Sytytys ennakko!

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

Drifter_ kirjoitti:No hitto.. mullaha oli itelläki toi sierrojen englanninkieline korjausopas koneella :roll: :lol:

Joo eli sinne ilmeisesti menee alipaineletku suoraa sytkäboksin kylkeen, en vaa päivällä bongannu koko boksia mistää, jos huomenna vaikka löytys :D

..tää on tätä ku ei muista ite ajatella aina ennenku kyselee tyhmiä.
öööö,ei ruisku sierrassa mene alipainetta boksille,sen ohjainboksi on hanskalokeron takana ja sytkäboksi (semmonen parin tulitikkuaskin kokonen) muistaakseni jossain repsikan etuvalon vieressä siellä sivussa.. :roll:

mut siinä siis ei ole se sama iso sytkäboksi mikä on näissä missä on se "sähkö weber" ....
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
EK
Viestit: 15
Liittynyt: 05 Touko 2013, 18:42
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Sytytys ennakko!

Viesti Kirjoittaja EK »

Moil4n3n kirjoitti:Mikä on 82- 1.6ohc Taunuksen sytytys ennakko..?
Päteekö sama 8 astetta -73 vm. 1.6 ohc koneeseen?
Eli ittellä on ongelmana nykiminen "tasakaasulla" mutta kiihdyttäessä ja moottorijarruttaessa käy tasaisesti.
Stefa
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Touko 2010, 23:04

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Muutama aste sinne tai tänne ei mitään nypyttele, jossain muualla vikaa jos sytkä on edes sielläpäin.
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Mulla vaelteli sytytys ohc koneessa joskus, tyhjäkäynnillä ja tasanopeudella nytkytti.
Mulla oli kulunut se apuakseli joka pyörittää jakajaa ja bensapumppua.
Toinen mahdollinen vika on keskipakosäädön venyneet jouset.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Nykyttää myös jos kone ei saa tarpeeks "soppaa" :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

Mois kirjoitti:Nykyttää myös jos kone ei saa tarpeeks "soppaa" :D
tuon huomasin itekki ku eilen vaihoin weberiin kolme pykälää isommat suuttimet,loppu tasakaasu nykiminen eikä hyytelöidy ylämäkeen niin helposti
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

taunusstyle kirjoitti:
Mois kirjoitti:Nykyttää myös jos kone ei saa tarpeeks "soppaa" :D
tuon huomasin itekki ku eilen vaihoin weberiin kolme pykälää isommat suuttimet,loppu tasakaasu nykiminen eikä hyytelöidy ylämäkeen niin helposti
Ite vaihoin kans mun ekaan autoon Mazda 818 -76, isomman ensiökurkun pääsuuttimen, loppu se nykiminen, mut alko kyl soppakin maistumaan :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Stefa
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Touko 2010, 23:04

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Lampulla näkee aika hyvin jos sytkä sekoilee. Voihan siellä jakajan akseli vipata tai jokin lyödä läpi/olla liian suuri vastus. Tosin yleensä jos kipinäteho on vajaa, niin ongelmat tulee suuremmilla sylinteripaineilla, eli kuorman alla. Jos vertaa vaikka ennakoita 1 ja 4 välillä ja näyttäisi tottelevan, niin silloin vika lie bensapuolella. Tai voihan siellä vaikka venttiili falskata tai olla alipainevuotoa.
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

Mois kirjoitti:
taunusstyle kirjoitti:
Mois kirjoitti:Nykyttää myös jos kone ei saa tarpeeks "soppaa" :D
tuon huomasin itekki ku eilen vaihoin weberiin kolme pykälää isommat suuttimet,loppu tasakaasu nykiminen eikä hyytelöidy ylämäkeen niin helposti
Ite vaihoin kans mun ekaan autoon Mazda 818 -76, isomman ensiökurkun pääsuuttimen, loppu se nykiminen, mut alko kyl soppakin maistumaan :lol:
entiset suuttimet oli 142 kokoa ja ne mikkä vaihoin oli 145 kokoa ettei se paljoa tarvi että pelaa paremmin :D
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Vastaa Viestiin