Taunus D

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

sopiikos taunuksen konetilaan suora kutonen? mua vähän epäilyttää.. jos sopii niin cedric on ihan hyvä vaihtoehto, samoin mersu.. vw/audi savupommi-kutosen saa unohtaa.. :-)
Avatar
Jannu
Viestit: 589
Liittynyt: 16 Loka 2004, 18:59
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Jannu »

Ford Taunus 4d 2,8 v6 73
Ford Taunus coupe 2.0 75
Ford Taunus 4d 2,0 77
Ford Taunus 4d 2,0 XL 71
Ford Granada stw 2,8i ghia 83
Ford Granada coupe 2,6 XL 74
3x Mondeo stw
Dodge Aspen 3,7 81
Helkama Hopeasauma 55
Jawa 550 pionyr 57
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

samiharju kirjoitti:sopiikos taunuksen konetilaan suora kutonen? mua vähän epäilyttää.. jos sopii niin cedric on ihan hyvä vaihtoehto, samoin mersu.. vw/audi savupommi-kutosen saa unohtaa.. :-)
Australian "Taunuksissahan" on suora 6-kone...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

onko se muuten sama konetilastaan?
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

ft79 kirjoitti:merssun 300td
jos löytyis sellanen vaan 300tkm ajettu
niin pääsis vielä toiset 300tkm ilman koneen avaamista..
melkein jopa ilman konepellin avaamista... :lol: :lol:
Eikö tuossa vaan mee tuo tilavuus yli? :roll:
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

menee ja taitaa se painavakin olla.
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Nissanin wanhassa nelipyttyisessä umpivalurauta dieselissäkin sitä painoa riittää toistasataa kiloa, se Cedrikin moottori on siitä vain kaksi pyttyä pidempi versio, ei taida yksi 200kg riittää mitenkään päin. Sama juttu tuossa Mersun dieselissä kun koneen sisuskalut ovat kuorma-autoluokkaa, molemmat moottorit ovat vielä turkasen pitkiä...

Minkähänmoinen Bemarin rividiesel olisi? Taitaa sekin olla pitkänsorttinen... Potkua ainakin riittäisi vähän enemmän kuin noissa muissa vaihtoehdoissa.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

samiharju kirjoitti:onko se muuten sama konetilastaan?
Kyl se konetila ainakin näyttää suht samanlaiselta.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Uudemman cdi mersun nelipyttynen diesel vaan sinne vnt ahtimella ja 250hv 500nm on siellä, nam.
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

http://fordcortina.com.au/gallery/displ ... &pos=-1956

On se line six aika tiukan näköinen sovitus, lämppärin pömpeli melko pieni ja jäähdytin aika edessä. 8)
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Taunusmies Jussi kirjoitti:http://fordcortina.com.au/gallery/displ ... &pos=-1956

On se line six aika tiukan näköinen sovitus, lämppärin pömpeli melko pieni ja jäähdytin aika edessä. 8)
Jäähdyttäjä tosiaan "upotettu" keulapeltiin. Lämppärin pömpelihän on suurin piirtein saman kokonen kun Tanarissakin. Tossa näkyy olevan sama kone kun Mustangissa mut mul on Autralian Cortinan Korjausopas jossa on erilainen kutonen, siinä on pakosarja eri puolella kuin imusarja ja tossa koneessa on molemmat samalla puolella. Se korjausopas on kylläkin uudemman korimallin eli ovat vaihtaneet uudempiin erilaisen kutosen tai ainakin erilaisen kannen.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
halko
Viestit: 60
Liittynyt: 11 Kesä 2007, 20:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja halko »

jryti kirjoitti:Eikös riesaan ja P100:seen löydy myös 1.8TD. Ja eikös sen sinne saa tukittua kun on kuitenkin takapotkuja....En sitten tiedä tekeekö sillä koneella mitään?
75hv ja vääntöä vähän, tosin itsellä käyttiksessä sama kone.
Ahdin on surkian pieni, garret 17... jotain, ahtoja kestää vakio hilkkeillä 1.2bar

Tosin, halpaa ajoa. (Likuunottamatta 504e käyttömaksua henkilöauto verolla)
Sierra siirtyy kaupungissa 7-8l/100km ajotavasta riippuen, maantiellä menee jo 6l/100km.
Syöttö on aivan liian suurella sekä ahtoja 0.9
Cooleria ei vakio versiossa ole.

"Pienillä" lisäyksillä menopuolikin parantuisi.
Diesel viritys nokka
Välijäähdytin
Virtaava turbosarja sekä sopivan kokoinen ahdin, perusasiat.

Varaosat eivät mielestäni ole kalliita. Poikkeuksia tosin on, jakopään hilkkeet 120e esim.

Huiput 176km/h (GPS mitattu!! :D )
Kiihtyy laiskahkosti mutta pitää miehekkään transit pörinän, itsellä tosin joku fiksaatio tuohon kiisseli sirpaan, ei tahtoisi millään luopua :p

Parasta kaikessa kuitenkin humalaisten harhaluulot, saavuin paikallisen aakkosbaarin parkkipaikalle komiasti kylkimyyryä niin erittäin humaltunut mies henkilö tulee kysymään: "Onks tää kossusierra?"
Siinä kohtaa ei enää oma naama pysynyt nollilla :)
Taunus -75 2D Sedan 2.8V6
Escort -89 5D Hatchback 1.6CVH
P100 -91 Pick-Up 1.8TD
Sierra -89 4D Sedan 1.6OHC
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Jannu kirjoitti:http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... find_agent

Siitä tekniikan luovuttajaksi... :D
Kaverin rakentama kampe, liikahtaa kyllä kivasti :)
Avatar
jucca
Viestit: 189
Liittynyt: 05 Touko 2008, 22:57
Paikkakunta: Enonkoski

Viesti Kirjoittaja jucca »

Mitenhän mahtuisi Volvo 740 2.4 TD IC pellin alle? 122hv.
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

jucca kirjoitti:Mitenhän mahtuisi Volvo 740 2.4 TD IC pellin alle? 122hv.
No se on just se audi/vw savupommi! :lol:
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Vastaa Viestiin