkäboksin kylkeen, en vaa päivällä bongannu koko boksia mistää, jos huomenna vaikka löytys
..tää on tätä ku ei muista ite ajatella aina ennenku kyselee tyhmiä.
öööö,ei ruisku sierrassa mene alipainetta boksille,sen ohjainboksi on hanskalokeron takana ja sytkäboksi (semmonen parin tulitikkuaskin kokonen) muistaakseni jossain repsikan etuvalon vieressä siellä sivussa..
mut siinä siis ei ole se sama iso sytkäboksi mikä on näissä missä on se "sähkö weber" ....
Moil4n3n kirjoitti:Mikä on 82- 1.6ohc Taunuksen sytytys ennakko..?
Päteekö sama 8 astetta -73 vm. 1.6 ohc koneeseen?
Eli ittellä on ongelmana nykiminen "tasakaasulla" mutta kiihdyttäessä ja moottorijarruttaessa käy tasaisesti.
Mulla vaelteli sytytys ohc koneessa joskus, tyhjäkäynnillä ja tasanopeudella nytkytti.
Mulla oli kulunut se apuakseli joka pyörittää jakajaa ja bensapumppua.
Toinen mahdollinen vika on keskipakosäädön venyneet jouset.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Lampulla näkee aika hyvin jos sytkä sekoilee. Voihan siellä jakajan akseli vipata tai jokin lyödä läpi/olla liian suuri vastus. Tosin yleensä jos kipinäteho on vajaa, niin ongelmat tulee suuremmilla sylinteripaineilla, eli kuorman alla. Jos vertaa vaikka ennakoita 1 ja 4 välillä ja näyttäisi tottelevan, niin silloin vika lie bensapuolella. Tai voihan siellä vaikka venttiili falskata tai olla alipainevuotoa.