Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
mittarit auki ja pohjat irti,varovasti..voi tulla vahinkoa jos repimällä irrottaa neulat,ja skanneriin..valokuvapaperille,
jollain kuvankäsittelyohjelmalla joutuu kääntelemään värit..
ei se nyt niin hankalaa oo..kokoa voi vähän joutua hakemaan...
janzamar kirjoitti:mittarit auki ja pohjat irti,varovasti..voi tulla vahinkoa jos repimällä irrottaa neulat,ja skanneriin..valokuvapaperille,
jollain kuvankäsittelyohjelmalla joutuu kääntelemään värit..
ei se nyt niin hankalaa oo..kokoa voi vähän joutua hakemaan...
kannattaa kuumalaminoida ainakin vähintää jos meinaa peruspaperille tulostaa, tulee kiiltävä pinta ja kestää liimata kunnon liimalla. Toinenvaihtoehto on tulostaa ohuelle muoville.. tiedä sitten miten onnistuu
Teippasin mittarin pohjien päälle leivinpaperia, jonka läpi piirsin pohjien numerot ja kuviot. Leivinpaperin liimasin valkoisen paperin päälle. Leivinpaperista tehdyt pohjat on skannattu ja värien muokkauksen jälkeen tulostettu kaksi kertaa päällystetyn ohuen taivekartongin pintaan. Valmiit pohjat on liimattu vanhojen pohjien päälle ja päällystetty kontaktimuovilla. Hyvin on suojannut kosteudelta ja tuli ihan ostetun (tehdyn..)näköiset. Leivinpaperimallit pitäis olla mulla jatkojalostusta varten jossain tallessa..toivottavasti.. :?
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
maalasin eka matta valkeella ne pohjat,tuli hyvä,mut sit ku yritin ohuella tussilla kirjottaa ne numerot ni tuli aika törkeet...pitää yrittää uudestaan.ku pitäs ne mittarin reunakohokkeet vääntää niin vois sitten skannata..