Sytytys ennakko!

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Moil4n3n
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Joulu 2008, 21:18
Paikkakunta: Puolanka

Sytytys ennakko!

Viesti Kirjoittaja Moil4n3n »

Mikä on 82- 1.6ohc Taunuksen sytytys ennakko..?
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Sytytys ennakko!

Viesti Kirjoittaja vtormane »

Moil4n3n kirjoitti:Mikä on 82- 1.6ohc Taunuksen sytytys ennakko..?
Mun mielestä jopa 12 astetta, korjatkoon joku jos muistin väärin.
Avatar
Walttu
Viestit: 328
Liittynyt: 12 Joulu 2008, 23:22
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja Walttu »

mulla muisti kuva et ois 8 astetta... mut en sano varmalle :roll:
Ford Granada 2.3 v6
Ford Taunus 1.6L farkku
Ford Taunus 1600 4d '74
Virhe ostokset:
Fiat Tipo 1,6 95"
Ford orion 1.6 88"
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Jossain tuossa hujakoilla pyörii,korvakuulolla niin
että parhaat kierrokset ja hitusen takasinpäin,tyhjäkäynti toki
suunnilleen normaalilla.
Taunus Maximus =)
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Kaikki em.totta,sikäli että
muuttuvakurkkuisella 12 astetta
ja vanhemmalla kaasarilla 6-8.

Oletettavasti jos orkkis-82 niin muuttuva.
Moil4n3n
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Joulu 2008, 21:18
Paikkakunta: Puolanka

Viesti Kirjoittaja Moil4n3n »

Kiitos näistä, löysin itsekkin ohjekirjan.. Tässä tapauksessa se on 12astetta eykk..
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Pitäis ruveta itekki tohon sytytykseen perehtyy, vähän outo asia vielä :) Eli mul on 2.0 OHC ja kärjellinen sytkä vielä paikallaan. Sääsin sytkän karkeesti samalla ku jakopään, eli kun jakomerkit on kohdallaan niin pyörijä näyttää siihen ykköspytyn merkkiin. Eli ennakot on siis nollassa, vai mitä se meinaa :D ? Kävi suht tasasta tyhjäkäyntiä. Vähän rallatteli mut se voi tietyst johtua jostain muustakin.
Eli kummones sen ennakon pitäis suurinpiirtein olla? Ja tarviiko tohon säätöön just sen lampun?
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Jos haluat kohdalleen sen sytyksen niin tarvit sen strobo-lampun. Olet nyt tehnyt "karkean" perussäädön joka pitää tarkistaa lampulla.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

okei, täytyy se sit hankkia enneku rupee säätelee.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Kun olet säätänyt nollaan sen ajotuksen, niin koneen käydessä keskipako ennakko säätää sitä aikasemmalle joten on siellä jonkun verran luultavasti nytkin sitä ennakkoa... Mut sehän selviää sitten sillä lampulla :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Jos on väljä jakaja niin strobolla ei tee mitään..
Taunus Maximus =)
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Kärjettömän jakajassa on päittäisvälystä, eli se akseli liikkuu siis ylös-alas jakajan suuntaisesti. Onkos tuo normaalia? kärjellisessä ei kyllä liiku
Avatar
Drifter_
Viestit: 371
Liittynyt: 29 Marras 2008, 16:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Drifter_ »

Heeei, pitäs kaverin IS sierrasta kattoa sytkäennakko.. Olivat toisen hepun kanssa tehneet siihen jakopäärempan yms ja säätäneet vaan korvakuulolta sytkän.

Menin tänää sinne lampulla kattelee mut sitte tajusin etten ees tiedä miten sen sytkä pelittää oikeestaa, eli onko siinä joku alipaineella/elektronisesti toimiva ennakonsäätö joka pitää ottaa pois käytöstä vai näkeekö perusennakon suoraan auton käydessä tyhjäkäyntiä ilman sen kummempia temppuja?

Siellä heilu ennakot jossain ~33 asteessa tyhjäkäynnillä ni kävi vähä arvelluttamaa ja päätettiin palata asiaan uudestaan :lol: :lol:
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Drifter_ kirjoitti:Heeei, pitäs kaverin IS sierrasta kattoa sytkäennakko.. Olivat toisen hepun kanssa tehneet siihen jakopäärempan yms ja säätäneet vaan korvakuulolta sytkän.

Menin tänää sinne lampulla kattelee mut sitte tajusin etten ees tiedä miten sen sytkä pelittää oikeestaa, eli onko siinä joku alipaineella/elektronisesti toimiva ennakonsäätö joka pitää ottaa pois käytöstä vai näkeekö perusennakon suoraan auton käydessä tyhjäkäyntiä ilman sen kummempia temppuja?

Siellä heilu ennakot jossain ~33 asteessa tyhjäkäynnillä ni kävi vähä arvelluttamaa ja päätettiin palata asiaan uudestaan :lol: :lol:
http://www.siipicossu.com/manuaaleja/0903-05.pdf
Avatar
Drifter_
Viestit: 371
Liittynyt: 29 Marras 2008, 16:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Drifter_ »

No hitto.. mullaha oli itelläki toi sierrojen englanninkieline korjausopas koneella :roll: :lol:

Joo eli sinne ilmeisesti menee alipaineletku suoraa sytkäboksin kylkeen, en vaa päivällä bongannu koko boksia mistää, jos huomenna vaikka löytys :D

..tää on tätä ku ei muista ite ajatella aina ennenku kyselee tyhmiä.
Vastaa Viestiin