Kaasarista ruiskuksi (2,6)

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

fonzie
Viestit: 329
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fonzie »

jaa, taitaapa olla sitten kansiremppa eessä mullakin. samalla kai sitä laittaa koneen kunnolla, kun kerran laittaa :?
kuuluuko muuten tuosta venttiilikoneistosta kuulua normaalisti sellainen vaimea "naputus"? huomasin tuon kesyn äänen koneesta viime kesänä.
Timppa.

Viesti Kirjoittaja Timppa. »

REPA kirjoitti:Lyijy toimii voiteluaineena pakoventiilin varressa.Nykyinen korvaava aine on kalium.jota on myynnissä ventiilin suoja-aineena.
lyijyn tehtävä oli suojata pako istukoita ja hyvin suojaskin,nämä uudet lisäaineet ei vain yllä samalle tasolle,terässeetit poistaa ko ongelman,mutta kattokaa että on varakansia käden ulottuvilla,nimttäin v-moottorin kohdalla on suuri riski että rengas pesää koneistettaessa osutaan vesitilaan,se on kansi sen jälkeen alle euron arvonen,tiedoksi;lentokone bensassa on moninkert.määrä lyijyä vielä tänäpäiväkin ja oktaani on 102,vois pistää 13/1 puristussuhteen ja kyllä sysäis,on vaan vähä vaikeeta hankkia ku ei oo lentskaria,noh onnex alumiini kansissa on terässeetit A I N A :)
jani
Viestit: 480
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 03:02
Paikkakunta: Kemiö

Viesti Kirjoittaja jani »

Juu sitä ne varotteli siel et siin koneistukses se voi mennä vesitilaan, mut ilmeisesti ei menny ku ei ne mitään sanonu.. Ennen ku vein ne kannet sinne koneistettavaks ni koulus koneistin venttiilit ja venttiilin istukat/seetit (noi taitaa olla sama asia) ja sit huomasin et noi venttiilin ohjurit on väljät. Kiikutin ne kannet lähimpään koneistamoon ja siellä ne sano et ne venttiilin istukat ei kestä ku 100 km, ku niis on joku karkaisu alunperin, mut kun menin koneistamaan sen karkasun pois (tahnan kans ois saanu hioo). Joten niihin sit tuli ne uudet venttiilin istukat ja ohjurit. Ja sit taas kouluun koneistamaan ne pakoventtiilien istukat..
Taunus, Coupé GXL -74 (prokekti)
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
Tähtisilmä
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Elo 2004, 12:43
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä »

Taco kirjoitti:No toimiiko se vai ei??
´

Jos tarkoitat lisäainetta niin jos sulla ei ole "kovia seetejä" niin ei auta ainakaan OHC:ssä ( kokeiltu on )...pakovenat uppoaa kanteen vaikka lotraat bensakauppiaitten lisäaineilla. Jotkut kunnon aineet voi olla asia erikseen?
Minulla kahdessa kannessa pakopuolen kovat seetit, käytän lisäksi lisäainetta ja vetelen 98:lla. Hyvin pelaa eikä venoja tarvitse olla samalla lailla säätelemässä ellei sitten rallattele kovin paljon yli 8000rpm! :twisted:
fonzie
Viestit: 329
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fonzie »

niin täytyykös tuosta nyt vaihtaa muuta kuin ne seetit, jotta pystyy huoletta ajelemaan lyijyttömällä?
REPA

Viesti Kirjoittaja REPA »

Lisäainetta tulisi käyttää kaksinkertainen määrä jos ajetaan kovemmin tai on virikone.Tämä ohje on lisätiedoissa, mitä ei ole kylläkään pullonkyljessä.Joka vaikuttaa jo bensanhintaa nostavasti aika reilusti.Itse ajanut 2l ohc virikoneella 60000 eikä ongelmia.
jani
Viestit: 480
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 03:02
Paikkakunta: Kemiö

Viesti Kirjoittaja jani »

fonzie kirjoitti:niin täytyykös tuosta nyt vaihtaa muuta kuin ne seetit, jotta pystyy huoletta ajelemaan lyijyttömällä?
V-6 kansissa riittää ku vaihtaa pakoventtiilien seetit. Sit voi huoletta ajaa lyijyttömällä.
Taunus, Coupé GXL -74 (prokekti)
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Mitenkäs tämä pinnoitus, jota Virtasen Moottori Salossa tekee/teki näille moottoreille tai paremminkin niille seetipinnoille? Mielestäni sitä kannattaisi käyttää ennemmin kuin alkaa mitään jyrsimään.
jani
Viestit: 480
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 03:02
Paikkakunta: Kemiö

Viesti Kirjoittaja jani »

Hessu kirjoitti:Mitenkäs tämä pinnoitus, jota Virtasen Moottori Salossa tekee/teki näille moottoreille tai paremminkin niille seetipinnoille? Mielestäni sitä kannattaisi käyttää ennemmin kuin alkaa mitään jyrsimään.
Tuonnehan minä ne kannet vein ja ne ehdotti et laitetaan uudet seetit (pakopuolelle). Olisko pinnotus sit tullu kalliimmaks sitä en muista..
Taunus, Coupé GXL -74 (prokekti)
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

PALJONKO TULEE MAKSAMAAN TOI SEETIEN LAITTO?
cologne
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne »

2.8 kannet tm85 merkinnällä kestää lyijytöntä...
Mulla olisl myynnissä... 100 euroa pari

Kyllä ton kaliumin pitäs riittää jos ajelee normaalisti, tietenkin jos revittää kuin seinähullu niin uppoaahan ne venttiilit..
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
jani
Viestit: 480
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 03:02
Paikkakunta: Kemiö

Viesti Kirjoittaja jani »

Anonymous kirjoitti:PALJONKO TULEE MAKSAMAAN TOI SEETIEN LAITTO?
Seetit: 8,40€ kpl (6x6,40=50,40€) (uusittiin vaan pakopuolelle)
Niitten työ: 22€ kpl (6x22=132€)
Venttiilin ohjurit: 4,50€ kpl (12x4,50=54€)
Niitten työ: 12€ kpl (12x12=144€)

Eli yhteensä: 380,40€, mut sain ne vajaal 300:lla (koululais alennusta..??..)
Taunus, Coupé GXL -74 (prokekti)
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
Vastaa Viestiin