Taunus D
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Australian "Taunuksissahan" on suora 6-kone...samiharju kirjoitti:sopiikos taunuksen konetilaan suora kutonen? mua vähän epäilyttää.. jos sopii niin cedric on ihan hyvä vaihtoehto, samoin mersu.. vw/audi savupommi-kutosen saa unohtaa..
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Nissanin wanhassa nelipyttyisessä umpivalurauta dieselissäkin sitä painoa riittää toistasataa kiloa, se Cedrikin moottori on siitä vain kaksi pyttyä pidempi versio, ei taida yksi 200kg riittää mitenkään päin. Sama juttu tuossa Mersun dieselissä kun koneen sisuskalut ovat kuorma-autoluokkaa, molemmat moottorit ovat vielä turkasen pitkiä...
Minkähänmoinen Bemarin rividiesel olisi? Taitaa sekin olla pitkänsorttinen... Potkua ainakin riittäisi vähän enemmän kuin noissa muissa vaihtoehdoissa.
Minkähänmoinen Bemarin rividiesel olisi? Taitaa sekin olla pitkänsorttinen... Potkua ainakin riittäisi vähän enemmän kuin noissa muissa vaihtoehdoissa.
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
http://fordcortina.com.au/gallery/displ ... &pos=-1956
On se line six aika tiukan näköinen sovitus, lämppärin pömpeli melko pieni ja jäähdytin aika edessä.
On se line six aika tiukan näköinen sovitus, lämppärin pömpeli melko pieni ja jäähdytin aika edessä.
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
-75 coupe
Jäähdyttäjä tosiaan "upotettu" keulapeltiin. Lämppärin pömpelihän on suurin piirtein saman kokonen kun Tanarissakin. Tossa näkyy olevan sama kone kun Mustangissa mut mul on Autralian Cortinan Korjausopas jossa on erilainen kutonen, siinä on pakosarja eri puolella kuin imusarja ja tossa koneessa on molemmat samalla puolella. Se korjausopas on kylläkin uudemman korimallin eli ovat vaihtaneet uudempiin erilaisen kutosen tai ainakin erilaisen kannen.Taunusmies Jussi kirjoitti:http://fordcortina.com.au/gallery/displ ... &pos=-1956
On se line six aika tiukan näköinen sovitus, lämppärin pömpeli melko pieni ja jäähdytin aika edessä.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
75hv ja vääntöä vähän, tosin itsellä käyttiksessä sama kone.jryti kirjoitti:Eikös riesaan ja P100:seen löydy myös 1.8TD. Ja eikös sen sinne saa tukittua kun on kuitenkin takapotkuja....En sitten tiedä tekeekö sillä koneella mitään?
Ahdin on surkian pieni, garret 17... jotain, ahtoja kestää vakio hilkkeillä 1.2bar
Tosin, halpaa ajoa. (Likuunottamatta 504e käyttömaksua henkilöauto verolla)
Sierra siirtyy kaupungissa 7-8l/100km ajotavasta riippuen, maantiellä menee jo 6l/100km.
Syöttö on aivan liian suurella sekä ahtoja 0.9
Cooleria ei vakio versiossa ole.
"Pienillä" lisäyksillä menopuolikin parantuisi.
Diesel viritys nokka
Välijäähdytin
Virtaava turbosarja sekä sopivan kokoinen ahdin, perusasiat.
Varaosat eivät mielestäni ole kalliita. Poikkeuksia tosin on, jakopään hilkkeet 120e esim.
Huiput 176km/h (GPS mitattu!! )
Kiihtyy laiskahkosti mutta pitää miehekkään transit pörinän, itsellä tosin joku fiksaatio tuohon kiisseli sirpaan, ei tahtoisi millään luopua :p
Parasta kaikessa kuitenkin humalaisten harhaluulot, saavuin paikallisen aakkosbaarin parkkipaikalle komiasti kylkimyyryä niin erittäin humaltunut mies henkilö tulee kysymään: "Onks tää kossusierra?"
Siinä kohtaa ei enää oma naama pysynyt nollilla
Taunus -75 2D Sedan 2.8V6
Escort -89 5D Hatchback 1.6CVH
P100 -91 Pick-Up 1.8TD
Sierra -89 4D Sedan 1.6OHC
Escort -89 5D Hatchback 1.6CVH
P100 -91 Pick-Up 1.8TD
Sierra -89 4D Sedan 1.6OHC
Kaverin rakentama kampe, liikahtaa kyllä kivastiJannu kirjoitti:http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... find_agent
Siitä tekniikan luovuttajaksi...