Sivu 1/2

tekniikka vaihtoon...

Lähetetty: 30 Joulu 2008, 21:29
Kirjoittaja Kharvinen
no niin nyt tuli mitta täytehen :evil:... mitä kaikkea pitää konehuoneesta vaihtaa että saan 2.0 v6:n tilalle vaihdettua 2.0 ohc:n? ripustuksia tai jotain? tarttis tietoo ku ei oo mihin verrata.. koneen kiinnikkeitä? (veikkaan et eivät sovi) kaikki mahrollinen info on terve tullu... KIITOS jo ennakkoon kaikesta infosta..

Lähetetty: 30 Joulu 2008, 21:41
Kirjoittaja Janzamar
Koneenkorvat ja kai etujouset mitä apurunkoon tulee.
Syylari vielä mahdollisesti ja ei kai tuossa muuta.
Ei tuu ainakaan mieleen.

Lähetetty: 30 Joulu 2008, 22:28
Kirjoittaja Mois
Koneenkorvat tosiaan pitää olla OHC:n omat ja startinjohdot on eripuolella OHC-koneessa, siinä ne suurimmat. Sama jäähdyttäjä kyllä toimii kun vaan letkuja muuttelee. OHC:n oma vaihdelaatikko tietenkin ja startti.
Eipä siinä ihme muutoksia tarvi tehdä, omassa Tanessa tehty ko. muutos.

Re: tekniikka vaihtoon...

Lähetetty: 31 Joulu 2008, 13:19
Kirjoittaja TAU80
Kharvinen kirjoitti:no niin nyt tuli mitta täytehen :evil:... mitä kaikkea pitää konehuoneesta vaihtaa että saan 2.0 v6:n tilalle vaihdettua 2.0 ohc:n? ripustuksia tai jotain? tarttis tietoo ku ei oo mihin verrata.. koneen kiinnikkeitä? (veikkaan et eivät sovi) kaikki mahrollinen info on terve tullu... KIITOS jo ennakkoon kaikesta infosta..
Saanko muuten kysyä, että onko se sun auto metallinsininen? Ja ostitko sen Hyvinkäältä? Jos niin niin se on mun vanha :D Kato galleriasta kuvat. Turkuun se oli myyty.

EDIT: Onhan se se sama. Huomasin vasta kun olit kommentoinu projektikertomukseen :D Se on kyllä kirottu Taunus. Haluutk omyydä ne penkinpääliset takas mulle :D

Lähetetty: 31 Joulu 2008, 16:49
Kirjoittaja Kharvinen
On juuri tuo kyseinen tapaus... kamalasti pikku vikaa ja tekniikka murheita... nostaa lämpöjä ilman termostaattia(kin)... syyläri läpi mätä... ja muuta fordimaista... mutta tarkoitus nyt asentaa f-sarjalaisen 2.0 ohc... tarkoituksena kiree ohari taunus.. mutta kaikki aikanaan.. kun vaan saisi jostain kaiken asentamiseen tarvittavan... veikkaisin sinun tietävän mitä vaihdettu tekniikan ohella... ripustuksia tai muuta? :?: ? ja kyllä... ne penkin päälliset ovat autossa edelleen :lol:

Lähetetty: 31 Joulu 2008, 18:07
Kirjoittaja TAU80
Juu se oli aika sävellys koko auto. Edellinen omistaja oli ostan usen kännissä ja todennu aamulla, että oli menny tekeen vähä tyhmyyksiä. Siinä oli alunperin ollu 1.6, joka oli ollu aivan loppuun ajettu, että varmaan on kilometrejä ollu 350 000 enemmän. Sitte se oli maalattu sillä sinisellä nopeesti ruosteitten yli. Mä käytin se hitsaajalla kun siitä oli B-pilarikin mädäntyny poikki.
Ja se kone on vaihdettu '73 vuotisesta sedanista ja lootan vaihdoin ite '80 mallisesta Ghiasta siihen. Sitten on sen '73 mallisen iso-atlas taka-akselina. Ripustukset ja kaikki jouset on siitä '73 Taunuksesta, uudet vakioiskarit.
Kaasutin on vähä uudempi 35 millinen Solexi, johon laitoin korjaussarjan, muttei se paljo auttanu käyntiin. Paska mikä paska...
Ja jäähdytin alko tosiaan vuotamaan just ennen kun myin sen, mut silloin siinä ei kyllä ollu lämpöongelmia...
Kandee kyllä kattoo niitä ruosteita siitä ainaskin, se oli ihan helvetin mätä joka paikasta.

Siitä en sitte tiiä mitä se Hyvinkäänpoika sille teki, mutta kai se leimasta oli menny jotenkin läpi.

Niin joo ja vaihdekeppi on sitte varmaan aika järeesti kiinni lasikuitukitillä. :lol:

Lähetetty: 31 Joulu 2008, 22:51
Kirjoittaja Kharvinen
no voi helvetti... :lol: joo no täytyy tutkia sitä ruostetta... menee ehkä ylimaalaukseen ku alkaa tuo maan palvelus ni annan auton kaverille hoidettavaksi... lasikuitu kittiä... herran isä :lol: katotaan projektin edetessä et millasia yllätyksiä löytyy.. ei sulla ole hajuakaan et mitä sillä 6 koneella on ajettu?

Lähetetty: 01 Tammi 2009, 14:09
Kirjoittaja TAU80
Ei mitään hajua, mutta aika lopussa siitäkin ne kannet alko oleen kun pölläytteli sinistä pilveä ja naksuttelin helvetisti. Mulla olis toiset kannet ja koko konekin jos haluut korvata sen toisella kutosella. Ei tarttis vaihdella mitään muuta.

Lähetetty: 02 Helmi 2009, 22:17
Kirjoittaja FoorttiFani
Kysynpä tän nyt tässä topikissa. Eli vaihdoin 1.6 koneen tilalle 2.0 ohc:n, ja nyt tuntuis et kone on jotenkin alempana. Visko puhallin ei mahtunut pyörimään kun otti syylärin alalähtöön kiinni, muokkasin syyläriä sitte alaspäin. Ja vakajaa on ihan öljypohjassa kiinni. Laittelin uudet moottorinkumit tohon, ja mittailin et ne olis hiukan matalammat ku alkuperäset, mut kuitenki alle 5mm. Voiko toi vaikuttaa niin paljon vai mistä vois kiikastaa?

Lähetetty: 02 Helmi 2009, 23:01
Kirjoittaja TaunusTomi
Kyllähän noi kumit siihen korkeuteen vaikuttaa.

.

Lähetetty: 02 Helmi 2009, 23:03
Kirjoittaja Taunus-Sälli
no yks mikä voi muuttaa koneen asentoo on se automaattilaatikon kannake,eiks sulla ollu sellanen? laatikonhäntä laskee liikaa ja kone kallistuu taakse päin.... ropelli ottaa kii just sinne mihi oli ottanukki jne...

Lähetetty: 03 Helmi 2009, 18:35
Kirjoittaja FoorttiFani
nii juu voi siitäki olla kiinni. Ei taida enää jaksaa kumeja rupee vaihtaa, jos koittais tota vakaajaa saada alemmas jollain konstilla. Nyt se on ihan kiinni öljypohjassa, ei sekään varmaan kovin hyvä ole :)?

Lähetetty: 03 Helmi 2009, 23:05
Kirjoittaja TaunusTomi
Laita nyt suosiolla ne korkeemmat kummit sinne väliin.

Lähetetty: 03 Helmi 2009, 23:12
Kirjoittaja Taunusmies Jussi
Tai voit laittaa niiden kumien alle vaikka 5mm paksut metallilevyt. Mulla oli ohc:n kanssa sellaiset, nostavat konetta, mutta eivät niin hyvät kuin uudet kumit.
Helpompi ne kumit on vaihtaa kuin tehdä vakaajalle uudet kiinnikkeet.

Lähetetty: 04 Helmi 2009, 15:57
Kirjoittaja FoorttiFani
Nii no totta, voishan ne vaihtaa. Joutuu muutenki kaivaa laatikon pois ku siel on joku paskana, kauhee kolina ja narina. Ni sitte on helppo ne kumitki vaihtaa