Taunus ei lähe käymään!! Prkl!

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

garoori
Viestit: 3
Liittynyt: 27 Marras 2008, 20:35

Taunus ei lähe käymään!! Prkl!

Viesti Kirjoittaja garoori »

olin taunuksella ajelemassa viikonloppuna :) .. sit maanantaina hyppäsin autoon ja väänsin avaimesta niin
sahas vaan.. ei luvannu edes :( .. noh eipä siinä.. nyt on kaikki virranjakajan osat vaihdettu.. jako katottu.. kokeiltu toista puolaa.. saa kipinää(keltaista ja sinistä) ja bensaa.. mut sytytys puolella vika on.. vaan nyt loppuu ymmärrys kesken miksei lähde käymään edes startti pilotilla.. :evil: autossa on 2.0 ohari ja 1.6 kansi.. voisko olla
ettei saa kipinää "paineessa" ?? ja mistä vois johtua :?: ainiin ja autossa on aina ollu jälki käyntiä..
REPA
Viestit: 199
Liittynyt: 13 Kesä 2006, 09:47
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja REPA »

sytysjohdot lyö läpi?
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

lähteekö vetämällä / työntämällä? ettei virtalukon pohjas olis loppu..
hexnaattor
Viestit: 48
Liittynyt: 11 Syys 2006, 21:19
Paikkakunta: merikarvia

.

Viesti Kirjoittaja hexnaattor »

no meikäläisellä teki samaa kun venttiilit kantoivat hieman.. mutta jos et ole pelannut venttiileiden kanssa niin sitten meikäläisestä ei ole apua.. eräässä taunuksessa jälki käynti taas loppu kun vaihdoin samiharjun jo mainitseman virtalukon pohjan..
taunus -74 dohc, jotakin vikaa löytyy kun kulkee asfaltillakin kylki edellä! ;)
taunus -81 dohc
taunus -81 272 v8, iihan mopo....
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Pyörittele kaikki sulakkeet läpi ja vaihda kondensaattori jakajan kyljestä?
Taunus Maximus =)
garoori
Viestit: 3
Liittynyt: 27 Marras 2008, 20:35

Viesti Kirjoittaja garoori »

joo konkka on vaihdettu ja tulpan johdot on kunnossa.. ei vaan vieläkään edes lupaa.. mutta voisko olla jännitteen säätäjä hajalla??
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Jälkikäynti kertos että sytkä olis myöhäsellä,
ei tuo kansi mitään vaikuta,ittellä ja monella muulla ihan sama kokoonpano ilman ongelmia.
Taunus Maximus =)
garoori
Viestit: 3
Liittynyt: 27 Marras 2008, 20:35

Viesti Kirjoittaja garoori »

joo nyt selvis.. oli sitten sytkä 180 astet pielessä :oops:
mutta vika oli luultavasti kärjissä.. kun eihän sytkä voi
mennä itellään pieleen.. huomasin vaan et toi
nokka pyöräs oleva nuoli pitää olla alhaalla :wink:
fonzie
Viestit: 329
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fonzie »

Jatketaan tähän ketjuun. Sama vika täällä. Sain viimein Tyyppi ysin vaihdettua paikoilleen ja ruuvailtua koneen muutenkin lähtövalmiiksi, vaan eipä ota kipinää. Bensaa tuntuu tulevan, kun vähänkään käynnistää, ni kastelee tulpat. Syttö on tarkastettu (oli muuten yhen sylinterin verran vinossa), käret on uuet ja tulppaa on kokeiltu irtaaltaan koneesta ja kipinä sinne asti tulee. Aika voimakaskin.
Mistä kannattais lähtä ensimmäisenä vaihtaan osia tai ruuvaileen muuten?
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971

entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

tane

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

onko sulla fonzie ollu se kone osina?
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Pystytkö kokeilemaan hinaamalla/tönimällä käyntiin?
Taunus Maximus =)
fonzie
Viestit: 329
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fonzie »

Kone on ollu koskemattomana. Tuohon katokseen ajoin lokakuussa, kun meni putki poikki. Sitten vaihoin kytkimen, laatikon yms. pientä. Mutta koneeseen en oo tehny mitään.
Type ysin kanssa oli kyllä sitten sellanen ongelma, että alkuperänen holkki (siis kytkinakselin jatkoksi tehty) otti koneeseen kiinni. Startilla kone pyöri, mutta käsin ei. Nyt tieten toimii, kun modifioin holkkia. Oisko tässä startilla pyörittämisessä mennä jotain pahemminkin vinoon? Kone kyllä tuntuu nyt kevyeltä pyöritellä.
Ja hinaaminen / työntäminen ei oo kyllä ihan ensimmäisenä vaihtoehtona tässä mielessä. Mutta pakko sitä kokeilla, jos muut vaihtoehot ei toimi.
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971

entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

tane

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

ei se starttailu kyllä oikeen oo voinu mitään rikkoo siittä mikä käymättömyyttä aiheuttas,vaikka ois vähä kiinni ottanutki se kytk.aks.. mut en mäkää kyllä lähtis sitä ensitöikseen hinaankaan käyntiin,sehän on selvä että jotai vaivaa on ku ei kerta startilla syty,eikä se hinaus sitä vikaa korjaa...
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
fonzie
Viestit: 329
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fonzie »

Näin minäkin aattelisin. Kysymys tässä onkin, että mistä aloittaa. Osia kait tässä täytyy ruveta vaihtaan, kun tuo syttö on ainakin kohallaan ja melkonen kipinä tulpallekin tulee.. Vai voisiko se kaasari tulvia niin paljon, ettei lähe käyntiin.
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971

entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Sillä tuota ajattelin jos ei startilla lähde
mutta mitään vikaakaan ei pitäs olla,ei olis
ensimmäinen kerta kun vetämällä lähtis käyntiin
ja sen jälkeen toimii niinkuin mitään ei olis koskaan ollutkaan.. :)
Taunus Maximus =)
Vastaa Viestiin