Taunus D

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Mutta mistä ne tietää onko siinä stroukatussa koneessa vakio kamat sisällä? Tuskin niitä kiinnostaa etsiä jotain mäntien halkaisijoita, iskunpituuksia ym. shittiä? Siitä oli siis kysymys, ei siis esim. muutoskatsastamattomasta turbosta, sehän on helppo todeta kenen vaan.

Edit: Lopetan offtopicin tähän. Diesel taunuksia ei taida montaa olla? Sinne kun iskis jonkun mersun st koneen :lol:
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

Transitin Dura-Torq vai mikä se nyt oli..
oli muuten mainio kone mutta taitaa olla liian korkea... :roll:
ainakin työ autossa menee hyvin vaikka ei ole kun 85Kw
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

jryti kirjoitti:Eikös riesaan ja P100:seen löydy myös 1.8TD. Ja eikös sen sinne saa tukittua kun on kuitenkin takapotkuja....En sitten tiedä tekeekö sillä koneella mitään?
Ilmeisesti tää mun käyttiksen 1.8TD on päivitetty versio tuosta Sierran/P100:n koneesta. Että vois kai tällanenki mennä sinne konehuoneeseen? Tästä tosin otettu se 90hp/180nm (Sierrassa 75hp?) irti. Ite voisin suositella tällasta tekniikkaa oman kokemuksen perusteella. Maksaahan se tietenki jo enemmän, kuin 100€.. :roll:
ohc205
Viestit: 275
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:16
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Mulla ois p100 avolavasierrassa 1,8 turbo diiseli, joka ihme kyllä toimii ja jaksaa vielä sutia 195 leveitä takarenkaita asvaltilla..

Eikä se maksa paljon 100euroa enempää.

Mutta tommonen 2,3 indenor-diesel sierra vei sekalaisessa ajossa 5 litraa diisseliä ja toimi koko talven sikaluotettavasti. Luotettavin talvikäyttis mitä on ollu. Tosin se oli laiska kun mikä. Tilasin fordilta muutospaperit että sinne saa laittaa 2,5TD motin. Projekti ostettiin sitten käsistä, mutta hyvät muutospaperit jäi.

Ei oo kellään 2,5litrasta turbodiiseliä jääny nurkkiin?
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

ohc205 kirjoitti:Mulla ois p100 avolavasierrassa 1,8 turbo diiseli, joka ihme kyllä toimii ja jaksaa vielä sutia 195 leveitä takarenkaita asvaltilla..

Eikä se maksa paljon 100euroa enempää.

Mutta tommonen 2,3 indenor-diesel sierra vei sekalaisessa ajossa 5 litraa diisseliä ja toimi koko talven sikaluotettavasti. Luotettavin talvikäyttis mitä on ollu. Tosin se oli laiska kun mikä. Tilasin fordilta muutospaperit että sinne saa laittaa 2,5TD motin. Projekti ostettiin sitten käsistä, mutta hyvät muutospaperit jäi.

Ei oo kellään 2,5litrasta turbodiiseliä jääny nurkkiin?
jaa.. onko toi oikeesti myytävänä??
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
ohc205
Viestit: 275
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:16
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Kyllä mä ton myydäkin voisin, laitan sulle Yv;tä.
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

rupes vähä homma järkeentyy ja unohdetaan toi 2,3
onhan toi ihan kamala nokivasara..
oishan toi muuten menny mutta noi kansiviat on
viiminen niitti... eli unohdetaan...

homma etenee keväällä sitten, kun on ensin saatu toi coupe hitsailtua
ja niputettua..

mutta ruvetaa tiirailemaan tota 1.6d /1.8d tai 1.8td moottoria...
koska koneen joutuu muutenkin vaihtaa ja katsastaa ton
niin kyllä se tähän samaan syssyyn vedetään...
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
ohc205
Viestit: 275
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:16
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

unohda nuo 1,8td;t ne vasta kansivikasia onkin. On ollu useita. Ainoa ehjä 1,8td, jonka oon nähnyt, oli juuri tuossa p100 sierrassa. Ja seki on nyt myyty kaheksalla kympillä.
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

ohc205 kirjoitti:unohda nuo 1,8td;t ne vasta kansivikasia onkin. On ollu useita. Ainoa ehjä 1,8td, jonka oon nähnyt, oli juuri tuossa p100 sierrassa. Ja seki on nyt myyty kaheksalla kympillä.
Liekkö tuo kone sitten muuttunu johonki suuntaan vuosien varrella, en muista ainakaan omasta Escortin 1.8td:stä kuulleeni kansivikoja :roll:
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Jos diesel pitää olla ni ite ainakii yrittäsin ehtiä jotain mondeon 130 hp duratorqia tai transitista sitä 125 heppasta, kulettaa ainakii 1900kg transua sen verta mukavasti et tanehan lentäs sillä :)
Avatar
vilunki78
Viestit: 289
Liittynyt: 19 Touko 2005, 17:31
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja vilunki78 »

nurkissa olis kyl läpilaho p100:nen 1.8td tekniikalla. ku vaan keksis mihin sen laittais :roll: taunustani en kyllä ala raiskaamaan. olis kyl p3 17m farmarikin koneettomana, mut epäilisin olevan toivottoman työläs projekti istuttaa dieseli sen keulille.
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Nissan/datsun cedricin 2.8 diesel kutonen? Ainakin läskinissan liikkui ihan kivasti sillä.
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

d.

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

ai että se cedricin tiisseli-kutonen pitää ihanaa ääntä! :D ja ne on vielä aika hyviäkin,niillähän ajaa roskikseen sen nissanin korin lisäksi vielä jonku chevy vani paranki :lol: joo semmonen ois asiallinen..
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Re: d.

Viesti Kirjoittaja Januzki »

Taunus-Sälli kirjoitti:ai että se cedricin tiisseli-kutonen pitää ihanaa ääntä! :D ja ne on vielä aika hyviäkin,niillähän ajaa roskikseen sen nissanin korin lisäksi vielä jonku chevy vani paranki :lol: joo semmonen ois asiallinen..
Tuliki tuosta mieleen, että onko muita varteenotettavia 6-koneisia dieseleitä minkä vois Taunukseen sovittaa? Kyllähän se kutoskone ois aivan ehdoton Taunuksen pellin alle! 8)
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

merssun 300td
jos löytyis sellanen vaan 300tkm ajettu
niin pääsis vielä toiset 300tkm ilman koneen avaamista..
melkein jopa ilman konepellin avaamista... :lol: :lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Vastaa Viestiin