Sivu 4/5

Lähetetty: 29 Marras 2009, 09:37
Kirjoittaja Hessu
Volvon lootalla voi laittaa minkä hyvänsä volkkarin dieselin, esim 1.9 TDI tai 2.5 TDI (suora viitonen) voisi olla sangen fiksu pata.

Lähetetty: 29 Marras 2009, 19:29
Kirjoittaja henu90
minkä volvon lootaan käy noi volkkarin koneet?

Lähetetty: 29 Marras 2009, 20:47
Kirjoittaja Hessu
No dieselin, koska siinä on VW LT:n kone.

Lähetetty: 29 Marras 2009, 21:13
Kirjoittaja jucca
Hessu kirjoitti:Volvon lootalla voi laittaa minkä hyvänsä volkkarin dieselin, esim 1.9 TDI tai 2.5 TDI (suora viitonen) voisi olla sangen fiksu pata.
Onko varmaa tietoa? Itsekkin olen tuota miettinyt, mutta en ole saanut selvää käykö myös uusimpien Volkkarien dieselit. Ai että ihan kaikista malleista käy?

T5 Transporterin 2.5 TDI 131hv / 340Nm ois aika herkku, ja siitä saa lastulla 174hv / 400Nm :D

Lähetetty: 29 Marras 2009, 21:16
Kirjoittaja jucca
henu90 kirjoitti:minkä volvon lootaan käy noi volkkarin koneet?
Tarkemmin ottaen 2.4 Dieselien, 740/760 ja 940/960 malleista ainakin.

Lähetetty: 29 Marras 2009, 23:25
Kirjoittaja ohc205
Jep, tolla samalla D-volvon lootalla sais myös audin 5-pyttysen bensakoneen takavetoon kiinni.
Hurjimmissa quatroissa taitaa olla päälle 1000hv.. juutuubista löytyy jänniä videoita noista audeista.

Lähetetty: 30 Marras 2009, 00:59
Kirjoittaja samiharju
käännetääs nyt puheet vaihteesta taas johonkin muualle siitä vw/audi savupommista..

td eskortteja saa halvalla... diesel sierran laatikolla escortin 1.8 90hp tdic kone nokalle, saa vielä RUUVISTA SITÄ SAPUSKATA LISÄÄ toisin kun Focusmallin koneesta... sellainen olis mun visio aiheesta? pysyis Fordi Fordina..

Lähetetty: 30 Marras 2009, 01:15
Kirjoittaja ohc205
Sinä oot kyllä oikeessa ettei niitä vagin 6-pyttysiä 2,4 dieseleitä, joita volvoistakin löytyy kannata laittaa laittaa yhtään mihinkään. Mutta mä ehdotinkin 5-pyttystä bensa konetta!

Lähetetty: 30 Marras 2009, 03:05
Kirjoittaja jucca
Eiköhän noilta muilta merkeiltä löydy pikkusen parempia vaihtoehtoja kun tuo 1.8TD..
Kumpi nyt sitten merkkaa kenellekkin enemmän. Se, että koneessa on voimaa vai se, että siinä lukee Ford.

Lähetetty: 30 Marras 2009, 09:42
Kirjoittaja Taunus-Sälli
samiharju kirjoitti:
td eskortteja saa halvalla... diesel sierran laatikolla escortin 1.8 90hp tdic kone nokalle, saa vielä RUUVISTA SITÄ SAPUSKATA LISÄÄ toisin kun Focusmallin koneesta... sellainen olis mun visio aiheesta? pysyis Fordi Fordina..
puhut asiaa! onkos muuten se mk1 ja 2 mondeoissa oleva pata täysin sama ku noi escorttien? ja onks niillä mitään tekemistä sierran 1.8td koneen kans? vai miten....

Lähetetty: 30 Marras 2009, 09:50
Kirjoittaja Taunus-Sälli
ohc205 kirjoitti:Sinä oot kyllä oikeessa ettei niitä vagin 6-pyttysiä 2,4 dieseleitä, joita volvoistakin löytyy kannata laittaa laittaa yhtään mihinkään. Mutta mä ehdotinkin 5-pyttystä bensa konetta!
no mitä järkee tossa nyt ois?? kai fordilta toimivia bensakoneita löytyy kuitenki,sitäpaitsi tän topicin otsikkohan on taunus DIESEL :wink:

Lähetetty: 30 Marras 2009, 10:03
Kirjoittaja Taunus-Sälli
ohc205 kirjoitti:Jep, tolla samalla D-volvon lootalla sais myös audin 5-pyttysen bensakoneen takavetoon kiinni.
Hurjimmissa quatroissa taitaa olla päälle 1000hv.. juutuubista löytyy jänniä videoita noista audeista.
pakko vielä kommentoida tätä,sillä samalla rahakasalla ja järkyttävällä tietotaidon määrällä minkä toi tuhat heppaa tosta koneesta vaatii saa varmaan ohc:n joko 8 tai 16 venttiilisenä varsin ripeeksi myös,tai vaikka 2.9 24v padan..
ja onhan siinä oksasen "tappaja mossessa" kans joku käsittämätön määrä voimaa ku kerta matalia ysejä vartilla menee mut en mä silti lähtis mossen konetta laittaan,ei taidan ihan tosta vaan kestää sekään 4 kilon ahtopaineita :wink:

Lähetetty: 30 Marras 2009, 11:05
Kirjoittaja ft79
tääkin homma edistyy pikkuhiljaa..
tekniikka on jo pihassa, tosin käyttöauton muodossa vielä toistaiseksi..
1.8 td escort johon moottori vaihdettu takuutyönä vuonna 2000,
kopan tasosta kertoo se että potkin vararengas monttuun mondeon 15" renkaan
ettei tipu tielle...

joten ajellaan leima loppuun ja ruvetaan siirtelee tekniikkaa..


PS: haluuko joku ostaa -97 stw escon jossa 1.6 ohc :lol: :lol:

on muuten toi 1.8 td aika taloudellinen laite.. 8)

Lähetetty: 30 Marras 2009, 12:09
Kirjoittaja jeddah
Tuo 1.8td on varmasti parhaita vaihtoehtoja, jos välttämättä haluaa diiseli-Taunuksen. Kevyt kone dieseliksi kuitenkin. Muuten en sano sitten mitään siitä laitoksesta, mä taidan pysyy mieluummin modernimmissa bensakoneissa :roll:

Siinä ehkä jopa pystyisi käyttämään valmiita osia td-Sierran lootan lisäksi, koneenkorvat ja öljypohja (+imuputki?) voisi sopia suoraan MK3 kentti-Cortinasta, mikäli sellaisia on jollain vielä osina olemassa... Öljyt joutuu vaan sitten vaihtamaan vähän useammin.

Lähetetty: 30 Marras 2009, 14:30
Kirjoittaja Tomi
Ja kun koneen laittaa alle -80 koriin,niin saa syöttöjäkin olla "riittävästi",eikä tarvii aina leimalle ruuvailla...

Savu on voimaa ja paljon savua on paljon voimaa! :twisted: