Mitä Öljyä???
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Mitä Öljyä???
Elikkä mikä olisi ehdottomasti paras luokitus (?w-??) 1,6 ohc koneeseen näin talveksi?
Riessa 2.0 dohc -90
Tanet kateissa tällä hetkellä ikävä kyllä!!!
Tanet kateissa tällä hetkellä ikävä kyllä!!!
5W30 tai 5W40 on kelille kuin kelille riittävän notkeaa öljyä ja kaikki synteettiset ovat aivan mainioita voiteluaineita. Jos kone on niin väljä p**ka ettei se pysy sisässä niin sitten on jo ihan sama vaikka kaadat sinne 10W30 traktori-agrisuperia...
Mertie pub & 3D
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
Nuo liruöljyt vanhemmassa / väljemmässä koneessa tahtoo hävitä aika nokkelaan. Ite oon käyttäny Teboilin 10w-40:a ja hyvin hyrskyttää. Eilen kyllä ostin Mobilin samaa laatua, kun ei ollu muuta tarjolla. Koneena tosin 2000 V6.
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
Aina 20w50 mineraaliöljyt koneessa. Joskus oli talvella notkeempaa, mut ei viime aikoina ole ollut talviakaan.
Synteettisiä öljyjä en kaataisi OHC:hen. Joku perus 10w40 mineraaliöljy on mun suositus
Synteettisiä öljyjä en kaataisi OHC:hen. Joku perus 10w40 mineraaliöljy on mun suositus
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
No, jokanenhan kaataa koneeseen öljyä minkä kattoo parhaaksi.
Mutta tosiasiahan on että käyntilämpimässä koneessa 5w40 ja 10w40 on kumpikin aivan yhtä lirua, mikäli kansainväliset öljyn viskositeetti standardit pitävät paikkansa. Perus vapari kone ei tuota xxw40 korkeampaa kuuman puolen yksikköä tarvi. Sen sijaan vaikkapa -20 pakkasessa 5w ja 10w on jo selvä ero juoksevuudessa.
Ite olen käyttäny viimiset 10v shellin 5w40 ultraa, kaikissa moottoreissa enkä ole mitään ongelmia havainnu. Samaa tavaraa tulee monissa autokorjaamoissa öljybaarista............
Stefoista sen verran että asennettaessa huulen ura kannattais täyttää vaseliinilla jolloin stefa ei alussa pyöri kuivana
Mutta tosiasiahan on että käyntilämpimässä koneessa 5w40 ja 10w40 on kumpikin aivan yhtä lirua, mikäli kansainväliset öljyn viskositeetti standardit pitävät paikkansa. Perus vapari kone ei tuota xxw40 korkeampaa kuuman puolen yksikköä tarvi. Sen sijaan vaikkapa -20 pakkasessa 5w ja 10w on jo selvä ero juoksevuudessa.
Ite olen käyttäny viimiset 10v shellin 5w40 ultraa, kaikissa moottoreissa enkä ole mitään ongelmia havainnu. Samaa tavaraa tulee monissa autokorjaamoissa öljybaarista............
Stefoista sen verran että asennettaessa huulen ura kannattais täyttää vaseliinilla jolloin stefa ei alussa pyöri kuivana
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
Ohc:n aataminaikaisen nokka-akseli/keinuvipusysteemin takia. Jäänyt semmonen maku suuhun, ettei noi liruöljyt pysy kunnolla nokan ja vipan välissä. Itseasiassa jossain OHC:n viritysoppaassa kiellettiin laittamasta OHC:hen synteettisiä liemiä, ellei siellä ole rullakeinujaFoorttiFani kirjoitti:Mikset Raimo suosittelis synteettisiä öljyjä ohariin?
Tällä ei tietty ole mitään väliä vakio moottorissa, sinne voi varmaan laittaa synteettistäkin
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10