tekniikka vaihtoon...
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
tekniikka vaihtoon...
no niin nyt tuli mitta täytehen ... mitä kaikkea pitää konehuoneesta vaihtaa että saan 2.0 v6:n tilalle vaihdettua 2.0 ohc:n? ripustuksia tai jotain? tarttis tietoo ku ei oo mihin verrata.. koneen kiinnikkeitä? (veikkaan et eivät sovi) kaikki mahrollinen info on terve tullu... KIITOS jo ennakkoon kaikesta infosta..
2.3 16v Evolution I
Koneenkorvat tosiaan pitää olla OHC:n omat ja startinjohdot on eripuolella OHC-koneessa, siinä ne suurimmat. Sama jäähdyttäjä kyllä toimii kun vaan letkuja muuttelee. OHC:n oma vaihdelaatikko tietenkin ja startti.
Eipä siinä ihme muutoksia tarvi tehdä, omassa Tanessa tehty ko. muutos.
Eipä siinä ihme muutoksia tarvi tehdä, omassa Tanessa tehty ko. muutos.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Re: tekniikka vaihtoon...
Saanko muuten kysyä, että onko se sun auto metallinsininen? Ja ostitko sen Hyvinkäältä? Jos niin niin se on mun vanha Kato galleriasta kuvat. Turkuun se oli myyty.Kharvinen kirjoitti:no niin nyt tuli mitta täytehen ... mitä kaikkea pitää konehuoneesta vaihtaa että saan 2.0 v6:n tilalle vaihdettua 2.0 ohc:n? ripustuksia tai jotain? tarttis tietoo ku ei oo mihin verrata.. koneen kiinnikkeitä? (veikkaan et eivät sovi) kaikki mahrollinen info on terve tullu... KIITOS jo ennakkoon kaikesta infosta..
EDIT: Onhan se se sama. Huomasin vasta kun olit kommentoinu projektikertomukseen Se on kyllä kirottu Taunus. Haluutk omyydä ne penkinpääliset takas mulle
On juuri tuo kyseinen tapaus... kamalasti pikku vikaa ja tekniikka murheita... nostaa lämpöjä ilman termostaattia(kin)... syyläri läpi mätä... ja muuta fordimaista... mutta tarkoitus nyt asentaa f-sarjalaisen 2.0 ohc... tarkoituksena kiree ohari taunus.. mutta kaikki aikanaan.. kun vaan saisi jostain kaiken asentamiseen tarvittavan... veikkaisin sinun tietävän mitä vaihdettu tekniikan ohella... ripustuksia tai muuta? :?: ? ja kyllä... ne penkin päälliset ovat autossa edelleen
2.3 16v Evolution I
Juu se oli aika sävellys koko auto. Edellinen omistaja oli ostan usen kännissä ja todennu aamulla, että oli menny tekeen vähä tyhmyyksiä. Siinä oli alunperin ollu 1.6, joka oli ollu aivan loppuun ajettu, että varmaan on kilometrejä ollu 350 000 enemmän. Sitte se oli maalattu sillä sinisellä nopeesti ruosteitten yli. Mä käytin se hitsaajalla kun siitä oli B-pilarikin mädäntyny poikki.
Ja se kone on vaihdettu '73 vuotisesta sedanista ja lootan vaihdoin ite '80 mallisesta Ghiasta siihen. Sitten on sen '73 mallisen iso-atlas taka-akselina. Ripustukset ja kaikki jouset on siitä '73 Taunuksesta, uudet vakioiskarit.
Kaasutin on vähä uudempi 35 millinen Solexi, johon laitoin korjaussarjan, muttei se paljo auttanu käyntiin. Paska mikä paska...
Ja jäähdytin alko tosiaan vuotamaan just ennen kun myin sen, mut silloin siinä ei kyllä ollu lämpöongelmia...
Kandee kyllä kattoo niitä ruosteita siitä ainaskin, se oli ihan helvetin mätä joka paikasta.
Siitä en sitte tiiä mitä se Hyvinkäänpoika sille teki, mutta kai se leimasta oli menny jotenkin läpi.
Niin joo ja vaihdekeppi on sitte varmaan aika järeesti kiinni lasikuitukitillä.
Ja se kone on vaihdettu '73 vuotisesta sedanista ja lootan vaihdoin ite '80 mallisesta Ghiasta siihen. Sitten on sen '73 mallisen iso-atlas taka-akselina. Ripustukset ja kaikki jouset on siitä '73 Taunuksesta, uudet vakioiskarit.
Kaasutin on vähä uudempi 35 millinen Solexi, johon laitoin korjaussarjan, muttei se paljo auttanu käyntiin. Paska mikä paska...
Ja jäähdytin alko tosiaan vuotamaan just ennen kun myin sen, mut silloin siinä ei kyllä ollu lämpöongelmia...
Kandee kyllä kattoo niitä ruosteita siitä ainaskin, se oli ihan helvetin mätä joka paikasta.
Siitä en sitte tiiä mitä se Hyvinkäänpoika sille teki, mutta kai se leimasta oli menny jotenkin läpi.
Niin joo ja vaihdekeppi on sitte varmaan aika järeesti kiinni lasikuitukitillä.
no voi helvetti... joo no täytyy tutkia sitä ruostetta... menee ehkä ylimaalaukseen ku alkaa tuo maan palvelus ni annan auton kaverille hoidettavaksi... lasikuitu kittiä... herran isä katotaan projektin edetessä et millasia yllätyksiä löytyy.. ei sulla ole hajuakaan et mitä sillä 6 koneella on ajettu?
2.3 16v Evolution I
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
Kysynpä tän nyt tässä topikissa. Eli vaihdoin 1.6 koneen tilalle 2.0 ohc:n, ja nyt tuntuis et kone on jotenkin alempana. Visko puhallin ei mahtunut pyörimään kun otti syylärin alalähtöön kiinni, muokkasin syyläriä sitte alaspäin. Ja vakajaa on ihan öljypohjassa kiinni. Laittelin uudet moottorinkumit tohon, ja mittailin et ne olis hiukan matalammat ku alkuperäset, mut kuitenki alle 5mm. Voiko toi vaikuttaa niin paljon vai mistä vois kiikastaa?
- TaunusTomi
- Viestit: 953
- Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
- Paikkakunta: Noormarkku
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
.
no yks mikä voi muuttaa koneen asentoo on se automaattilaatikon kannake,eiks sulla ollu sellanen? laatikonhäntä laskee liikaa ja kone kallistuu taakse päin.... ropelli ottaa kii just sinne mihi oli ottanukki jne...
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
- TaunusTomi
- Viestit: 953
- Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
- Paikkakunta: Noormarkku
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10