Taunus D

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Taunus D

Viesti Kirjoittaja ft79 »

onkohan -76 farmari taunuksen muuttaminen
kaksi paikkaiseksi diesel pakuksi mahdollista?

moottori olisi sierran 2.3D ja takapenkit tarkoitus heivata pois..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Miksei? Kaveri ainakin mk1 farkku riesan dieselöi ja teki 2-paikkaisen pakun.
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

rupes mietityttää kun ei taunusta oo tehty
riisselinä...onko vaikutusta :?:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Mutulla; ei tuolla pitäis olla merkitystä. Käyttövoimahan siinä vaan muuttuu ja verotkin lasketaan massan mukaan rieselissä. Tietysti joku 100% varma asiasta oleva voi varmistaa, mutta omasta mielestäni kyllä voi dieselin laittaa vaikkei koko autoa olisi saanut koskaan dieselillä.
mach71
Viestit: 32
Liittynyt: 15 Elo 2005, 13:57
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja mach71 »

Itsekin meinasin tehdä tuommosen mutta 2.5td kerkesin jo hommata koneenki mutta näytti vähän siltä että ilman rälläköintiä ei olisi sopinut pituuden puolesta ja tuo farkku on niin siisti korinen ettei raskinut.

En usko että olis mitään estettä miksi ei sais 2-hengen pakuksi

Nyt olen kyllä miettinyt tuota mersun 2.5td jos änkäis siihen semmosen kun löytyy sopiva kone se kulkeekin jo joteki eikä syö hirveästi polttoainetta ja saa kulkemaankin jos on tarvetta.
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

käyttövoimalla ei oo merkitystä. samat säännöt kun muissakin moottorimuutoksissa eli isoimmasta max +25% tilavuutta, painoa raskaimmasta +20% ja tehoa lisää +20% max. 2-paikkaiseks pakuks ja ajo on halpaa. Ja älä luule että oot eka joka asiaa miettii; vanhakin topicci löytyy jostain.. :-)
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

jeps..jeps.. täytyykin ruveta toteuttamaan.
saadaan hyvä työmatka auto...

onhan toi 2.3 aika "vanhan liiton"(noki-vasara) diisseli
mutta kun on halpa ja lähellä...
voihan siihen sitte joskus ruuvata föönin kylkeen
ja hakee td:n pumpun niin sais vähä paremaks..mutta kyllä
toi alkuun saa vaparina mennä... 8) 8)
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

ft79 kirjoitti:jeps..jeps.. täytyykin ruveta toteuttamaan.
saadaan hyvä työmatka auto...

onhan toi 2.3 aika "vanhan liiton"(noki-vasara) diisseli
mutta kun on halpa ja lähellä...
voihan siihen sitte joskus ruuvata föönin kylkeen
ja hakee td:n pumpun niin sais vähä paremaks..mutta kyllä
toi alkuun saa vaparina mennä... 8) 8)
Onko tuossa 2.3D:ssä alunperin Boschin pumppu? Jos on, niin älä mee vaihtaan Lucasin (TD) pumppuun. Tietääkseni tuota Boschia saa ruuvailtua paremmin, kuin esim. tuossa omassa käyttö S-Etukortissa olevaa Lucasin pumppua..
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Vapari-Indenorissa on todennäköisimmin Lucas-Cavin pumppu.

Itse en kyllä välttämättä moista konetta enää viitsisi viritellä Taunukseen, painaa aivan törkeästi, käyntiääni on jotain aivan kamalaa ja laiskakin se on kaiken lisäksi. Ahtimella tietty edes hieman parempi, mutta taloudellisuus on sitten vähän niin ja näin kun muutenkaan ei ole niitä vähäkulutteisimpia dieseleitä. Vääntöä kyllä löytyy mukavasti ihan tyhjäkäynniltä asti. Sääli vain kun Taunuksella ei saa vetää painavaa kärryä..

Todennäköisesti laittaisin säästömallin työmatka-Taunukseen jonkun modernin pikku bensakoneen...
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Eikös riesaan ja P100:seen löydy myös 1.8TD. Ja eikös sen sinne saa tukittua kun on kuitenkin takapotkuja....En sitten tiedä tekeekö sillä koneella mitään?
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

jryti kirjoitti:Eikös riesaan ja P100:seen löydy myös 1.8TD. Ja eikös sen sinne saa tukittua kun on kuitenkin takapotkuja....En sitten tiedä tekeekö sillä koneella mitään?
Saa varmasti helpommalla soviteltua Tanikkaan, hyvällä tuurilla jopa moottorinkorvakkeet voisi sopia suoraan kentti Cortinasta.

Siitä koneesta taas toisaalta puuttuu sekä teho että vääntö, bonuksena tulee vielä epäluotettavampi ja varaosat ovat sikahintaisia... :roll:
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

kyllä se toi 2,3 on mikä tonne tulee
koska: toi löytyy läheltä, on halpa, ja kaupanpäälle tulee koko auto (eli koeajo mahdollisuus)
jotain muita koneita voidaan harkita jos: on halpa (100€ max), löytyy läheltä tai joku tuo pihaan asti,
ja mukaan tulee kaikki hilppeet mitä tarvitaan... eli näin... :roll:

kyllähän tonne joskus tulevaisuudessa voi sovittaa jonkun muun eco dieselin...
kun on aikaa, rahaa ja tarvetta eco dieselille... :lol:

ja tarkotus on pysyä noista lucaksen pumpuista erossa...
kyllähän toi lucas ihan hyvä apostoli oli mutta autoista ei kyllä tienny mitään.. :lol: :lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

ft79 kirjoitti: kyllähän toi lucas ihan hyvä apostoli oli mutta autoista ei kyllä tienny mitään.. :lol: :lol:
Juuri näinhän se oli :wink: Nyt yks vähän offtopic kysymys: Onko stroukkaus laillista? Jos on siis esim. leimattu 2.8 koneelle niin sitähän saa viritellä vaparina, paitsi vaihtaa kansia. Nii saako kampuran ja männät vaihtaa ihan laillisesti?
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Vastaan kysymykseen kysymyksellä, mistä kukaan näkee mitä sisuskaluille on tehty? ;)
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

ainuthan on jos koheltaa kunnolla jotain ja auto menee tarkempaan syyniin
niin sillon voi tulla sanomista ja jotain muuta...
mutta sillon taitaa tilanne olla jo niin paha että eipä sen kait sillon
oo mitään väliä enää.. :roll:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Vastaa Viestiin